دلخوری داوران لیگ برتری از مربیان، خط و نشان فدراسیون برای مربیان؛ برخی اظهارات مصادق توهین، افترا یا نشر اکاذیب است!

به گزارش هنجس بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- فدراسیون فوتبال با انتشار بیانیه ای به اهالی فوتبال گفت مراقب حرف زدن خود باشند تا در صحبت های خود به مسئولان تهمت نزنند.

دلخوری داوران لیگ برتری از مربیان، خط و نشان فدراسیون برای مربیان؛ برخی اظهارات مصادق توهین، افترا یا نشر اکاذیب است!

به گزارش خبرنگاران، فدراسیون فوتبال بیانیه ای را منتشر کرده است. با عنایت به کدهای اخلاقی، مقررات انضباطی و مقررات اخلاقی کلیه اهالی فوتبال می بایست در ایراد اظهارات و انجام مصاحبه های خود مراقبت کنند تا امر خلاف واقع را به هیچ فرد حقیقی یا حقوقی نسبت ندهند، در غیر این صورت اظهارات آن ها به تناسب مورد می تواند از مصادیق توهین، افترا یا نشر اکاذیب باشد.

بر این اساس، درباره موارد مطرح شده در یکی از برنامه های تلویزیونی از آنجا که برخی اظهارات مطرح شده مصادیق نشر اکاذیب بوده موضوع جهت بررسی، تعقیب و رسیدگی به ارکان قضایی فدراسیون ارجاع شد. مضافا با اشخاص متخلف وفق کدهای اخلاقی و انضباطی تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

حالا به نظر می رسد هفته آینده باید منتظر احضار چند مربی لیگ فزونی به کمیته انضباطی یا کمیته اخلاق باشیم. فیلم حرف های امیر قلعه نویی، یحیی گل محمدی، مهدی رحمتی، رسول خطیبی و ابراهیم صادقی که شب گذشته در برنامه فوتبال برتر از داوران و ارکان فدراسیون و سازمان لیگ انتقاد کردند، از سوی فدراسیون به کمیته انضباطی و کمیته اخلاق ارسال شده و قرار است بعد از بازبینی این فیلم هر کدام از این مربیان از نگاه ارکان قضایی فدراسیون، در حرف هایشان تهمت زده بودند، احضار شوند.

شب گذشته امیر قلعه نویی در برنامه فوتبال برتر در خصوص داوری ها صحبت هایی را انجام داد. سرمربی گل گهر سیرجان که به شدت نسبت به قضاوت ها شاکی بود، با اسم بردن از چند داور و اشاره به بازی های چند سال اخیر تیم هایش، معتقد بود داوران بارها علیه او سوت زدند و اگر کسی دیگری روی نیمکت حضور داشت، چنین اتفاقاتی رخ نمی داد.

حالا شنیده می گردد داوران نسبت به این اظهارات دلخور شدند و حتی به فدراسیون فوتبال اعلام کردند در صورتی که از آن ها دفاعی نکند، با وجود اینکه ممنوع المصاحبه هستند، مصاحبه کرده و جواب امیر قلعه نویی را می دهند. با این حال مسئولان دپارتمان و کمیته داوران از داوران درخواست کردند در این خصوص مصاحبه ای انجام ندهند تا خود آن ها پیگیر این موضوع شوند. به همین دلیل به نظر می رسد بیانیه فدراسیون فوتبال که دقایقی پیش منتشر شد دقیقا امیر قلعه نویی و چند مربی لیگ فزونی را هدف قرار داده و به نوعی به آن ها اخطار داده مراقب حرف زدن خود باشند.

علیرضا سهرابی رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال درباره جو به راه افتاده علیه داوران صحبت کرد. به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، علیرضا سهرابی، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون بیان نمود: داوران قشر تلاشگر و سالم جامعه فوتبال هستند که متاسفانه در طول تاریخ و در بزنگاه های حساس نمونه های زیادی از بی انصافی نسبت به آنها دیده شده است. این موضوع ریشه در تاریخ دارد و در خاطرات پیشکسوتان ورزش نقل قول های فراوانی در این باره دیده می گردد. وقتی خبر نامزدی 4 داور شایسته ایرانی در جام جهانی فوتسال مطرح می گردد کسی توجه نمی کند، کسی صحبت از کاندیداتورى مهسا قربانى و انسیه خباز مافى نژاد برای جام جهانی فوتبال بانوان نمی کند و حضور موفقیت آمیز داوران ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا را نمی بیننند اما هر اشتباهی زیر ذره بین می رود و بعد تفسیر می گردد.

سهرابی ادامه داد: هر چند مشی فدراسیون به صورت کلی دوری از هرگونه ورود به مباحث و فضاسازی های اینچنینی است اما مسولیت من در دپارتمان داوری فدراسیون می طلبد بر اساس وظایف ذاتی ام از حقوق این عزیزان دفاع کنم. هرچند ارکان قضایی فدراسیون هم مطابق کدهای فیفا در این زمینه اقدامات منطبق با قوانین را انجام می دهند اما واقعیت این است که در هفته های اخیر و به ویژه در یکی از برنامه های شبکه سه موارد عجیبی طرح شد که باعث تکدر خاطر داوران فوتبال ما را فراهم کرد.

سهرابی افزود: وقتی یک تیم برنده می گردد، همه هنر آن به مربی و بازیکن برمی گردد اما وقتی شکستی رخ می دهد از داور و مدیر همه زیر سوال می فرایند و مورد تهمت قرار می گیرند. اخیرا هم باب شده که مباحث را خلط می کنند و آسمان به ریسمان می بافند که فلان چینش به دلیل فلان موضوع بوده است. این افکار توهمی به فوتبال ما کمک نمی کند. کارتان را بکنید و مثل مرد مسولیت نتایج تان را برعهده بگیرید.

سهرابی ادامه داد: من به عنوان عضو کوچکی از جامعه داوری از ارکان قضایی فدراسیون می خواهم نسبت به افرادی که با ایراد تهمت و افترا به قشر زحمتکش داوری و حیثیت آنان لطمه وارد می کنند برخورد جدی کند. چه کسی جوابگوی بغض و اشک آن داور سرشناس و ارزنده فوتبال کشورمان است که تا ساعت 3 بامداد امروز با من تلفنی حرف می زد. چه کسی می خواهد پاسخ همسر دیگر داور را بدهد که تماس داشت و می گفت همسرش را از قضاوت منع کرده است. آقایان بس کنید! از خدا بترسید. در فینال لیگ قهرمانان آسیا هم با وجود کمک داور ویدیویی اشتباه داشتیم و در سطح اروپا و در بالاترین مسابقات هم اشتباهات داوری وجود دارد و کسی نمی تواند منکر آن گردد اما اینکه آن را به برخی مباحث حاشیه ای نسبت داد مایه تاسف است.

سهرابی افزود: با این جوی که علیه داوری راه انداخته شده کار قضاوت بازی ها سخت تر از قبل هم خواهد شد. اساسا بهره مندی از کمک داور ویدیویی به دلیل اشتباهات داوری بوده و در حال حاضر در کشورهای صاحب فوتبال با کمک این تکنولوژی اشتباهات داوری تصحیح و باعث تغییر در نتایج می گردد بنابراین اشتباهات داور اجنتاب ناپذیر بوده و عمدی در کار نیست. از سوی دیگر، شکی نیست که در این جهت افرادی آب در آسیاب می ریزند که فوتبال در تنش به کار خود ادامه بدهد و مطالبه خانواده داوران از کمیته اخلاق و کمیته انضباطی فدراسیون این است که در این بحث هم ورود جدی داشته باشند تا با افرادی که این فضاسازی ها را انجام می دهند برخورد جدی انجام گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2519

به "دلخوری داوران لیگ برتری از مربیان، خط و نشان فدراسیون برای مربیان؛ برخی اظهارات مصادق توهین، افترا یا نشر اکاذیب است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلخوری داوران لیگ برتری از مربیان، خط و نشان فدراسیون برای مربیان؛ برخی اظهارات مصادق توهین، افترا یا نشر اکاذیب است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید