راهنمای سفر به اسلوونی

به گزارش هنجس بلاگ، راهنمای مسافرتی به اسلوونی | Travel Guide To Slovenia

در جنوب اروپای مرکزی کشوری سرسبز و کوهستانی به نام اسلوونی وجود دارد که این روزها بسیار مورد توجه گردشگر ها قرار گرفته و مسافران زیادی دارد. لیوبلیانا مرکز این کشور است و مردم بسیار با فرهنگ و اصیلی دارد بعلاوه بیشتر جمعیت این کشور در این شهر زندگی می نمایند. کسانی که عاشق طبیعت و کوه نوردی هستند اسلوونی می تواند برترین گزینه برای سفر به اروپا برای آن ها باشد. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به اسلوونی خبرنگاران میخواهد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور اسلوونی همراهی کنید.

راهنمای سفر به اسلوونی

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

موقعیت جغرافیایی | اطلاعات ضروری | اقامت در مقصد | شکم گردی | حمل و نقل | جاذبه های گردشگری | شرایط ورود به اسلوونی | مراکز خرید | بایدها و نبایدها در اسلوونی

موقعیت جغرافیایی کشور اسلوونی

کشور اسلوونی از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی اروپای مرکزی قرار گرفته و کشور کوهستانی با طبیعت بسیار سرسبز و بی نظیر است. این کشور از شمال با اتریش، از جنوب با کرواسی، از شمال شرقی با مجارستان و با کشور ایتالیا از سمت غرب نیز همسایه است. اسلوونی از آنجایی که بخشی از کشور یوگسلاوی بوده و در سال 1991 از آن جدا شده کشوری بسیار جوان به شمار می آید و جمعیتی برابر با دو میلیون و شصت هزار نفر نیز دارد.

مختصری از تاریخ کشور اسلوونی

قرن هفتم و آغاز حکومت محلی باواریا، همزمان با ورود اسلاوها را می توان آغاز همه چیز برای این کشور دانست. از قرن سیزدهم به بعد اما برای صدها سال، تحت حکومیت سلطه امپراطوری ها اتریش و مجارستان بود. اسلووکی در سال های مختلف، متعلق به کشورهای مختلفی مانند اتریش، ایتالیا و یوگسلاوی بود تا زمانی که در سال 1991 به جمهوری فدرال سوسیالیستی یوگسلاوی تبدیل شد.

فرهنگ مردم اسلوونی

فرهنگ مردم اسلوونی مانند معماری این کشور پربار و تاثیر گرفته از تاریخی است که بر این سرزمین تا به امروز گذشته است و در سطح جهان هم بیار شناخته شده می باشد. معماری این کشور ترکیبی از معماری باروک اتریشی و رومی ایتالیایی است که همین خود شهرهای این کشور را به اثر هنری تبدیل نموده است. درباره اماکن تماشای و جاذبه های گردشگری این کشور هم شاید باید به این مورد بسنده کرد که سه سایت تاریخی آن در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارند.

اطلاعات کلی کشور اسلوونی

آب و هوای کشور اسلوونی

با توجه به شرایط جغرافیایی این کشور و کوهستانی بودن شرایط آب و هوایی در اغلب اوقات سال سرد و خشک بوده و شرایط مدیترانه ای در آن برقرار است. شهر لیوبلیانا که در ارتفاع 300 متری از سطح دریا قرار گرفته است، دمایی متغیر بین صفر تا بیست درجه سانتیگراد دارد و ناگفته نماند که یکی از بارانی ترین مرکز های اروپاست. برترین زمان سفر به اسلوونی که شرایط آب و هوایی بسیار در این کشور مناسب است ماه های ژوئیه تا آگوست است. فوریه و ایام نزدیک کریسمس هم برای عاشقان اسکی و برفی زمان مناسبی است.

اقامت در اسلوونی

در شهرهای این کشور هتل های مختلفی برای مسافرانی که به آن سفر می نمایند وجود دارد و مسافران می توانند با توجه به بودجه و انتظاری که از محل اقامتشان دارند نیز می توانند انتخاب نمایند. پس اگر مسافر این شهر بودید، خیالتان از بابت هتل و اقامت راحت باشد. به غیر از هتل، اقامتگاه های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که بتوانید با اقامت در آنها از لحاظ مالی برایتان ارزان باشد، اما دیگر نیازهای شما نظیر امکانات مناسب و امنیت نیز نمی تواند در این مدل اقامتگاه ها مانند هتل محیا باشد.

گفتنی است که آژانس مسافرتی خبرنگاران در بیشتر نقاط جهان دارای امکان رزرو هتل است و بعلاوه شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور 24 ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به اسلوونی همراه ما باشید.

هزینه خورد و خوراک در اسلوونی

در ادامه راهنمای سفر به اسلوونی به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 7 یورو را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران میانه باید 30 یورو پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در اسلوونی به نسبت ارزان تر است و مبلغ 5 یورو می باشد.

برای تهیه آب معدنی 1.30 یورو و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 1.35 یورو بپردازید.

راهنمای حمل و نقل در اسلوونی

  • از هواپیما استفاده کنید!

فرودگاه اصلی اسلوونی فرودگاه لیوبلیانا و خط اصلی آن Adria Airways است به شهرهای مختلف اروپا سفر می نماید و خطوط این کشور را به کشورهای جنوب شرق اروپا متصل می نماید.

  • اتوبوس سوار شوید!

در شهر لیوبلیانا میتوانید به وسیله سایت اتوبوس رانی از خدمات هواپیمایی و اتوبوس رانی این کشور استفاده کنید. در روزهای هفته میان تریست (Trieste)، ایتالیا و کوبر (Kober) و پیران (Piran) اتوبوس وجود دارد. علاوه بر آن، هر روزه میان راستاهای تریست و لیوبلیانا و بعلاوه میان گوریزیا، ایتالیا و نوا گوریکا، هر یک ساعت یک بار یک اتوبوس وجود دارد. اگر هم اهل پیاده روی باشید می توانید تمام این راستاها را پیاده بروید.

هزینه حمل و نقل در اسلوونی

هزینه بلیط تک سفره 1.20 یورو

هزینه بلیط ماهانه حمل و نقل 37 یورو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 1 یورو و به ازای هر یک کیلومتر 0.90 یورو به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 14 یورو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 1.30 یورو

شهرهای کشور اسلوونی

  • شهر لیوبلیانا | Ljubljana

لیوبلیانا بزرگترین شهر اسلوونی است و مرکز این کشور نیز به شمار می رود. لیوبلیانا یکی از شهرهای سبز جهان است و قوانین جالبی در جهت کنترل آلودگی هوا در این شهر رعایت می گردد که یکی از آن ها استفاده از دوچرخه به وسیله شهروندان که این خود امتیازاتی هم برای آن ها دارد. رفاه و بالا بودن سطح کیفیت زندگی در این شهر باعث شده تا میزبان قسمت اعظمی از جمعیت کشور اسلوونی باشد. علاوه بر طبیعت زیبا و جاذبه های گردشگری این شهر، رودخانه زیبایی که از دل آن عبور می نماید هم در جذب جهانگرد بی تاثیر نبوده است.

  • شهر بلد | Bled

دیگر شهر کشور اسلوونی بلد است که برای توصیف آن از هیچ کلمه ای نمی توانیم استفاده کنیم. دریاچه ای فیروزه ای رنگ و شیشه ای که با کاخی که درون آن قرار گرفته توانسته به عنوان یکی از جاذبه های مجذوب کننده این کشور مطرح باشد و وقتی شما نام اسلوونی را سرچ می کنید این دریاچه و کاخ به عنوان اولین عکس های این کشور نمایان شوند. بلد در نزدیکی مرز اتریش و اسلوونی و در منطقه ای کوهستانی قرار گرفته است.

  • شهر کاپر | Koper

شهر کاپر یکی از قدیمی ترین شهرهای ساحلی در اسلوونی است که به خاطر محیط زیست منحصر به فرد خود دارای اهیمت بالایی است. این شهر بندری البته اهمیت مالی بالایی نیز دارد اما در میان مسافران شاید با معماری قرون وسطایی، خیابان های سنگ فرش شده و قلعه تاریخی آن را بشناسند. جالب است بدانید که بعد از اسلوونیایی، ایتالیایی زبان دوم اهالی است.

  • شهر پیران

شهر پیران یکی دیگر از شهرهای بزرگ و تماشای کشور اسلوونی است که در جنوب غربی آن قرار گرفته است. معماری قرون وسطی این شهر به حدی تماشای و مجذوب کننده است که بازدید حتی یک روزه از آن برای عکاسی را باید در برنامه خود قرار داد. نکته جالبی که درباره این شهر و مردمانش وجود دارد این است که علاوه بر اینکه پیران یادآور ایتالیاست، تا قرن بیستم زبان رایج آن ها نیز ایتالیایی بوده است.

جاذبه های گردشگری در اسلوونی

  • دریاچه بلد | Lake Bled

یکی از زیباترین و معروف ترین جاذبه های گردشگرید در اسلوونی دریاچه بلد است که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب میکند. کلیسایی در وسط آن چشم نوازی می نماید. دریاچه بلد در چهار فصل زیبایی هایش غیر قابل وصف است.

آدرس:Otok 3، 4260 Bled، Slovenia

  • غار زیر زمینی Postojna

غار زیرزمینی Postojna در سفر به شهر اسلوونی را هرگز از قلم نیاندازید. این غار بسیار زیبا و منحصر به فرد است و در آن می توانید از استالاکتیت ها و استالاگمیت های که در این غاز را زیبا نموده اند نیز تماشا کنید. برای بازدید از این غار می توانید از راستا قلعه پردجاما بروید که هم بازیدی از قلعه داشته باشید هم از این غار.

آدرس:Jamska cesta 30، 6230 Postojna، Slovenia

  • قلعه بلد | Bled Castle

قلعه بلد از قلعه های قرون وسطایی است که در وسط دریاچه بلد واقع شده. بر طبق منابع کتبی، این قدیمی ترین قلعه اسلوونیایی است و در حال حاضر یکی از زیباترین جاذبه های جهانگردی ترین در اسلوونی است و تاریخ ساخت آن به قرن شانزدهم باز می گردد.

آدرس: Blejski grad، 4260 Bled، Slovenia

  • قلعه لیوبلیانا | Ljubljana Castle

قلعه قرون وسطایی لیوبلیانا، نماد مرکز اسلونی، امروزه به یکی از اماکن تماشای این شهر تبدیل شده است. در طول سال بسیاری از رویداد های فرهنگی، تاریخی و تفریح در این قلعه برگزار می شوند.

آدرس: Razgledna steza، 1000 Ljubljana، Slovenia

  • برج نبوتکنیک | Neboticnik Skyscraper

ساختمانی برجسته در مرکز شهر لیوبلیاناست که آسمان خراشی به نبوتکنیک هم را اگر به شهر لیوبلیانا را هم بازدید کنید. این برج سیزده طبقه دارد و ارتفاع آن 70 متر است. زمان افتتاح آن به سال 1993 بر می گردد. امروزه طبقات اول تا ششم این برج، تجاری، ششم تا نهم، منزل مسکونی و نهم به بالا، کافه و رستوران و… است.

آدرس: Nebotičnik، 1000 Ljubljana، Slovenia

مراکز خرید در اسلوونی

  • یکشنبه بازار لیوبلیانا | Sunday flea market ljubljana

آدرس: Cankarjevo nabrežje 9، 1000 Ljubljana، Slovenia

  • مرکز خرید BTC | BTC city

آدرس: Šmartinska cesta 152 d، 1000 Ljubljana، Slovenia

  • بازار مرکزی لیوبلیانا | Central market of Ljubljiana

آدرس: Adamič-Lundrovo nabrežje 6، 1000 Ljubljana، Slovenia

شرایط وارد شدن به کشور اسلوونی

به منظور وارد شدن به کشور اسلوونی می باشد شما ویزای شینگن داشته باشید چرا که این کشور یکی از هم پیمانان اتحادیه اروپا بوده اما هیچ کنترلی بر روی ویزای شما صورت نمی گیرد. اما در بلغارستان، کرواسی، قبرس ایرلند، بریتانیا و رومانی، کنترل صورت می گیرد. شاید آنالیز های رایج صورت بگیرد اما بازدید اساسی صورت نمی گیرد. اگر عضو کشورهای شینگن هستید ویزایی دریافت خواهید کرد که در تمام کشورها معتبر است.

بایدها و نبایدها در کشور اسلوونی

  • در حالیکه آب شیرین قابل شرب می باشد اما توصیه می گردد، مانند ساکنان بلد از آب تصفیه شده یا آب معدنی استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از گزیدگی حشرات، توصیه می گردد از لباس های پوشیده و آستین بلند استفاده کنید.
  • اسلوونی را می توان کشوری امن برای سفر دانست، هرچند که مانند هر کشور دیگری، در بعضی از شهرها و در نیمه شب ها مواردی از جرم و جنایت گزارش شده اما برای مسافران تا زمانی که تا دیروقت و در محله های پایین شهر بیرون نماند، جای نگرانی وجود ندارد. اگر خطری احساس کردید شما را تهدید می کنید با پلیس تماس بگیرید.
  • تلفن های اضطراری در کنار بزرگراه ها و بعضی جاده های اصلی نیز وجود دارد، بنابراین با کم کردن سرعت خود، تابلوهای SOS را دنبال کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3657

به "راهنمای سفر به اسلوونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به اسلوونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید