خبرنگاران نتایج انتخابات پارلمانی سوریه اعلام شد

به گزارش هنجس بلاگ، تهران- خبرنگاران- رییس کمیته عالی انتخابات سوریه شامگاه سه شنبه نتایج سومین دوره انتخابات پارلمانی این کشور را بیان کرد.

خبرنگاران نتایج انتخابات پارلمانی سوریه اعلام شد

به گزارش خبرگزاری سوریه، سامر زمریق در یک کنفرانس خبری اظهار داشت که کمیته های فرعی قضایی در استان ها کار شمارش آرا را به خاتمه رسانده و نتیجه را در اختیار این کمیته قرار داده اند.

وی میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی سوریه را که روز یکشنبه برگزار گردید، 33.17 درصد اظهار داشت.

به گفته وزیر دادگستری سوریه، یکی از علل کاهش مشارکت مردم سوریه در این انتخابات، شیوع ویروس کرونا بوده است.

پایگاه خبری فرانس 24 نیز به انتخابات سوریه اشاره نمود و اضافه کرد که حزب حاکم بعث در نبود رقیبان جدی بیشتر کرسی ها را از آن خود کرد.

حزب حاکم این بار نیز بیشتریت کرسی های مجلس را به دست آورد. به بیان دیگر حزب بعث و هم پیمانانش177 کرسی از 250 کرسی مجلس را به دست آوردند.

این رسانه فرانسوی یادآورشد: انتخابات برای نخستین بار در مناطق تحت کنترل مخالفان نیز برگزار گردید.

در این دوره از انتخابات 1656 نامزد از جمله 200 زن برای حضور در مجلس 250 نفری سوریه با یکدیگر رقابت کردند.

سومین دوره انتخابات پارلمانی در سوریه بعد از اصلاح قانون اساسی این کشور از صبح روز یکشنبه در 14 استان و در 7 هزار و 400 مرکز اخذ رای برای انتخاب 250 نماینده مجلس سوریه شروع شده بود.

بر اساس قوانین انتخاباتی سوریه هر یک از اتباع این کشور که 18 سال سن داشته باشد حق دارد نامزد این انتخابات باشد و طبق قانون شماره 8 سال 2016، نیروهای ارتش عربی سوریه و پلیس نیز حق دارند خود را در این انتخابات نامزد نمایند.

انتخابات در سوریه دارای فرایند خاصی است و برای برگزاری انتخابات مردم 14 استان این کشور باید پیش از برگزاری آن با مراجعه به دفاتر مختارهای محله های خود برای حضور در انتخابات ثبت نام نمایند و در روز برگزاری نیز باید در همان حوزه ای که قبلا ثبت نام نموده اند، حضور یافته و رای خود را به صندوق بیندازند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1372

به "خبرنگاران نتایج انتخابات پارلمانی سوریه اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نتایج انتخابات پارلمانی سوریه اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید