دکتر پورسعید: آموزش و آزمایش راه حل مبارزه با دوپینگ است

به گزارش هنجس بلاگ، به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، دکتر مهرشاد پورسعید از مهرماه سال گذشته با حکم رئیس فدراسیون به عنوان رئیس کمیته پزشکی کشتی فعالیت خود را شروع کرد. وی به تشریح مسایل و برنامه های این کمیته اشاره نمود که این مصاحبه را در زیر می خوانید:

دکتر پورسعید: آموزش و آزمایش راه حل مبارزه با دوپینگ است

* در این مدت که در فدراسیون کشتی حضور دارید، چه تفاوتی در حوزه آسیب دیدگی های ورزشی بین کشتی و سایر رشته ها وجود دارد؟

- بزرگترین تفاوت رشته کشتی با سایر رشته ها احتیاج مبرم به تغذیه مناسب است، ضمن اینکه آسیب های ACL (رباط صلیبی) در کشتی بیشتر از ورزشکاران رشته های دیگر ورزشی دیده می گردد.

* چه تمهیداتی باید اندیشیده گردد که آسیب دیدگی کشتی گیران کمتر گردد؟

- به نظر من تمرینات باید علمی و به روز باشد، کشتی گیران تغذیه مناسبی داشته باشند و در زمانی که کشتی گیر از نظر روحی و روانی تحت فشار است، از دادن تمرینات پرفشار پرهیز گردد.

* فرایند درمانی مصدومیت حسن یزدانی و علیرضا کریمی به چه صورت است؟

- حسن یزدانی پس از جراحی موفقیت آمیز پای خود دوران بازتوانی را نیز با موفقیت پشت سر گذاشته و هم اکنون تمرینات خود را آغاز نموده است. علیرضا کریمی نیز روز یکشنبه گذشته عمل جراحی رباط صلیبی پای خود را انجام داد و مراحل بازتوانی وی در فدراسیون پزشکی ورزشی انجام می گردد و بعد از شش ماه به تدریج می تواند به دنیای قهرمانی بازگردد.

* در چند ماه گذشته سه قهرمان ملی کشتی به گونه های مختلف درگیر مصدومیت و بیماری هستند، در خصوص آنها چه اقداماتی اجرا شده است ؟

- 50 درصد از هزینه های درمان محمدرضا آقانیا که در حال شیمی درمانی است از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی پرداخت شده و حمید سوریان نیز یاری قابل توجهی را در این زمینه کردند. محسن قاسمی نیز با انتقال از بیمارستان لاله در بیمارستان طالقانی بستری شد و پس از اینکه عفونتی در بدن وی مشاهده نشد و امکان درمان نیز وجود نداشت، با نظر پزشکان از بیمارستان مرخص شد و هم اکنون توسط خانواده اش نگهداری می گردد. در خصوص هزینه های درمان وی نیز سوریان پیگیر بود و یاری های خوبی را انجام داد.

میثم زارع نیز با پیگیری های فدراسیون در بیمارستان بستری شد و جراحی مجدد نیز بر روی وی انجام گرفت.در ادامه نیز فرایند ورزش درمانی و بازتوانی ایشان را در بیمارستان اجرا شده و در حال حاضر نیز پس از مرخص شدن از بیمارستان، فدراسیون کشتی با تقبل هزینه، هماهنگی های لازم را انجام داده تا هفته ای چند جلسه کار درمانی را انجام دهد.

* چه برنامه هایی را در سال 99 در دستور کار دارید؟

- یکی از برنامه های مهم ما راه اندازی کلینیک پزشکی ورزشی در خانه کشتی و استفاده از تجهیزات و نیروهای متخصص است. برنامه دیگر ما تشکیل پفراینده پزشکی برای کلیه اردونشینان و قهرمانان تیم های ملی و انجام معاینات دوره ای از آن ها است. همچنین در نظر داریم با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی در قالب راه اندازی پزشکی از راه دور (telemedicine) کشتی گیران را از راه دور پایش کنیم.

* در خصوص پیشگیری از دوپینگ چه برنامه هایی را در دستور کار دارید؟

- راه حل ما آموزش و آزمایش است. یعنی آموزش خواهیم داد و آزمایش هم خواهیم گرفت. در این مورد برنامه مدونی داریم و اتحادیه جهانی کشتی را نیز در جریان خواهیم گذاشت. در هر دوپینگی که با آزمایش در داخل کشور معین گردد، فدراسیون کمترین هزینه و کشتی گیر بیشترین هزینه را خواهد داد. در بحث دوپینگ کشتی گیران در مسابقات برون مرزی نیز با توجه به اینکه ما بدون آزمایش و مطمئن شدن از صحت سلامتی کسی را اعزام نخواهیم کرد، اگر کشتی گیری در حین مسابقات مرتکب دوپینگ گردد، تمام جرایم و عواقب این کار بر عهده او خواهد بود.

* صحبت پایانی ؟

- از تمامی همکارانم که در این شرایط در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا حضور دارند تشکر می کنم و از مردم می خواهم با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی و فاصله اجتماعی برای از بین بردن شیوع این ویروس خطرناک همکاری لازم را داشته باشند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 709

به "دکتر پورسعید: آموزش و آزمایش راه حل مبارزه با دوپینگ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکتر پورسعید: آموزش و آزمایش راه حل مبارزه با دوپینگ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید