خبرنگاران سیر نزولی مبتلایان و بستری های کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش هنجس بلاگ، یاسوج- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به نظر می رسد فرایند کاهشی موارد مثبت و بستری ها در استان شروع شده است و امید است با مشارکت آگاهانه و مسئولانه مردم شاهد کاهش مرگ و میر در یک تا دو هفته آینده باشیم.

خبرنگاران سیر نزولی مبتلایان و بستری های کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

پرویز یزدان پناه سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: طی 24 ساعت گذشته 7 بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

وی اضافه نمود: میانگین سن این بیماران 78 سال بوده و شمار قربانیان کرونای استان به 331 نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شرح داد: در واقع حدود 90 درصد مرگ و میر بیماران کرونایی افراد مسن و دارای بیماریهای زمینه ای هستند که نیاز به مراقبت بیشتر توسط خودشان (خودمراقبتی)، سایر اعضا خانواده و نهادهای حمایتی دارند.

یزدان پناه تاکید کرد: هم اکنون 358 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 179 نفر مبتلای قطعی و 31 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی اضافه نمود: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون16 هزار و 662 مورد گزارش شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از 285 جواب نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج حدود 46 درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مربوط به کهگیلویه (46 درصد)، گچساران (11 درصد)، باشت(11درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستانهای استان می باشند.

یزدان پناه مطرح نمود: لازم است از مردم شریف استان بخاطر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی تشکر و قدردانی نمود.

وی ابراز داشت: فرآیند تولید واکسن و یا هر داروی دیگری برای کرونا زمانبر بوده و مردم نباید به تبلیغات غیر واقعی در فضای مجازی اعتنا کنند، زیرا اگر واکسن و یا داروی موثری کشف شود از طریق وزارت بهداشت اطلاع رسانی می شود.

یزدان پناه شرح داد: فعلا تمرکز عموم مردم باید بر پروتکل های بهداشتی مثل استفاده صحیح از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات باشد زیرا ممکن است تا رسیدن به چرخه تولید و انتشار یک دارو، آسیب های جبران ناپذیری بر جامعه وارد شود.

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2237

به "خبرنگاران سیر نزولی مبتلایان و بستری های کرونا در کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سیر نزولی مبتلایان و بستری های کرونا در کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید