خرید محصول کلزای تولیدی کشاورزان کرمانشاه به وسیله مراکز خرید

به گزارش هنجس بلاگ، مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : تمامی محصول کلزای تولیدی به وسیله کشاورزان استان به وسیله مراکز خرید وابسته به شبکه تعاون روستایی از کشاورزان خریداری می گردد .

خرید محصول کلزای تولیدی کشاورزان کرمانشاه به وسیله مراکز خرید

به گزارش ، صفایی مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : از اواسط اردیبهشت ماه کار خرید دانه روغنی کلزا در منطقه ها گرمسیری شروع شد که در سایر منطقه ها همچنان ادامه دارد.

او گفت : در سال های اخیر کل خرید کلزا در استان به وسیله 19 مرکز خرید تخصصی کلزا وابسته به شبکه تعاون روستایی استان صورت گرفته است که در سال گذشته هم به بیش از 4600 تن رسید.

صفایی اضافه کرد: خرید دانه روغنی کلزا به دو صورت تضمینی و توافقی از کشاورزان صورت می گیرد که در خرید های توافقی به ازای هر کیلوگرم کلزا 115 هزار و 500 ریال و در خرید های تضمینی به ازای هر کیلوگرم کلزا 110 هزار ریال از کشاورز خریداری می گردد.

او با اشاره به اینکه در خرید های توافقی 5500 ریال بیشتر به کشاورز پرداخت می گردد اضافه کرد: تا 17 تیر ماه بیش از 3100 تن به صورت توافقی و بیش از 950 تن به صورت تضمینی مباشرتی با شرکت غله از کشاورزان استان کلزا خریداری شده است که نمایانگر اقبال کشاورزان به انجام خرید های توافقی است.

صفایی به رویکرد سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به خرید های توافقی با توجه به پشتیبانی و مانع زادیی از فراوری اشاره نمود و گفت: خرید های توافقی به وسیله تشکل ها و شرکت های زیر پوشش تعاون روستایی یکی از راه های افزایش فراوری و بهبود شرایط مالی بهره برداران بخش کشاورزی است که سبب ایجاد تعادل در قیمت برای فراوری کننده و مصرف کننده می گردد .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3452

به "خرید محصول کلزای تولیدی کشاورزان کرمانشاه به وسیله مراکز خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید محصول کلزای تولیدی کشاورزان کرمانشاه به وسیله مراکز خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید