خبرنگاران 221 هزار تَن در طرح غربالگری کرونا قم پایش شدند

به گزارش هنجس بلاگ، قم - خبرنگاران - مدیرعامل جمعیت هلاد احمر قم گفت: در هفته نخست فروردین ماه جاری 221 هزار و 731 تَن در طرح مبارزه با کرونای هلال احمر این استان، مورد پایش و کنترل قرار گرفتند.

خبرنگاران 221 هزار تَن در طرح غربالگری کرونا قم پایش شدند

محمد گل فشان روز پنجشنبه در تشریح عملکرد جمعیت هلال احمر استان در هفته نخست سال 99، گفت: در 18 پایگاه با استفاده از 56 تب سنج، غربالگری از شهروندان انجام شد.

مدیرعامل هلال احمر قم بیان داشت: در این طرح از 60 هزار و 670 خودرو غربالگری انجام شد و 221 هزار و 731 نفر در طرح مبارزه با کرونای هلال احمر در قم، پایش شدند.

گل فشان گفت: در میان افراد، 521 تَن علامت تب داشتند و 122 تَن به مراکز درمانی ارجاع داده شدند، همچنین آمار پذیرش نقاهتگاه تا پنجم فروردین شامل 130 تَن اعم از 49 مرد و 81 زن می باشد.

گل فشان ادامه داد: در طرح غربالگری 59 پرسنل و 127 داوطلب حضور داشتند و در بخش لجستیک نیز 7 دستگاه آمبولانس و 8 دستگاه خودرو نجات و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 9 دستگاه خودروی سبک مورد استفاده قرار گرفت.

این مسئول شرح داد: در این مدت بین 24 هزار و 84 تَن شامل 6 هزار و 21 خانوار اقلام آموزشی توزیع شد، همچنین 10 هزار محلول و 179 هزار و 940 ماسک و 7 هزار و 129 مایع ضد عفونی و یک میلیون و 83 هزار و 250 جفت دستکش از جمله اقلام توزیع شده به شمار می رود.

مدیرعامل هلال احمر قم گفت: جمعیت هلال احمر در کشورهای مسلمان به عنوان نهادی مردم نهاد در جهت امور خیرخواهانه و کمک به بشریت فعال است و در مسائل مختلف از جمله جنگ تحمیلی و یا بحران هایی چون سیل و زلزله ایفای نقش کرده است.

وی گفت: در حال حاضر نیز درگیر مقابله با کرونا هستیم و در برخی مناطق قم نیز بحران سیلاب و آبگرفتگی داشتیم که 17 ماموریت داخل شهر و بازگشایی پنج نقطه زیرگذرها انجام شد.

گل فشان عنوان کرد: در جهت پیشگیری از کرونا، آموزش هایی در فضای مجازی انجام شد و 500 فرصت آموزشی در فضاهای مختلف ایجاد کردیم که کاری سخت بود.

وی گفت: اگر قرنطینه خانگی و نکته های بهداشتی مراعات شود، زنجیره انتقال قطع خواهد شد، همه باید در جهت پیشگیری از کرونا مشارکت داشته باشند و قرنطینه خانگی و در خانه ماندن را جدی بگیرند و در حد شعار نماند تا این زنجیره ادامه دار نباشد به ویژه در روز طبیعت امسال باید از حضور در اجتماعات و طبیعت صرف نظر کنیم.

مدیرعامل هلال احمر قم افزود: بالغ بر 120 کارمند داریم که 20 تَن دچار کرونا شدند و به تازگی یک تَن از نیروها نیز درگذشت، در حال حاضر نیز بالغ بر 95 تَن از داوطلبان به صورت روزانه در مبادی ورودی و خروجی فعال هستند و تعدادی در نقاهتگاه یاوران مهدی در قرنطینه مشغول به خدمت هستند و تعدادی هم از منزل به پشتیبانی می پردازند.

گل فشان خاطرنشان کرد: مجموعه تجهیزات امانی پزشکی یکی از بخش های مهم است که بیش از 12 سال فعال بوده و به بیماران کپسول اکسیژن و تجهیزات را امانت می دهد که با توجه به افزایش تقاضا از سوی مردم، ما از ظرفیت خیران در تامین این تجهیزات استقبال می کنیم./

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 528

به "خبرنگاران 221 هزار تَن در طرح غربالگری کرونا قم پایش شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 221 هزار تَن در طرح غربالگری کرونا قم پایش شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید