خبرنگاران کاشان چهارشنبه سوری را بدون حادثه سپری کرد

به گزارش هنجس بلاگ، کاشان- خبرنگاران- مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: شب چهارشنبه آخر سال را با همکاری شهروندان در کنار نیروهای امدادی و انتظامی به خوبی و بدون حادثه پشت سر گذاشتیم که بسیار حائز اهمیت است و از مشارکت قابل تحسین همگان در این زمینه تشکر می کنیم.

خبرنگاران کاشان چهارشنبه سوری را بدون حادثه سپری کرد

محمدمسعود چایچی سه شنبه شب در این زمینه اظهارداشت: امسال در کنار پیشگیری از حوادث، برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا به صورت کشوری از خانواده ها خواسته شده بود در خانه بمانند که شهروندان کاشانی با شایستگی این درخواست را عملی کردند و شاهد هیچ گونه اجتماعی از این بزرگواران نبودیم.

وی تاکید نمود: بر اساس گزارش های اعلام شده، هیچ گونه مصدومیتی در عملیات های انجام گرفته از سوی آتش نشانان وجود نداشته است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان تشریح کرد: این سازمان امسال با برنامه ریزی های ویژه و آماده باش کامل با استقرار 15 تیم عملیاتی آماده ارایه خدمات ایمنی و امدادرسانی در حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال بود تا به خوبی و به هنگام بتواند به کمک شهروندان بشتابد.

وی اضافه نمود: خوشبختانه تنها تعداد 2 ماموریت مهار آتش درخت و ضایعات انجام گرفت و آتش نشانان کاشانی شب بدون حادثه بودن در این شهر داشتند.

چایچی نقش بسزای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی این سازمان در راستای ترویج فرهنگ ایمنی بین شهروندان را اشاره نمود و یادآور شد: چاپ و توزیع پوسترهای آموزشی ویژه چهارشنبه سوری، نصب تابلوهای هشداردهنده نکات ایمنی در معابر شهری و درج نکات و هشدارهای ایمنی در نشریه ها و رسانه ها، استفاده مناسب از ظرفیت فضای مجازی و فرستادن پیامک از جمله دیگر عوامل کاهش حوادث در امسال بود.

پیش تر ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا در منطقه کاشان در اطلاعیه ای از همه شهروندان خواسته بود با توجه به هشدارها و توصیه ها، از هر گونه تجمع با عنوان چهارشنبه سوری خودداری نمایند.

چهارشنبه سوری یکی از جشن های ملی ایرانیان برای پیشواز از نوروز است که به طور معمول شامگاه آخرین روز سه شنبه هر سال برگزار می گردد.

سرودن ترانه ها و عبارت های زیبا از جمله سرخی تو از من، زردی من از تو به دلیل اهمیت و احترام ایرانیان به روشنایی و پاکی آتش در چهارشنبه سوری خوانده می گردد و از آتش، سرزندگی و سلامتی طلب می نمایند.

فال گوش، کجاوه اندازی، قاشق زنی، فال کوزه، آجیل شیرین مشکل گشا، کوزه شکنی، گره گگرددن و قفل گشایی، شال اندازی، پختن آش رشته یا رشته پلو از جمله رسومی است که کماکان به مناسبت چهارشنبه سوری در بعضی نقاط ایران و کشورهای همسایه برگزار می گردد.

کاشان با جمعیت بیش از 365 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 487

به "خبرنگاران کاشان چهارشنبه سوری را بدون حادثه سپری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاشان چهارشنبه سوری را بدون حادثه سپری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید