بوم گردی کوهستان

به گزارش هنجس بلاگ، بوم گردی کوهستان یکی از بی نظیرترین و هیجان انگیزترین انواع بوم گردی به شمار می آید. از مهمترین مقاصد بوم گردی کوهستان در جهان می توان به آسینی بوین و اورست اشاره کرد امروزه میلیون ها توریست در پی شرکت در یکی از بهترین تورهای بوم گردی کوهستان هستند.

بوم گردی کوهستان

آیا شما نیز در پی شرکت در بوم گردی کوهستان هستید؟ آیا می دانید که بهترین و مقاصد برای بوم گردی کوهستان در جهان و ایران کدام می باشد؟ از شما دعوت می شود که ما را تا آخر مقاله پیش روی خود همراهی کنید و اطلاعات بسیار جالبی را از این طریق به دست بیاورید.

بوم گردی یکی از مهمترین جنبه های صنعت گردشگری می باشد که با داشتن اهداف بسیار روشن و هدفمند خود توانسته است توجه بسیاری از گردشگران و مسافران را به سوی خود جذب کند. از مهمترین انواع بوم گردی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

-بوم گردی کوهستان

-بوم گردی ساحلی

-بوم گردی جنگلی

-بوم گردی اقلیمی

-بوم گردی آب های معدنی

توجه داشته باشید که هر کدام از انواع بوم گردی اهداف بسیار خاصی را دنبال می کنند به طوری که شما می توانید هر کدام از این موارد را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهید. یکی از بهترین و پرطرفدارترین انواع بوم گردی، بوم گردی کوهستان می باشد که در این نوع از بوم گردی هدف بازدید از بکر ترین و زیباترین کوهستان های کشور و جهان می باشد تا گردشگران بتوانند از بهترین و دورترین کوهستان ها بازدید داشته باشند بدون اینکه کوچکترین تخریبی را در محیط زیست به وجود بیاورند. توجه داشته باشید که بوم گردی کوهستان در هر فصلی از سال امکان پذیر بوده و در هر فصلی نیز گردشگران و گردشگر های متفاوتی را به سوی خود می طلبد. به طوری که کوهستان ها در فصل های گرم بهترین مکان برای کوهنوردی و در فصل های سرد نیز یکی از بهترین گزینه ها برای اسکی و بازی های زمستانی می باشد. در ادامه مقاله نیز سعی بر آن داریم تا در خصوص بوم گردی کوهستان، اهداف بوم گردی کوهستان و بهترین مقاصد بوم گردی کوهستان در ایران و جهان توضیحاتی را به حضورتان ارائه دهیم.

بوم گردی کوهستانهمانطور که در بخش قبلی نیز به این موضوع اشاره شد، بوم گردی کوهستان یکی از مهمترین و پرطرفدارترین انواع بوم گردی به شمار می آید که امروزه در سراسر کشورهای جهان مورد توجه بسیاری از گردشگران و گردشگر های ماجراجو واقع شده است. بوم گردی کوهستان یکی از نزدیک ترین ارتباط ها را با طبیعت و محیط زیست دارد و گردشگرانی که در بوم گردی کوهستان شرکت می کنند می توانند از نزدیک با طبیعت سازگاری لازم را داشته و از نزدیک گونه های مختلف گیاهی و حیوانی را مورد مشاهده قرار دهند. امروزه در سراسر کشورهای جهان شاهد برگزاری انواع بسیار متنوعی از بوم گردی کوهستان هستیم به طوری که شما نیز اگر قصد دارید در بوم گردی کوهستان شرکت کنید می توانید یکی از این تورها را بازدید از بکرترین و ناشناخته ترین کوهستان های جهان رزرو نمایید. در نظر داشته باشید که بوم گردی کوهستان در مقایسه با دیگر انواع بوم گردی نیاز به انرژی بسیار بالا و سلامت جسمانی زیادی می باشد به طوری که گردشگران در بوم گردی کوهستان مجبور خواهند بود تا مسیرهای طولانی را کوهنوردی کرده و با سختی های بسیار زیادی روبرو شوند. بازدید از معروف ترین و باشکوه ترین کوهستان جهان نیز از دیگر مهمترین فعالیت ها در بوم گردی کوهستان به شمار می آید.

اهداف بوم گردی کوهستانبوم گردی کوهستان در اصل یکی از سخت و حساس ترین وظایف را به عهده دارد چرا که رابطه این نوع از بوم گردی با محیط زیست بسیار نزدیک می باشد و به همین جهت نیز مسئولیت های بسیار زیادی را نیز بایستی انجام دهد. از مهمترین و اصلی ترین اهدافی که بوم گردی کوهستان می تواند دنبال کند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

-توسعه پایدار

-آشنای با کوهستان های دور افتاده و دست نیافتنی جهان

-حفظ منابع طبیعی زیست محیطی

-آشنایی با انواع گونه های گیاهی و حیوانی

- آشنایی با فرهنگ های مختلف

-هموار ساختن راه های گوناگون برای بازدید سایر گردشگران از کوهستان ها

-ارائه اطلاعات بسیار جالب و مهم از منطقه ها بکر کوهستان های مختلف

توجه داشته باشید که هر کدام از گردشگران و گردشگر ها بایستی بتوانند آگاهی خود را زمینه اهداف بوم گردی کوهستان بالا برده و سعی بر آن داشته باشند تا بهترین اثر را در بوم گردی کوهستان ایفا کنند.

مقاصد مختلف بوم گردی کوهستان در ایرانکشور ایران با داشتن هزاران جاذبه طبیعی و بکر خود یکی از مهمترین و اصلی ترین مقاصد برای انواع بوم گردی و بوم گردی کوهستان می باشد به همین جهت گردشگران داخلی و خارجی بسیار زیادی هستند که در پی بازدید از بکر ترین و زیباترین کوهستان های ایران هستند که از مهمترین آنها می توان به کوه دماوند اشاره نمود که این کوه از زیباترین و دیدنی ترین کوه های ایران و جهان به شمار می آید و سالانه بسیاری از گردشگران بازدید از این کوهستان را در اولویت های بوم گردی کوهستان خود قرار می دهند تا ناب ترین لحظات را در این مکان تجربه کنند.

مقاصد مختلف بوم گردی کوهستان در جهاناز زیباترین و دیدنی ترین کوهستان هایی که در لیست بازدیدی بوم گردی کوهستان واقع شده اند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

-کوه فوجی: فوجی یکی از بهترین مقاصد برای گردشگرانی که می خواهند در بوم گردی کوهستان شرکت کنند، می باشد این کوه در خارج از شهر توکیو واقع شده است و بازدید از این کوهستان می تواند بهترین لحظات را برای بازدیدکنندگان به ارمغان بیاورد.

-کوه کلیمانجارو: از دیگر مشهورترین مقاصد برای بوم گردی کوهستان می توان به کوهستان کلیمانجارو اشاره نمود که این کوهستان در تانزانیا واقع شده است و از بکر ترین کوهستان های جهان به شمار می آید و در لیست بسیاری از گردشگران بوم گردی کوهستان قرار گرفته است که از زمستان های صعب العبوری برخوردار می باشد.

-کوه اورست: کوه اورست از دیگر بهترین و بی نظیرترین مقاصد بوم گردی کوهستان به شمار می آید که این کوهستان در کشور چین واقع شده است؛ و سالانه میلیون ها گردشگر و مسافر برای بازدید از این کوه و صعود به قسمت های مختلف آن روانه کشور چین می شوند.

-کوه آسینی بوین: از دیگر بهترین مقاصد برای بوم گردی کوهستان می توان به کوه آسینی بوین کشور کانادا اشاره نمود این کوه دارای ارتفاعی در حدود 3618 متر می باشد که شکل هرمی دارد.

امروزه بسیاری از مسئولان صنعت گردشگری در سراسر جهان در پی برگزاری کنفرانس های بسیار متعدد و انجام پژوهش های متنوعی در خصوص بوم گردی کوهستان هستند تا از این طریق بتوانند رویکردهای بسیار انعطاف پذیر و هدفمندی را برای بوم گردی کوهستان ارائه دهند و همچنین از گردشگران و گردشگر های فعال در این زمینه نیز درخواست همکاری بسیار نزدیکی دارند.

منبع: beyamooz.com

منبع: راسخون
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3626

به "بوم گردی کوهستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوم گردی کوهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید