تحریم توییتر شدت گرفت
به گزارش هنجس بلاگ، بیش از 500 تبلیغ کننده توییتر از زمان تصاحب این شرکت به وسیله ایلان ماسک در سال میلادی گذشته، پرداخت هزینه برای تبلیغات در این شبکه اجتماعی را متوقف نموده اند. با توجه به این شرایط، گفته شده که عایدی روزانه این شرکت در 17 ژانویه 40 درصد کمتر از همین زمان مشابه در سال گذشته بوده است.
به گزارش دیجیاتو، اولین بار این خبر به وسیله، زوئه شیفر، گزارشگر نشریه پلتفرمر منتشر شد که در توییتر از کاهش 40 درصدی عایدی توییتر نسبت به سال گذشته خبر داده است. در حالی که این گزارش به وسیله نشریه رویترز نیز منتشر شده، اما توییتر هنوز به طور رسمی نسبت به آن واکنشی نشان نداده و گزارش مالی این شرکت هنوز منتشر نشده است.
کاهش عایدی تبلیغاتی توییتر
در همین حال، سایت خبری اینفورمیشن اطلاع رسانی کرد که به کارکنان توییتر گفته شده که بیش از 500 تبلیغ کننده برتر این پلتفرم، از زمانی که ایلان ماسک آن را در ماه اکتبر خریداری کرد، هزینه های خود را متوقف نموده اند.
تبلیغات منبع اصلی عایدی توییتر محسوب می گردد که بیش از 90 درصد از عایدی 5.1 میلیارد دلاری آن در سال 2021 را به خود اختصاص داده است. با این حال، مشتریان مهمی از جمله آئودی و فایزر پس از خرید 44 میلیارد دلاری مدیرعامل تسلا، تبلیغات در آن را متوقف نموده اند.
از زمانی که ماسک در اکتبر سال گذشته مدیریت توییتر را به دست گرفت، تبلیغ کنندگان شرکت در واکنش به اخراج هزاران نفر از کارمندان آن و عجله این میلیاردر در کسب عایدی با معرفی یک سرویس پولی که منجر به جعل هویت شرکت ها به وسیله کلاهبرداران شد، از توییتر فاصله گرفتند.
این موضوع در حالی اعلام شده که توییتر در چند وقت گذشته راه هایی را برای افزایش عایدی خود امتحان نموده است. از جمله این روش ها می توان به فروش حق اشتراک یک ساله توییتر بلو با تخفیف 12 درصدی و فروش نام های کاربری به وسیله یک مزایده آنلاین اشاره نمود.
منبع: فرارو