تأثیر گروه خونی در ابتلا به کرونای شدید رد شد

به گزارش هنجس بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، براساس تحقیقی جدید، گروه خونی فرد روی ریسک ابتلاء به نوع شدید کووید 19 یا بستری شدن وی در بیمارستان تأثیری ندارد.

تأثیر گروه خونی در ابتلا به کرونای شدید رد شد

تحقیقات پیشین حاکی از آن بود که افراد با گروه خونی A در معرض خطر بیشتر ابتلاء به ویروس کرونا قرار دارند. برای آنالیز صحت این امر گروهی از پزشکان آمریکایی سوابق بیش از 100 هزار فرد مبتلا به کووید 19 در ایالت های یوتا، آیداهو و نوادا را در بازه مارس تا نوامبر 2020 میلادی آنالیز کردند.

آنالیز شرایط ابتلای آنان به این بیماری و گروه خونی شأن نشان داد هیچ رابطه ای میان این دو وجود ندارد و در نتیجه یافته های پیشین رد شد.

گروه خونی یکی از ویژگی هایی است که براساس دی ان ای فرد مشخص می گردد و به نسخه های مختلف ژن وراثتی او بستگی دارد. تشابه گروه های خونی با توجه به موقعیت جغرافیایی و قومیت افراد مختلف است.

محققان در این پژوهش نوشته اند: با توجه به گزارش های متضاد از چین، اروپا، بوستون، نیویورک و نقاط دیگر ما عظیمترین پژوهش نمونه-کنترل را انجام دادیم که بیش از 11 هزار فردی که به تازگی مبتلا به کووید 19 شده بودند نیز در آن شرکت کردند. اما هیچ نشانی از ارتباط میان آمادگی ابتلاء به بیماری یا شدت آن رصد نشد. با توجه به ماهیت عظیم و آینده نگرانه تحقیق ما و نتایج منفی آن، معتقدیم ارتباطی میان شدت ابتلاء به بیماری و گروه های خونی وجود ندارد.

البته آنها شرح ندادند چرا تحقیقات پیشین به نتایج متفاوتی دست یافتند. اما به گفته آنها عوامل مختلفی به آن نتیجه گیری ها منجر شده است. شانس، تفاوت های ژنتیکی، جغرافیا و عوامل دیگر احتمالاً به خطا در تحقیقات منجر شده اند.

با این وجود تحقیق نشان داد عوامل دیگری ریسک ابتلاء به کووید 19 را افزایش می دهد که عبارتند از سالمندی، قومیت و جنسیت (مردان).

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2884

به "تأثیر گروه خونی در ابتلا به کرونای شدید رد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأثیر گروه خونی در ابتلا به کرونای شدید رد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید