تشدید نظارت بر مراکز غیرمجاز گردشگری، مسافران تخلف ها را به وسیله 09629 گزارش دهند

به گزارش هنجس بلاگ، مسؤول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به الزام تأ سیسات گردشگری بر رعایت قیمت های مصوب بر تشدید نظارت و برخورد با مراکز غیرمجاز و متخلف تأسیسات گردشگری تأکید کرد.

تشدید نظارت بر مراکز غیرمجاز گردشگری، مسافران تخلف ها را به وسیله 09629 گزارش دهند

یحیی نقی زاده محجوب مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور ضمن اعلام این مطلب، اضافه کرد: نظارت بر 19 هزار واحد گردشگری شامل انواع تاسیسات اقامتی، پذیرایی، خدمات بین راهی و تفریحی که در حال ارائه خدمات گردشگری به مسافران هستند، انجام می گردد.

مسؤول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور اضافه کرد: بخش قابل توجهی از وظیفه نظارت از سوی ادارات کل استانی در حال اجرا است و شکایت ها در سریع ترین زمان پیگیری می گردد.

وی به نحوه ارائه خدمات، درجه بندی و قیمت گذاری تأسیسات مذکور بر مبنای چارچوب ضوابط ابلاغ شده بعلاوه صدور مجوزها با اعمال نظارت و تصمیم گیری های اجرا شده اشاره نمود و اضافه کرد: برنامه ریزی برای آما دگی و خدمات دهی هر چه بهتر تأسیسات گردشگری به مسافران نوروزی از دو ماه قبل شروع شده است.

مسؤول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور، توضیح داد: اعمال نظارت های پیشینی و ضرورت آمادگی تأسیسات گردشگری از حیث ایمنی، بهداشت، اعتبار مجوز فعالیت و تطابق خدمات با درجه واحد و نیز رعایت قیمت های مصوب به تمامی ادارات و تشکل های ذیربط بخش خصوصی ابلاغ شده و اقدامات لازم در این ارتباط صورت گرفته است.

نقی زاده اضافه کرد: از 20 اسفند سال گذشته، اکیپ های نظارتی در قالب نظارت های تخصصی و نظارت های مشترک دستگاه های ذی صلاح فعالیت خود را تشدید نموده و به صورت روزانه با حضور در مسیرها و مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری نسبت به رصد کمیت و کیفیت خدمات و رعایت قیمت ها اقدام نموده است.

وی با اشاره به امکان شکایت مسافران و رسیدگی به آن ها، ادامه داد: با هدف تسهیل ارتباط دوسویه بین مسافران و واحدهای نظارتی در سراسر کشور سامانه تلفنی و اینترنتی 09629 و با آدرس IR.09629 به عنوان سامانه ملی اطلاعات سفر و رسیدگی به شکایات به صورت شبانه روزی در حال فعالیت است.

مسؤول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور متذکر شد: در این سامانه به صورت برخط تمامی موضوعات مرتبط با سفر از جمله اطلاعات اماکن و تاسیسات گردشگری، مسیرها و شرایط آب و هوا قابل دسترس است. بعلاوه امکان ثبت شکایت، پیشنهاد و یا تقدیر از کسانی که خدمات مطلوب ارائه نموده اند برای تمامی افراد فراهم شده است.

نقی زاده با اشاره به اینکه این سامانه پس از دریافت شکایات، موضوعات و پیشنهادات مسافران، کد پیگیری ثبت را به مسافر اعلام می نماید، ادامه داد: شکایت واصله فورا به وسیله عوامل نظارت ستادهای اجرایی و همکاران کمیته نظارت ستاد مرکزی مورد پیگیری قرار گرفته و نتیجه آنالیز و رسیدگی ها به مسافران اعلام می گردد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در ارتباط با رعایت حرمت و شئون ماه مبارک رمضان، اضافه کرد: نحوه ارائه خدمات و موازین لازم برای ارائه خدمات در تاسیسات گردشگری به خصوص مراکز پذیرایی بین راهی و سفرخانه ها ابلاغ شده است.

مسؤول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور، توضیح داد: انتظار می رود با اهتمام مدیران و کارکنان مراکز مذکور بعلاوه همکاری مسافران ضمن ارائه خدمات لازم در این ایام، حرمت ماه مبارک و روزه داران مورد توجه قرار گیرد.

نقی زاده خاطر نشان کرد: در طول فعالیت ستاد نوروزی از 20 اسفند 1401 تا اول فروردین 1402 بیش 57 هزار تماس و مراجعه به سامانه 09629 بعلاوه 211 مورد شکایت ثبت شده است که مورد آنالیز قرار گرفته اند.

وی بعلاوه با اشاره به اینکه 3 هزار و 380 مورد بازرسی و نظارت از تاسیسات گردشگری در کشور صورت گرفته است، ادامه داد: در نتیجه نظارت های به عمل آمده 483 مورد تذکر، اخطار، تعطیلی یا تعلیق موقت اعمال و 136 مورد درخواست تشویق اجرا شده است.

مسؤول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور متذکر شد: تمامی مسافران و گردشگران در صورت روبرو با هرگونه مغایرت و تخلف از ضوابط و مقررات بعلاوه عدم رعایت خدمات لازم از سوی تاسیسات شکایت های خود را به وسیله سامانه 09629، تماس یا مراجعه به ستادهای اجرایی خدمات سفر در استان ها و شهرستان ها اعلام و درخواست رسیدگی نمایند.

منبع: گردشبان
انتشار: 3 فروردین 1402 بروزرسانی: 3 فروردین 1402 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3902

به "تشدید نظارت بر مراکز غیرمجاز گردشگری، مسافران تخلف ها را به وسیله 09629 گزارش دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید نظارت بر مراکز غیرمجاز گردشگری، مسافران تخلف ها را به وسیله 09629 گزارش دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید