خبرنگاران 2 کوهنورد در سبلان جان باختند

به گزارش هنجس بلاگ، اردبیل - خبرنگاران - 2 کوهنورد روز آدینه به هنگام صعود به قله سبلان بر اثر حوادث جداگانه جان خود را از دست دادند.

خبرنگاران 2 کوهنورد در سبلان جان باختند

رییس جمعیت هلال احمر مشگین شهر به خبرنگار خبرنگاران گفت: پس از گزارش فوت کوهنورد 65 ساله اهل آذربایجان شرقی، امدادگران تیم امداد کوهستان این جمعیت به محل حادثه در نزدیک جان پناه و زیر یخچال سبلان اعزام شدند.

شهرام ابراهیمی اضافه کرد: این کوهنورد بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داده بود و جسد وی پس از ساعت ها کوشش امدادگران به سردخانه بیمارستان ولیعصر مشگین شهر منتقل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم از جانباختن کوهنورد 42 ساله ای در سبلان اطلاع داد و گفت: با گزارش این حادثه 3 تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات کوهستان شهرستان مشگین شهر و یک تیم واکنش سریع استان متشکل از 22 نفر با یک دستگاه بالگرد امداد هوایی و 3 دستگاه خودروی آمبولانس به منطقه حادثه اعزام شدند.

رامین معبودی اضافه کرد: فرد سقوط نموده قبل از رسیدن تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان اردبیل جان باخته بود که پس 16 ساعت کوشش طاقت فرسا پیکر کوهنورد پس از تثبیت بر روی بسکت به پناهگاه و سپس به بیمارستان ولیعصر(عج) مشگین شهر انتقال یافت.

قله4811 متری سبلان در 25 کیلومتری جنوب مشگین شهر واقع شده و هر سال پذیرای بیش از 100 هزار کوهنورد داخلی و خارجی می باشد.

سبلان به خاطر آبگرم های طبیعی دامنه کوه ، طبیعت تابستانی زیبا و پیست اسکی آلوارس مورد توجه گردشگران است.

همچنین بعضی کوه سبلان را محل ظهور و زیست زرتشت می دانند و از این نظر مکانی مقدس و مورد احترام است که حتی در میان بومیان و عشایر منطقه به نام آن قسم یاد گردد.

برای این کوه عظیم 60 کیلومتر طول و 45 کیلومتر پهنا تخمین می زنند و وسعت تقریبی آن نزدیک به 6 هزار کیلومتر مربع است.

کوهستان سبلان سه قله معروف دارد که قله عظیم آن به سلطان مشهور است و 2 قله دیگر آن به هرم و کسری معروف هستند.

امتداد کوه سبلان شرقی ـ غربی است و از شرق و شمال و جنوب کوهی به نام قوشه داغ آن را به رشته کوه ارسباران متصل می نماید.

در بالاترین نقطه کوه سبلان دریاچه ای در حد یک هکتار در نوک قله و در محل فوران گدازه شکل گرفته که تنها سه ماه از فصل تابستان آب آن ذوب شده و در مابقی ایام سال یخ می بندد.

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1617

به "خبرنگاران 2 کوهنورد در سبلان جان باختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 کوهنورد در سبلان جان باختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید