رواج صلح و سازش و تغییر نگرش افراد به نهاد وکالت هدف طرح وکلای مصلح است

به گزارش هنجس بلاگ، خبرنگاران/همدان رئیس کانون وکلای دادگستری استان همدان، گفت: طرح وکلای مصلح با دو هدف رواج صلح و سازش و تغییر نگرش افراد به نهاد وکالت، اجرایی خواهد شد و ما با این کار، خواستیم به جنگ اصحاب قدرتی برویم که حقایق را وارونه جلوه می دهند.

رواج صلح و سازش و تغییر نگرش افراد به نهاد وکالت هدف طرح وکلای مصلح است

به گزارش خبرنگاران، مهدی غلامی جلال پنج شنبه 9 دی ماه در دومین نشست منطقه ای کانون های وکلای دادگستری غرب کشور که به میزبانی همدان برگزار گردید، اظهار کرد: کانون وکلای دادگستری همدان در حال حاضر، هزار وکیل پایه یک، 60 کارآموز وکالت و 35 قبولی نو که بدون پروانه کارآموزی دارد که حدود 65 درصد این افراد، آقا هستند.

غلامی جلال توضیح داد: از سال 1394 نزدیک به 70 درصد شکایت از وکلا در همدان، قبل از ثبت، حل و فصل شده اما ما خط قرمزهایی برای خودمان تعریف کردیم که اگر حق الناس و آبروی جامعه وکالت مطرح باشد و وکیلی بخواهد که نهاد وکالت و زحمات همکاران ما را مخدوش کند ولو اینکه شاکی رضایت دهد، ما کوتاه نمی آییم.

وی در رابطه با طرح وکلای مصلح، اعلام کرد: طرح وکلای مصلح در جلسه ای که با آقایان عدالتخواه (رئیس کل دادگستری همدان) و آیینه وند (دبیر کانون وکلای همدان) با دو هدف رواج صلح و سازش و تغییر نگرش افراد به نهاد وکالت، به ذهنمان رسید و ما با این کار، خواستیم به جنگ اصحاب قدرتی برویم که حقایق را وارونه جلوه می دهند.

رئیس کانون وکلای دادگستری همدان، ادامه داد: 300 وکیل در چهار روز به صورت داوطلبانه، عضو سامانه وکلای مصلح شدند و تا الان پنج پرونده، ختم به خیر شده است و کانون های هشت گانه حاضر در نشست، عضویت خود را در این سامانه، اعلام کردند.

غلامی جلال در رابطه با نحوه پرداخت حق الوکاله، شرح داد: اصل پرداخت حق الوکاله بر مبنای توافق است و اگر توافق حاصل نگردد، 60 درصد در ابتدای کار و 40 درصد به جامانده بعد از صدور رای بدوی و قبل از تنونطرخواهی باید پرداخت گردد.

وی در انتها، اعلام کرد: همایش سراسری اسکودا، اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی همدان، برگزار خواهد شد که در حال تدارک آن برنامه هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3700

به "رواج صلح و سازش و تغییر نگرش افراد به نهاد وکالت هدف طرح وکلای مصلح است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رواج صلح و سازش و تغییر نگرش افراد به نهاد وکالت هدف طرح وکلای مصلح است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید