راهنمای کامل حمل و نقل عمومی در کشور آلمان

به گزارش هنجس بلاگ، یک کشور پیشرفته جایی نیست که فقرا ماشین دارند. بلکه جایی است که ثروتمندان از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می نمایند.

راهنمای کامل حمل و نقل عمومی در کشور آلمان

با همین جمله به خوبی می توان نشان داد که سیستم حمل و نقل عمومی در کشور آلمان فوق العاده قوی است. این سیستم طوری است که به خوبی تمامی ارتباط بین منطقه ها مختلف داخل شهرهای بزرگ، ارتباط بین شهرهای بزرگ با یکدیگر و همین طور ارتباط شهرها با شهرستان های کوچک را امکان پذیر می نماید. کیفیت سیستم حمل و نقل عمومی آلمان در سطح بین المللی معروفیت دارد. علت معروفیت سیستم حمل و نقل عمومی در آلمان، قابل اعتماد بون آن، راحتی اش و بعلاوه نسبتاً سریع بودن آن است. با این که آلمانی ها را به عنوان افرادی عاشق خودرو شخصی می شناسیم، اما به خصوص در شهرهای بزرگ آلمانی ها ترجیح می دهند برای عبور و مرور روزانه خود از خانه به محل کار و دانشگاه و برعکس از سیستم حمل نقل عمومی استفاده نمایند. شهرهای بزرگ آلمان در مقایسه با شهرهای کوچکتر آن، سیستم حمل نقل گسترده تر و متنوع تری دارند. اما حتی در کوچکترین شهرهای این کشور هم حداقل سیستم اتوبوسرانی به طور مرتب به ارائه خدمات به مسافران می پردازد. وسایل حمل و نقل عمومی در آلمان برنامه حرکت بسیار دقیق و منظمی دارند که این برنامه به طور دقیق در جداولی تعیین شده اند و در وبسایت های اینترنتی مربوط به هر یک از سیستم های حمل و نقل در دسترس است. بعلاوه قیمت بلیت ها و تخفیف های احتمالی آن ها را می توان در وبسایت های اینترنتی مربوط به هر سیستم مشاهده کرد.

برای رزرو آنلاین بلیط پرواز آلمان و برترین هتل های آلمان می توانید به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

انواع سیستم های حمل و نقل عمومی در آلمان کدام ها هستند؟

شهرهای بزرگ آلمان چهار نوع سیستم مجزا برای حمل و نقل عمومی دارند. سریعترین سیستم حمل و نقل در آلمان که بیش از همه دیگر سیستم ها نیز مورد توجه و استفاده قرار می گیرد، حمل و نقل سریع نام دارد که شامل پنج نوع سیستم یو-باهن است که مراکز شهرها را پوشش می دهد و سیزده نوع سیستم اس-باهن که در داخل شهرهای بزرگ به صورت زیرزمینی و در منطقه ها اطراف شهرها و فضاهای برون شهری و بعلاوه در منطقه ها روستایی به صورت روی زمین است.

البته به جز این ها سیستم های دیگری مثل استرابنباهن یا ترَملاین و بعلاوه سیستم اتوبوسرانی نیز در این کشور مشغو خدمت رسانی هستند و باعث هر چه قوی تر شدن سیستم حمل و نقل عمومی در آلمان شده اند.

از آنجایی که اتوبوس ها در طول شب نیز به ارائه خدمات می پردازند، برای جابه جایی در شب عالی هستند. اتوبوس ها در مقایسه با تاکسی ها بسیار ارزانتر ند و مانند تاکسی ها در طول شب نیز موجودند، اما قطعا به سرعت و یا راحتی تاکسی ها نیستند. از سوی دیگر استرابنباهن یا ترَملاین نسبت به اتوبوس ها ظرفیت بیشتری دارند، سریعتر از اتوبوس ها هستند اما از آنجایی که مسیر مخصوص به خود را دارند و فقط در همان مسیر حرکت می نمایند، انعطاف کمتری نسبت به اتوبوس ها و تاکسی ها دارند. در ادامه این سیستم های حمل و نقل را با توضیح بیشتری معرفی می کنیم.

سیستم حمل و نقل یو-باهن یا مترو در کشور آلمان

همانطور که گفته شد این سیستم، محبوب ترین سیستم حمل و نقل درون شهری کشور آلمان است. اغلب فضاهای شهری در کشور آلمان متروهای زیر زمینی دارند که یو-باهن نامیده می شوند. یو-باهن، سیستم حمل و نقل زیرزمینی سریع است. این سیستم در نواحی مرکز شهر کاملاً زیر زمین است و هر چه به نواحی حاشیه ای نزدیکتر می گردد به سمت سطح زمین می آید. خطوط این سیستم حمل و نقل خیلی منظم و سازماندهی شده هستند و شماره گذاری آن ها با یک حرف U به اضافه یک عدد است. برنامه حرکت این قطارهای زیرزمینی هم بسیار سریع و مناسب است و بسته به خط حدوداً بین هر 5 تا 15 دقیقه یکبار حرکت می نمایند.

سیستم حمل و نقل اس-باهن یا خط راه آهن برون شهری

اس-باهن (S-Bahn train) در واقع یک سیستم راه آهن است که حرکت خود را از بین ترافیک مرکز شهر شروع نموده و به سمت خارج شهر و همینطور شهرهای کوچک اطراف می رود. حرکت قطارهای سریع این سیستم از مراکز شهرها به سمت خارج شهر و نواحی حومه ای شروع می گردد. این سیستم حمل و نقلی در شهرهای بزرگی مانند برلین، هامبورگ، مونیخ، محدوده فرانکفورت و ماینز و وایزبیدن، اشتوتگارد، محدوده کلن و دوسلدورف و روهر، نورنبرگ، درسدن، لیپزیگهال، محدوده ماینهایم و هایدلبرگ و کارلسروهه، ماگدبورگ و بعلاوه روستوک مشغول به سرویس دهی به مسافران هستند.

استاندارد اس-باهن در شهرهای بزرگتر تقریباً مشابه با سیستم متروی شهری است. این قطارها حدوداً بین هر 20 تا 30 دقیقه یکبار حرکت می نمایند. قطار اس-باهن پس از توقف هایش در ایستگاه های متعددی که در مرکز شهر دارد، در نهایت حرکت خود را به سمت منطقه ها حومه ای و شهرهای کوچک ادامه می دهد.

زمان بندی این سرویس حمل و نقل در طول هفته با آخر هفته ها فرق دارد، به این صورت که در روزهای آخر هفته و به خصوص در یکشنبه ها و یا سایر تعطیلات به شدت فشرده است.

سیستم اتوبوس رانی در آلمان

در آلمان ایستگاه های اتوبوس با حرف H تعیین می شوند. هر چه شهر بزرگتر باشد، تعداد سیستم های اتوبوسرانی فعال در آن شهر بیشتر می گردد. به عنوان مثال برلین سیستم های اتوبوسرانی متعددی دارد که همگی به طور همزمان در این شهر مشغول به ارائه خدمات به مسافران هستند. سیستم اتوبوسرانی در آلمان در طول شب ها نیز فعال است. اما شهرهای کوچکتر این کشور عموماً تحت نظارت سیستم راه آهن آلمان هستند.

استرابنباهن یا ترامباهن یا تراموا

اغلب شهرهای آلمان به خصوص شهرهای واقع در نواحی شرقی این کشور دارای این سیستم حمل و نقل شهری هستند. تراموا در برخی از شهرهای بزرگ آلمان در مرکز شهر حتی به زیر زمین هم می رود تا از ترافیک منطقه ها پرتردد به دور باشد. خود مردم آلمان عموماً به این تراموا ها تیوب می گویند.

استاتباهن (قطار سبک)

این سیستم حمل و نقل عمومی شبیه به یو-باهن یا همان مترو است اما عموماً در حومه و نواحی خارج شهری و البته بر خلاف یو-باهن بر روی زمین کار می نماید. برخی از شهرهای بزرگ آلمان این سیستم حمل و نقل را هم در کنار دیگر سیستم های حمل و نقل شهری خود دارند. سیستم استاتباهن یا قطار سبک یک مسیر از پیش تعیین شده اختصاصی برای خودش دارد که باعث می گردد نسبت به تراموا سریعتر باشد. این قطارها بین هر 10 تا 20 دقیقه یکبار حرکت دارند.

ایستگاه های استاتباهن نیز همان علامت U مشابه با ایستگاه های یو-باهن را دارند که ممکن است کمی گیج نماینده به نظر برسد. اما در ایستگاه های استاتباهن همواره کلمه استاتباهن زیر حرف U درج می گردد.

قیمت بلیت وسایل حمل و نقل عمومی در کشور آلمان به چه صورت است؟

در سیستم حمل و نقل عمومی کشور آلمان چند نوع بلیت مختلف تعریف شده است. بلیت ها به صورت تک سفره، سفر روزانه، سفر هفتگی و سفر ماهانه هستند. با خرید بلیت می توانید به تمامی سرویس های مختلف حمل و نقل عمومی دسترسی داشته باشید: یعنی به قطارهای اس-باهن، متروهای یو-باهن، اتوبوس ها، ترامواها و حتی قایق های مسافربری.

در ایستگاه های اس-باهن و یو-باهن دستگاه هایی برای خرید بلیت موجودند که همگی چند زبانه هستند و مسئله ای از بابت زبان متفاوت برای خرید بلیت نخواهید داشت. در اتوبوس ها می توانید هنوز مانند ایام قدیم کرایه را نقداً به راننده پرداخت کنید. در ترامواها می توانید از دستگاه هایی که داخل تراموا قرار دارند بلیت خود را تهیه کنید.

بلیت ها را باید قبل از شروع سفر خود معتبر کنید. به این معنا که باید به کیوسک های زرد یا قرمز رنگی که روی سکوی هر ایستگاه قرار دارند بروید تا بلیت شما مهر بخورد. در اتوبوس ها و ترامواها شخصی مسئول این کار است و بلیت شما را مهر می زند. اگر در هنگام بازرسی بلیت شما مهر نخورده باشد به این معنا است که فاقد اعتبار است و برای همین با جریمه ای 40 دلاری روبرو می شوید. پس یادتان باشد در آلمان هرگز مهر کردن بلیت هایتان را از قلم نیاندازید.

سوار کردن سگ در سیستم های حمل و نقل عمومی آلمان مانعی ندارد اما باید شرایط خاصی را رعایت کنید. سگ باید حتماً قلاده و زنجیر و همینطور پوزه بند داشته باشد. اگر سگتان آن قدر کوچک باشد که بتوانید بغلش کنید، به عنوان مثال مقدار یک گربه باشد، می توانید او را بدون تهیه بلیت با خود سوار وسایل حمل و نقل عمومی کنید اما برای سگ های بزرگ باید یک بلیت به مبلغ 1.5 یورو تهیه گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3998

به "راهنمای کامل حمل و نقل عمومی در کشور آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل حمل و نقل عمومی در کشور آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید