دانشگاه ها آمادگی شروع سال تحصیلی جدید از 15 شهریورماه را داشته باشند

به گزارش هنجس بلاگ، معاون آموزشی وزارت علوم گفت: همه دانشگاه ها از 15 شهریورماه که ترم جدید شروع می گردد، آمادگی داشته باشند که دروس خود را با موضوع آموزش الکترونیکی شروع نمایند.

دانشگاه ها آمادگی شروع سال تحصیلی جدید از 15 شهریورماه را داشته باشند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم گفت: دانشگاه ها طی شش ماه گذشته مجموعه ای از فعالیت های آموزشی به شکل مجازی را به شکل کاملا فشرده انجام دادند و زیرساخت یادگیری الکترونیکی در این مراکز بسیار افزایش یافته است؛ بنابراین امیدوار هستیم با کسب تجربه از فعالیت های چند ماه گذشته بتوانیم ترم آینده را با آمادگی بیشتری شروع کنیم.

وی توضیح داد: در ماه های گذشته به منظور آموزش و ترویج فرهنگ سازی در حوزه آموزش الکترونیکی در دانشگاه ها صد ها سند، جزوه آموزشی و فیلم آموزشی در دسترس علاقمندان، استادان و دانشجویان قرار گرفته است. ضمن اینکه چندین نشست تخصصی و همایش های علمی، فنی و کاربردی در این زمینه برگزار نمودیم که مجموعه این فعالیت ها فضا را برای برگزاری آموزش مجازی در ترم آینده فراهم می نماید تا دانشگاه ها با آمادگی بیشتری وارد ترم آینده شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم توضیح داد: با توجه به شیوع کرونا ویروس و پیش بینی هایی که در وزارت بهداشت و متخصصین این حوزه انجام داده اند به نظر می رسد آموزش حضوری در دانشگاه ها همانند ترم قبل منتفی است لذا از شنبه 15 شهریور ماه که ترم جدید شروع می گردد است، همه دانشگاه ها آمادگی داشته باشند که دروس خود را با موضوع آموزش الکترونیکی شروع نمایند.

خاکی صدیق چالش های آموزش مجازی در ترم گذشته را به دو دسته تقسیم بندی کرد و گفت: یکی از این مسائل چالش های ارتباطی بود که دسترسی به اینترنت پرسرعت و امکاناتی نظیر سخت افزار های مورد احتیاج دانشجویان و اساتید گا ها با مسائلی همراه بود. البته یک سری چالش ها نیز در ارتباط با اساتید، دانشجویان و همچنین بحث مقررات آموزشی داشتیم. مثلا دانشجویان و اساتید ما با مفاهیم اولیه آموزش مجازی ناآشنا بودند در نتیجه کمی به کیفیت این نوع یادگیری اطمینانی وجود نداشت.

وی بیان نمود: آموزش های مرتبط با دروس عملی و کاربردی از جمله چالش های دیگر آموزش های مجازی در ترم گذشته بود که ما نتوانستیم این نوع آموزش ها را ارائه دهیم. ضمن اینکه در حوزه امتحانات ارزیابی و سنجش نیز با یک سری مسائل روبرو شدیم.

معاون آموزشی وزارت علوم از همکاری وزارت ارتباطات برای برطرف چالش های ارتباطی آموزش مجازی اطلاع داد و اضافه کرد: همکاران ما مدام با وزارت ارتباطات در ارتباط هستند. این وزارتخانه در ترم گذشته همکاری بسیاری برای بهبود شرایط انجام داد به طوریکه این همکاری خوب موجب شد هزینه های اینترنت در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کاهش یابد، امیدواریم این یاری ها نیز ادامه پیدا کند.

خاکی صدیق یادآور شد: از سوی وزارت ارتباطات قول هایی نیز برای یاری به هزینه های اینترنت و زیرساخت های آموزش مجازی دانشگاه ها در ترم جاری ارائه دادند امیدواریم این قول ها عملی گردد.

وی از ابلاغ شروع ترم جدید از روز شنبه 15 شهریور ماه به تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اطلاع داد و گفت: شروع تحصیلی سال جدید به شکل الکترونیک از 15 شهریور به همه دانشگاه ها ابلاغ شده است؛ البته در دانشگاه هایی که امکان تشکیل کلاس های حضوری وجود داشته باشد اعلام شده است که کلاس های خود را به شکل ترکیبی (حضوری-مجازی) برگزار نمایند.

خاکی صدیقدر انتها اعلام کرد: در بیشتر دوره های کارشناسی آموزش به شکل مجازی برگزار می گردد و در دوره های تحصیلات تکمیلی نیز در بخش هایی که دروس کارگاهی و عملی وجود دارد وامکان تشکیل کلاس های حضوری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی وجود داشته باشد، کلاس ها به شکل ترکیبی برگزار خواهند شد.

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1667

به "دانشگاه ها آمادگی شروع سال تحصیلی جدید از 15 شهریورماه را داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه ها آمادگی شروع سال تحصیلی جدید از 15 شهریورماه را داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید