خبر خوش رئیس سازمان بورس برای بازارهای سرمایه

به گزارش هنجس بلاگ، خبرنگاران: هیات وزیران، امروز مصوب کرد تا تمامی دستگاه های اجرایی به منظور افزایش سهام شناور آزاد (حداقل 25 درصد) شرکت های تابعه، شرکت های دولتی، شرکت های تابع نهادهای عمومی غیردولتی، سازمان ها و صندوق های بازنشستگی همکاری های لازم را با وزارت امور اقتصادی و دارایی داشته باشند.

خبر خوش رئیس سازمان بورس برای بازارهای سرمایه

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا: حسن قالیباف اصل، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه مصوبه ابلاغی هیات وزیران در خصوص افزایش سهام شناور آزاد شرکت ها به 25 درصد، موجب عمق بخشی به بازار سرمایه و افزایش سهام شناوری شرکت ها می شود، گفت: هیات محترم وزیران، امروز مصوب کرد تا کلیه دستگاه های اجرایی همکاری های لازم را به منظور افزایش سهام شناور آزاد (حداقل 25 درصد) شرکت های تابعه، شرکت های دولتی، شرکت های تابع نهادهای عمومی غیردولتی، سازمان ها و صندوق های بازنشستگی با وزارت امور اقتصادی و دارایی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه این مصوبه ابزار خوبی را در اختیار بازار سرمایه قرار می دهد، تا ناشران بورسی و فرابورسی به تعهدات خود عمل کنند، تاکید کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار حداقل سهام شناور آزاد 30 درصد را پیشنهاد داده بود که از این میزان، 25 درصد به شرط آنکه کرسی مدیرتی شرکت حفظ شود، مورد تصویب قرار گرفت.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: خرید سهام عرضه شده برای سایر دستگاه ها ممنوع است که این امر شناوری این میزان سهم را تضمین می کند؛ چراکه در صورت انجام چنین معامله ای، سازمان بورس و اوراق بهادار می تواند نسبت به ابطال آن اقدام کند.

قالیباف اصل در خصوص ضمانت های اجرای این مصوبه شرح داد: سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است ماهانه 5 درصد از تخصیص بودجه مصوب دستگاه هایی که متناسب با گزارش سازمان بورس، این تکلیف را انجام نداده اند، کاهش دهد. همچنین در صورتی که تا پایان مهرماه سال جاری، دستگاه ها و نهادهای مشمول، نسبت به عرضه سهام خود اقدام نکنند، سازمان خصوصی سازی مکلف است طبق شرایط بازار نسبت به فروش سهام تا نصاب های مشخص شده اقدام و گزارش آن را به سازمان بورس و اوراق بهادار ارایه کند.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار موظف است تا ماهانه گزارشی از فرایند کار را به شورایعالی بورس و اوراق بهادار ارایه کند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1346

به "خبر خوش رئیس سازمان بورس برای بازارهای سرمایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش رئیس سازمان بورس برای بازارهای سرمایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید