برگزاری جشنواره غذایی در قم در جذب گردشگران تاثیر زیادی دارد

به گزارش هنجس بلاگ، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی قم گفت: با توجه به ظرفیت های استان برای جذب توریسم مذهبی و موقعیت استراتژیک و سیاسی قم باید جاذبه های لازم برای اقامت طولانی مدت این مسافران را فراهم کنیم.

برگزاری جشنواره غذایی در قم در جذب گردشگران تاثیر زیادی دارد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات قیمت اخذ ویزای مولتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرنگاران از قم، علیرضا رضایی در جلسه جشنواره غذای حلال که ظهر امروز در سالن جلسات دفتر معاونت سیاسی امنیتی استانداری برگزار گردید، با اشاره به لزوم معرفی غذاهای سنتی کشورمان به نسل جدید گفت:یکی از مسائل مهم در خانواده های امروزی،فراموشی فرهنگ و غذاهای سنتی است.

وی با تأکید بر آشنایی بچه ها و نوجوانان بافرهنگ غذای سنتی اضافه نمود: برای زنده نگه داشتن این فرهنگ باید سازمان آموزش وپرورش نیز به طور جدی وارد این عرصه گردد تا تمام اهداف جشنواره به طور کامل تحقق یابد.

رضایی با اشاره به دغدغه های اقتصادی برگزاری چنین جشنواره هایی در بخش های دولتی توضیح داد: مشارکت بخش خصوصی در پیشبرد بهتر اهداف جشنواره نه تنها یاری کننده است بلکه به پرشورتر برگزار گردیدن جشنواره نیز یاری خواهد نمود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم به پیشنهاد حضور شرکت های خصوصی اشاره و تأکید کرد: ورود پشتیبان ها و سرمایه گزاران خصوصی و برطرف دغدغه های اقتصادی به ما یاری می نماید تا با تمام توجه و تمرکز خود به معرفی فرهنگ های غذایی فراموش شده در خانواده ها بپردازیم.

وی با اعلام همکاری سازمان میراث فرهنگی در برگزاری این جشنواره گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی با استانداردهای بالا در معرفی استان، فرهنگ و آداب رسوم فراموش شده در خانواده ها و جذب توریسم از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ادامه جلسه، روح الله شاه نظری با اشاره به مهاجرپذیری استان قم و حضور اقوام و ملل مختلف از کشورها و استان های دیگر گفت: قم رنگین کمانی از ملل و گویش های مختلف از 32 استان کشور ایران و 120 کشور دنیا است.

وی بابیان اهمیت صنعت گردشگری و لزوم توجه به آن اضافه نمود: با توجه به ظرفیت های استان قم برای جذب توریسم مذهبی و موقعیت استراتژیک و سیاسی قم باید جاذبه های لازم برای اقامت طولانی مدت این مسافران را فراهم کنیم.

شاه نظری با استقبال از برنامه هایی که سبب گفتمان و ارتباط بین ملل مختلف ساکن در قم می گردد عنوان نمود: جذابیت معرفی فرهنگ ها و آداب ورسوم،معرفی و تبلیغ آموزه های دینی و اشتغال زایی باید از اهداف اصلی برگزاری چنین جشنواره های باشد.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت طلاب ساکن در قم توضیح داد: توجه به ظرفیت جامعه المصطفی و توریسم های مذهبی که از کشورهای هند، پاکستان ،عراق،افغانستان و غیره وارد قم می شوند، می تواند در این تبادل فرهنگی نقش مؤثر ایفا نماید.

مدیر امور رفاهی زائران استانداری قم با پیشنهاد برگزاری جشنواره غذای حلال به طور مستمر گفت: برگزاری جشنواره غذا به طور فصلی با موضوع غذاهای شاخص در آن فصل هم بتواند شورونشاط خاصی را در بین خانواده ها ایجاد کند.

وی با اشاره به طرح برگزاری جشنواره غذای حلال استان قم بیان نمود: اعلام فراخوان و شنیدن نظرات دیگران می تواند در نوشتن یک طرح جامع برای این جشنواره یاری کند تا به صورت مستمر هرسال برگزار گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 192

به "برگزاری جشنواره غذایی در قم در جذب گردشگران تاثیر زیادی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشنواره غذایی در قم در جذب گردشگران تاثیر زیادی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید