خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی لارستان

به گزارش هنجس بلاگ، مسئول واحد طرح و برنامه معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان گفت: بالغ بر 1280 میلیارد ریال خسارت سیل به بخش کشاورزی این شهرستان وارد شده است.

خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی لارستان

عباس احمدی مسئول واحد طرح و برنامه معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان با اشاره به وقوع سیل و جاری شدن سیلاب طی چند روز گذشته به خبرنگاران گفت: بارندگی در روز های چهارم تا ششم مرداد ماه امسال، به محصولات زراعی و باغی، دام و تاسیسات دامی، جاده های بین مزارع، چاه های کشاورزی و قنوات خسارت وارده کرده است.

او گفت: طی این مدت مقدار خسارت های وارده ناشی از سیل اخیر به بخش دام و تاسیسات دامپروی 4.96 میلیارد ریال به بخش های زراعی (پنبه و کنجد) 293.2 میلیارد ریال و بخش باغی (مرکبات و نخیلات) 231.8 به بخش دام برآورد شده است.

مسئول واحد طرح و برنامه معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان گفت: 4 مورد بندخاکی با 50 درصد تخریب 690 میلیارد ریال، 28 کیلومتر جاده بین مزارع و 172 کیلومتر راه عشایری به مقدار 8.2 میلیارد ریال، 11 رشته قنات به مقدار 52 میلیارد ریال و یک حلقه چاه کشاورزی به مقدار 0.4 میلیارد ریال متحمل خسارت شد.

احمدی گفت: با توجه به اینکه بیمه محصولات کشاورزی راهکار جبران خسارت کشاورزان در زمان بروز حوادث غیرمترقبه است، توسعه بیمه محصولات کشاورزی بایستی مدنظر بهره برداران قرار گیرد.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3794

به "خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی لارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی لارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید