خبرنگاران وزیر علوم: نیازی به تربیت معلم فنی وحرفه ای در مقطع دکتری نداریم

به گزارش هنجس بلاگ، تهران- خبرنگاران- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از تربیت دبیر فنی وحرفه ای به عنوان مأموریت اصلی خود فاصله گرفته است و در شرایط فعلی نیازی به تربیت معلم فنی وحرفه ای در مقطع دکتری نداریم.

خبرنگاران وزیر علوم: نیازی به تربیت معلم فنی وحرفه ای در مقطع دکتری نداریم

به گزارش روز سه شنبه مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور به ریاست سعید رضا عاملی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

ضرورت به روز رسانی دانشگاه تربیت دبیر رجایی

منصور غلامی، با تأکید بر لزوم به روزسانی امکانات و تجهیزات دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، شرح داد: کارگاه ها و آزمایشگاه های این دانشگاه نیاز به تجهیزات بیشتری دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از مأموریت اصلی خود که تربیت دبیر فنی وحرفه ای است کمی فاصله گرفته و بیشتر در فضای دانشگاه های فنی و مهندسی فعالیت دارد.

غلامی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی نیازی به تربیت معلم فنی وحرفه ای در مقطع دکتری نداریم، افزود: یکی از دلایل فاصله دریافت دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از مأموریت اصلی خود، ارایه تحصیلات تکمیلی به خصوص در مقطع دکتری در این دانشگاه است که باعث شد اساتید این دانشگاه بیشتر به تربیت دانشجوی تحصیلات تکمیلی به جای تربیت دبیر فنی وحرفه ای مشغول باشند.

وزیر علوم بر لزوم بازنگری در سرفصل دروس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به خصوص در بحث صلاحیت معلمی تأکید کرد و گفت: فارغ التحصیلان این دانشگاه باید برای ارائه آموزش و شغل معلمی تربیت شوند.

تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به معنی تصدی گری نیست

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه با اشاره به دستور اول این جلسه که به بررسی اساسنامه پیشنهادی سازمان (مرکز) ملی تعلیم و تربیت کودک اختصاص داشت، گفت: ماده واحده کلیات ساماندهی امور مربوط به مهدهای کودک که در جلسه 834 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، توسط رییس جمهوری برای اجرا ابلاغ شد.

سعیدرضا عاملی افزود: در تبصره این مصوبه بر تدوین اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و ارائه به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب، ظرف مدت یک ماه توسط وزارت آموزش و پرورش با همکاری شورای تخصصی تحول و نوسازی آموزشی تأکید شده است.

وی ادامه داد: تقریباً 10میلیون کودک در گروه سنی صفر تا 6 سال در کشور وجود دارد که دولت برای تربیت این بچه ها وظیفه دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره هدف از تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، گفت: تشکیل این سازمان به معنای تصدی گری در حوزه تعلیم و تربیت نیست، بلکه وظیفه برطرف کردن خلاءهای موجود در حوزه تعلیم و تربیت را بر عهده دارد.

علت تصویب سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک

در بخش دیگری از این جلسه، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به تعدد دستگاه های تربیت کودک و پاسخگو نبودن یک نهاد متولی در این حوزه، تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به منظور ساماندهی در این حوزه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

وی افزود: دایره وظیفه سازمان تعلیم و تربیت کودک محدود به تعلیم و تربیت در مهدکودک نیست و بر آموزش خانواده برای تعلیم و تربیت کودک در بستر خانواده نیز تأکید داریم.

حاجی میرزایی گفت: خدمات در حوزه تعلیم و تربیت کودک باید در 2 سطح انجام شود. سطح اول، ارایه خدمت به مخاطب اصلی یعنی همان کودک است و سطح دوم ارایه خدمت به خدمات دهنده است که این سطح از خدمت به تربیت مربی، تعریف استاندارد لازم، تهیه محتوای آموزشی برای تعلیم و تربیت و... اختصاص دارد و از وظایف سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک است.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه چارچوب و مبنای تعلیم و تربیت در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، گفت: سند تحول بنیادین فقط مربوط به حوزه آموزش و پرورش نیست؛ چرا که سند تحول بنیادین، سند تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگاران، هفته گذشته در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برای گروه سنی 3 تا 6 سال تصویب شد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2431

به "خبرنگاران وزیر علوم: نیازی به تربیت معلم فنی وحرفه ای در مقطع دکتری نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر علوم: نیازی به تربیت معلم فنی وحرفه ای در مقطع دکتری نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید