جزییات وام 170 میلیونی مسکن

به گزارش هنجس بلاگ، بانک مسکن به منظور تأمین اقتصادی نوسازی بافت فرسوده، به هر پروژه بر اساس ضوابط مصوب و نرخ سود معین، تسهیلات نوسازی پرداخت می نماید.

جزییات وام 170 میلیونی مسکن

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

سقف تسهیلات بانک مسکن بر اساس نوع سازندگان؛ غیرحرفه ای یا سنتی، انبوه سازان حرفه ای و همچنین سازندگان حرفه ای استفاده نماینده از فناوری های نوین، متفاوت بوده و سازندگان حرفه ای شهر تهران مشمول دریافت وام 170 میلیونی مسکن می شوند.

به گزارش خبرنگاران برای نوسازی بافت فرسوده در شهر تهران به سازنده های غیرحرفه ای حداکثر 100 میلیون تومان تسهیلات تعلق می گیرد. این تسهیلات شامل 50 میلیون تسهیلات با نرخ سود 9 درصد، 20 میلیون با نرخ سود 18 درصد و 30 میلیون تومان تسهیلات از محل اوراق با نرخ سود 16 درصد است. چنانچه پروژه نوسازی در شهر تهران توسط سازنده حرفه ای انجام گردد، سقف تسهیلات به 140 میلیون تومان افزایش پیدا می نماید. وام 170 میلیونی مسکن نیز برای سازنده حرفه ای که برای نوسازی پلاک فرسوده از تکنولوژی های جدید و فناوری های نوین و کاهنده مصرف انرژی استفاده کند، در نظر گرفته شده است.

بانک عامل بخش مسکن سقف سه نوع تسهیلات نوسازی بافت فرسوده را در سایر کلان شهرها به ترتیب 80 میلیون، 130 میلیون و 160 میلیون تومان در نظر گرفته است. همچنین سقف این تسهیلات در سایر مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت به ترتیب 80 میلیون تومان، 120 میلیون تومان و 140 میلیون تومان مشخص شده است. در سایر شهرها نیز سقف تسهیلات نوسازی بافت فرسوده به ترتیب 60 میلیون، 110 میلیون و 130 میلیون تومان است.

آئین نامه جدید اعطای تسهیلات نوسازی بافت فرسوده

در شکل جدید پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی در بافت های فرسوده، چنانچه سازنده دارای مالکیت مشاع در یک پروژه تخریب و نوسازی باشد، تسهیلات نوسازی توسط بانک به فرد سازنده یا همان مالک مشاع پرداخت می گردد اما در صورتی که سازنده، صرفاً دارای وکالتنامه از طرف مالکان پلاک های تخریبی آماده نوسازی باشد و بر اساس آن وکالتنامه، مسئولیت ساخت را دارد و می خواهد متقاضی دریافت تسهیلات نوسازی نیز گردد در این صورت ضروری است همه مالکان پلاک مورد نظر به همراه سازنده با حضور در شعبه مورد نظر خود در بانک عامل بخش مسکن نسبت به تکمیل و امضای یک تعهدنامه اقدام نمایند.

بانک عامل بخش مسکن ضابطه مربوط به تکمیل تعهدنامه دسته جمعی مالکان و سازنده در پروژه های نوسازی در بافت فرسوده را برای تضمین سلامت حقوقی مشارکت مدنی و همچنین جلوگیری از تضییع حقوق مالکان در بافت فرسوده در جریان مشارکت در ساخت و در عین حال تقویت شفافیت روابط سه جانبه بانک-سازنده-مالک در نظر گرفته است.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 215

به "جزییات وام 170 میلیونی مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات وام 170 میلیونی مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید