خبرنگاران تظاهرات با ما باش در شمال و جنوب لبنان برگزار گردید

به گزارش هنجس بلاگ، بیروت - خبرنگاران - ده ها تن از جوانان شهرهای طرابلس در شمال و صیدا در جنوب لبنان یکشنبه شب با شعار بخاطر خود و خانواده با ما باش در اعتراض به فساد و وضع نامناسب مالی این کشور تظاهرات کردند.

خبرنگاران تظاهرات با ما باش در شمال و جنوب لبنان برگزار گردید

به گزارش رسانه های صوتی و تصویری و پایگاه های خبری لبنان، فعالان مدنی طرابلس در تظاهرات اعتراضی در میدان ها و خیابان های مرکزی این شهر، پرچم های لبنان را در دست داشتند و شعار خونم فدای وطن، نه به جنگ داخلی و تروریسم، بعضی نمایندگان سارق بیت المال هستند، نمی خواهیم جلو درهای بیمارستان ها بمیریم، سر دادند.

بر پایه این گزارش، آنان خواهان سرنگونی حاکمیت، کشف و افشای پرونده های فساد حاکمان و معرفی بانک های دولتی ، خصوصی و شخصیت هایی شدند که اموال و دارایی ها خود و مردم را به بانک های خارج از لبنان منتقل نموده اند.

نیروهای نظامی و انتظامی طرابلس امنیت تظاهرکننندگان را تامین کردند.

هم چنین در بندر صیدا معترضان تظاهرات خود را از میدان انتفاضه شروع کردند و علیه بعضی مقام های لبنان و نیز فساد، گرانی، فقر و بیکاری شعار دادند.

هزاران کارگر، کارمند، جوانان حزبی و فعالان مدنی، دانشجویان و معلمان دانشگاه ها و مدارس خصوصی و دولتی از 25 مهر ماه تا به امروز با تظاهرات و تجمع و تحصن در شهرهای مختلف لبنان خواهان اصلاح ساختار سیاسی، خاتمه دادن به سوء مدیریت و فساد مقام ها، برطرف بیکاری، گرانی و تورم، کمبود سوخت و جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی (لیره) و افزایش حقوق و مزایا، هستند.

ظرف چهار ماه گذشته و در جریان تظاهرات و درگیری ها در لبنان، پنج نفر کشته و صدها تن زخمی شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 355

به "خبرنگاران تظاهرات با ما باش در شمال و جنوب لبنان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تظاهرات با ما باش در شمال و جنوب لبنان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید