خبرنگاران نمایشگاه مجازی صنایع دستی یزد دایر شد

به گزارش هنجس بلاگ، یزد- خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد گفت: به منظور حمایت از هنرمندان در بحران کرونا نخستین نمایشگاه مجازی صنایع دستی استان راه اندازی شد.

خبرنگاران نمایشگاه مجازی صنایع دستی یزد دایر شد

استان یزد با داشتن 40 رشته صنایع دستی پویا، افزون بر سه هزار هنرمند فعال در این بخش دارد.

به گزارش روز آدینه روابط عمومی این اداره کل، سید مصطفی فاطمی با اشاره به اینکه در بحران کرونا توریستی و صنایع دستی یزد متضرر شد، اضافه کرد: علاوه بر راه اندازی توریستی و تورهای مجازی به تازگی نمایشگاه مجازی برای عرضه صنایع دستی استان دایر شد.

وی ادامه داد: صنعتگرانی که محصولات خود را برای ایام عید آماده نموده بودند و با توجه به شرایط پیروز به فروش آن نشدند در نمایشگاه یادشده کالای خود را تا 40 درصد تخفیف به فروش می رسانند.

وی این شرایط را بهترین زمان برای خرید صنایع دستی مطرح نمود و گفت: از علاقه مندان، خیران و صاحب صنایع می خواهیم با خرید تولیدات صنایع دستی، آثار هنری را در سال 99 هدیه دهند و در این امرخیری مشارکت نمایند.

فاطمی با بیان اینکه اطلاعات صنعتگران برای ارتباط مستقیم با آن ها در فضای مجازی قرار می گیرد اضافه کرد: هنرمندانی که در این فضا معرفی می شوند دارای مجوز و کارت شناسایی از سوی اداره میراث فرهنگی هستند.

وی بیان نمود: علاقه مندان به صنایع دستی می توانند با مراجعه به وب سایت یزد استور، فروشگاه سوغات یزد به آدرس به ادرس https://yazdstore.com مراجعه و به صورت آنلاین خرید نمایند.

هفدهم فرودین ماه جاری مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی یزد گفته بود: همه سرمایه گذاران و فروشگاه های صنایع دستی به امید نوروز خود را مقروض کردند، اما کرونا اقتصاد توریستی استان را با رکود روبرو کرد.

فاطمی در ارتباط زنده با معاون اول رییس جمهوری، وزیر میراث فرهنگی و رییس بانک مرکزی از تبدیل شدن یزد به یکی از مقاصد سفر در سال های اخیر خبرداد و اضافه کرد: تعداد تخت های اقامتی این استان از سه هزار 700 مورد در ابتدای دولت به بیش از 11 هزار تخت افزایش یافت و قریب به 50 درصد آن در سال 98 به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه در نوروز سال گذشته یک میلیون و 900 توریست به یزد سفر کردند، ادامه داد: اما سال جاری تعداد توریستان به کمتر از 100 نفر رسید.

این مسوول با اعلام همکاری جامعه هتلداران در پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: از دهم اسفند سال گذشته جامعه هتلداران استان به صورت داوطلبانه به منظور همراهی با ستاد مبارزه با کرونا و برای حفظ سلامت مردم اعلام تعطیلی کردند و تا به امروز تمامی اماکن توریستی تعطیل است.

فاطمی اظهار کرد: پس از بحران کرونا، ماه مبارک رمضان شروع می گردد و به خاطر فصلی بودن توریستی، تابستان نیز این فرایند ادامه خواهد داشت و بحران پیش آمده تا 6 ماه اقتصاد توریستی که بخش عمده ای از اقتصاد استان است را زمین گیر می نماید.

مدیرکل مراث فرهنگی، یزد با اشاره به اشتغال بیش از 14 هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت توریستی و صنایع دستی اظهار کرد: اکنون بیش از 50 روز است که بسیاری از این فعالان بیکار شدند و فعالیتی ندارند.

کمیته میراث دنیای یونسکو 18 تیر 1396 در چهل و یکمین نشست خود در کراکوف لهستان، با اجماع اعضا، بخشی از بافت تاریخی شهر یزد را در فهرست میراث دنیای ثبت کرد.

با ثبت بافت تاریخی یزد، نخستین پفراینده یک شهر تاریخی ایران در فهرست دنیای به ثبت رسید که بیش از 700 هکتار از اراضی شهر قدیمی را در بر می گیرد.

یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی دنیا است و در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی توریستی ایران، مقصد اول توریستان خارجی و اروپایی است.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر 2019) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در 30 دسامبر سال 2019 (نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را گفت و شناسایی نخستین مورد آن در ایران 29 بهمن ماه 1398 در قم رسانه ای شد.

همچنین به گزارش روز چهارشنبه تارنمای خبری نشریه دیلی نیوز، ریچارد برنان مدیر منطقه ای عملیات اضطراری سازمان دنیای بهداشت گفت که فرایند ابتلا به کرونا در جمهوری اسلامی ایران به سطح ثابت رسید.

وی اضافه کرد: به واسطه افزایش موثر بسیاری از اقدامات کنترل نماینده، ما شاهد ثابت ماندن تعداد موارد ابتلا به کرونا در ایران هستیم و در حقیقت، بعضی اشارات از کاهش تعداد مبتلایان جدید در روزهای اخیر خبر می دهد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روزآدینه گفت: تا به امروز 68 هزار و 192 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت 122 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به چهار هزار و 232 نفر رسید.

کیانوش دنیاپور بیان نمود: از دیروز تا امروز(22 فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و 972 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 شناسایی شدند.

وی ادامه داد: فرایند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته که تا به امروز 35 هزار و 465 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدند و سه هزار و 969 تن از بیماران تحت مراقبت قرار دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 619

به "خبرنگاران نمایشگاه مجازی صنایع دستی یزد دایر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نمایشگاه مجازی صنایع دستی یزد دایر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید