در خصوص دریچه زیر فن کویل بیشتر بدانیم

به گزارش هنجس بلاگ، رپرتاژ آگهی - با توجه به کاربرد انواع دستگاه های فن کویل در پروژه های مسکونی، تجاری،اداری از یک سو و احتیاج به پوشش آن در داخل سقف کاذب،استفاده از دریچه زیر فن کویل به عنوان دریچه ای برای بازدید،چکاپ و تعمیر دستگاه فن کویل لازم و ضروری می نماید. دریچه زیر فن کویل دارای ساختار دربی شکل می باشد و از دو جزء فریم یا قاب و درب تشکیل شده است.البته قاب یا فریم دریچه زیر فن کویل به دو صورت لولایی و وزنه ای بعنوان نگهدارنده درب این دریچه عمل می نماید.از دریچه زیر فن کویل به عنواین مختلف از جمله دریچه بازدید فن کویل،دریچه دسترسی فن کویل،دریچه فن کویل یاد می گردد.در تمامی این موارد مقصود از ساخت دریچه زیر فن کویل،ایجاد معبری برای امکان بازدید،تعمیر و حتی تعویض فن کویل می باشد.بنا به الزامات محیطی،آب و هوایی و جغرافیایی،دریچه زیر فن کویل از چند نوع جنس،عمدتاً از فلز،چوب(MDF)،پلاستیک(ABS) و حتی PVC قابل ساخت می باشد.

در خصوص دریچه زیر فن کویل بیشتر بدانیم

شیوه های گوناگون هوارسانی به وسیله انواع دریچه هوا

در سیستم های تهویه مطبوع و هوارسان در منازل،ادارات و مجتمع های تجاری و دیگر موارد برای تکمیل سیستم هوارسان،در دهانه انشعابات هوا از محصولی بنام دریچه هوا استفاده می شود.دریچه هوا بعنوان پوششی مناسب و دکوراتیو در دهانه انشعابات هوا بکار می رود و با استفاده از اجناس متنوعی از قبیل آلومینیوم،چوب و پلاستیک قابل ساخت می باشد. دریچه هوا دارای انواع مختلفی است که دو دسته بندی اصلی آن بصورت دمپردار و بدون دمپر می باشد.در واقع دمپر بر روی پشت ساختار دریچه هوا بعنوان یک آپشن مهم بعنوان تنظیم کننده هوای عبوری عمل می نماید.آپشن دمپر باعث می شود هوای عبوری از معبر دریچه هوا به هر میزان که احتیاج باشد تنظیم شود.دریچه هوا دارای مدل ها و شکل های مختلفی است که از جمله آنها می توان به انواع دریچه هوای چهارگوش و گرد اشاره کرد.دریچه هوا از هر جنسی اعم از آلومینیوم،چوب و پلاستیک در هر سایزی قابل فراوری و کاربرد است.از آنجا که دریچه هوا بعنوان یک محصول دکوراتیو بر روی نمای داخلی فضاهای مختلف استفاده می شود،کاربرد کد رنگ های زیبا و متناسب با محیط بر روی سطوح دریچه هوا باعث ایجاد جلوه ای شیک در فضا و محیط می شود.

دمپر هوا چیست

دمپرِ هوا دریچه ای ست در داخلِ کانالِ هوا متشکل از صفحه واحد یا پرّه های موازی که باعثِ انسداد یا تنظیمِ میزانِ هوای عبوری از کانالِ هوا میشود. اگر بخواهیم شبکه ای از لاینِ کانال هوا را که احتیاج به مصرفِ هوا در اتاقهای مربوطه را ندارد مسدود کنیم از دمپر هوا استفاده میکنیم. این نوع دمپر قابلیتِ تنظیمِ دستی و تنظیم اتوماتیک را دارد که دمپرِ دستی بوسیله یک اهرم دستی که در بدنه بیرونی دمپر تعبیه شده کنترل و بکار گرفته میشود و دمپر اتوماتیک نیز با استفاده از موتور الکتریکی جهت تنظیم هوا توسط سیستمِ مرکزی و یا اتوماسیونِ ساختمان کنترل میشود. دمپر هوا به دو شکل چهارگوش و دایره ای فراوری و عرضه میشود.

دمپر هوا عموماً به دوصورتِ گِرد و چهارگوش، متناسب با مقطعِ داکت یا مجرای هوای عبوری از کانال با ابعاد و قطرها و ضخامت های گوناگون ساخته می شود.

دمپر هوا در کل با دو کاربردِ دستی(مکانیکی) و برقی(الکترومکانیکال) فراوری و عرضه می شود.

دسته کنترلِ دمپر هوا که با دست عمل می نماید ،بدون احتیاج به انرژی الکتریکی و بصورتِ کاملاً دستی عمل می نماید و هوای عبوری از دمپر هوا را کنترل و یا مسدود می نماید.

دسته کنترلِ دمپر هوا که بصورت برقی عمل می نماید، مستقیماً با انرژیِ الکتریکی و به دو صورتِ ON و OFFیا بصورتِ فنری و تدریجی در حالت باز، بسته و یا نیمه باز قرار درآمده و عبورِ هوا از دمپر هوا را کنترل میکند.

با توجه به هزینه جداگانه که جهت موتورِ برقی در دمپر هوا انجام می شود قیمت دمپر هوا با موتور برقی بطور ملموسی بالاتر از قیمت دمپر هوا با دسته دمپر دستی می باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2576

به "در خصوص دریچه زیر فن کویل بیشتر بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در خصوص دریچه زیر فن کویل بیشتر بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید