خانه ای ساخته شده از متریال های بازیافتی

به گزارش هنجس بلاگ، این خانه کلاژ شده با متریال های بازیافتی در شهر بمبئی قرار گرفته و به دلیل نمای متفاوتش رویکرد منحصر به فردی دارد.

گروه معماری S+PS درب ها و پنجره های بلااستفاده را به عنوان درسی در صرفه جویی، بازیافت و ابتکار دوباره استفاده نموده و آن ها را در کنار هم کلاژ نموده و چهل تکه ای چشم ربا از تاریخ ایجاد نموده اند که عمر دوباره یافته است.

خانه ای ساخته شده از متریال های بازیافتی

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلاهای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

در طول پروسه طراحی و ساخت این خانه، معماران چیزهای قدیمی و جدید را با هم ترکیب کردند و با استفاده از متریال های متفاوت راهی برای حفظ تعادل مابین احساس سنتی و معاصر در پروژه پیدا کردند.

نمای ظریف رو به روی خانه از یک قاب بتنی تشکیل شده است که در اطراف خانه امتداد یافته و درب ها و پنجره های قدیمی را در بر گرفته است.

در سر تا سر خانه مواد بازیافتی با هم ترکیب شده تا خاطرات دوران گذشته حفظ گردد.

در فضای داخلی درب ها و پنجره های قدیمی که بعضی از آن ها با شیشه های رنگی پوشیده شده اند، تبدیل به پس زمینه ای بصری برای اتاق نشیمن شده است.

هم چنین قاب های چوبی، سقف های بتنی را از کف های جلا داده شده سنگ مرمر سفید جدا نموده اند.

با توجه به نزدیکی خانه های همسایگان به هم، حیاط خلوتی برای خانه طراحی شد تا حریم خصوصی ساکنین تأمین گردد.

بر روی یکی از دیوارهای حیاط لوله های قدیمی مانند چوب های بامبو در کنار هم نصب شد که ستون های سازه ای را پنهان کند و در عین حال به عنوان لوله های آب باران عمل کند.

در پشت بام اتاقکی شیشه ای تعبیه شد که چشم انداز خوبی از شهر به نمایش گذاشته و در عین حال پنل های خورشیدی تأمین کننده انرژی را بر روی خود جای داده است.

منبع: دیزاین مترز
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 203

به "خانه ای ساخته شده از متریال های بازیافتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه ای ساخته شده از متریال های بازیافتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید