خبرنگاران پایش الکترونیک در مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی اجرا شد

به گزارش هنجس بلاگ، بیرجند - خبرنگاران - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از پایش الکترونیک بخشی از منطقه حفاظت شده درمیان - سربیشه و پناهگاه حیات وحش نمکزار کجی نهبندان خبر داد.

خبرنگاران پایش الکترونیک در مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی اجرا شد

حسن اکبری روز شنبه در دیدار با سرپرست فرمانداری درمیان اضافه کرد: پایش الکترونیک در سایت های احیا و تکثیر حیات وحش استان نیز ضروری است که در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی واقع شده است.

وی گفت: در پایش الکترونیک منطقه حفاظت شده درمیان - سربیشه از زیرساخت های برخی دستگاه های اجرایی استفاده کرده ایم و پایش الکترونیک در گلوگاه های ورود به مناطق حفاظت شده نقش موثری در کشفیات شکار غیرمجاز دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اضافه کرد: از محل اعتبارات سال گذشته 600 میلیون تومان در منطقه حفاظت شده درمیان - سربیشه هزینه شد.

وی گفت: این اعتبار در زمینه قرق مراتع، احداث آبشخور، آب انبار و تامین تجهیزات مختلف هزینه شده است.

اکبری از فرمانداران خواست با توجه به افزایش هزینه های مخلتف پایش مناطق حفاظت شده از جمله سوخت، تامین تجهیزات و تعمیر خودروها اعتبارات بیشتری در سال جاری برای ادارات محیط زیست در نظر بگیرند.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی از تنوع زیستی بسیار خوبی برخوردار است که حفاظت از این گونه های ارزشمند نیازمند فرهنگ سازی و مشارکت بالای مردم است.

سرپرست فرمانداری درمیان هم در این دیدار گفت: اقدامات و خدمات حفاظت محیط زیست با توجه به دارا بودن موقعیت استراتژیک و تنوع زیستی وحوش باید گسترش یابد.

حسنعلی بخشی اضافه کرد: ما در سال جاری همراهی و همکاری لازم را با حوزه محیط زیست شهرستان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه منطقه حفاظت شده درمیان زیستگاه امنی برای بسیاری از گونه های ارزشمند گیاهی و جانوری است، یادآور شد: آموزش، آگاه سازی و تعامل با شهروندان در جذب مشارکت مردمی و حفاظت از محیط زیست نقش انکارناپذیری دارد.

منطقه حفاظت شده درمیان سربیشه در فاصله 20 کیلومتری شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان واقع شده است که در کشور به عنوان زیستگاه قوچ اورال منحصر بفرد مطرح است.

12.5 درصد خاک خراسان جنوبی در تملک مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست واقع شده است که منطقه حفاظت شده نایبندان طبس زیستگاه یوزپلنگ و منطقه حفاظت شده شاسکوه بهشت گربه سانان شرق کشور است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 853

به "خبرنگاران پایش الکترونیک در مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی اجرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پایش الکترونیک در مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی اجرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید