روایت مهماندوست از کنترل کرونا در آذربایجان، 9 ماه کار بدون حقوق!

به گزارش هنجس بلاگ، سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندو آذربایجان با اشاره به تمهیدات و کنترل شدید دولت آذربایجان برای جلوگیری از شیوع کرونا، گفت: با توجه به لغو تمامی مسابقات عجله ای برای از سرگیری تمرینات نداریم.

روایت مهماندوست از کنترل کرونا در آذربایجان، 9 ماه کار بدون حقوق!

رضا مهماندوست در گفت وگو با خبرنگاران، درباره شرایط تمرینات تیم ملی تکواندو آذربایجان پس از شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: خوشبختانه شیوع ویروس کرونا در کشور آذربایجان مانند دیگر کشورها نیست و کنترل بسیار شدید و طرح های بسیار خوب دولت برای جلوگیری از شیوع این ویروس بسیار خوب و کارآمد بوده است.

سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندو آذربایجان اضافه کرد: به عنوان مثال افراد بالای 60 سال و افراد کم سن و سال به هیچ وجه حق خروج از منزل را ندارند. سایر اقشار مردم نیز فقط یک مرتبه در روز و آن هم به مدت 2 ساعت حق خروج از منزل را دارند. تمامی افراد باید به مرکز مشخص شده ارائه مجوز برای خروج از منزل پیامک بدهند و از زمانی که پاسخ دریافت کنند، به مدت 2 ساعت می توانند از منزل خود بیرون بروند تا کارهای ضروری شان را انجام دهند.

وی شرح داد: در واقع پیامی که از مرکز مشخص شده دریافت می کنند به منزله مجوز خروج 2 ساعته آن ها از منازلشان است. پلیس نیز ماشین ها را متوقف و هر کدام را چک می کند و یا بر عابرین پیاده تا حد امکان نظارت دارد تا از مجوز خروج آنها از منازل شان مطمئن شوند، در غیر این صورت شدیدا برخورد خواهند کرد.

مهماندوست در ادامه گفت وگو با خبرنگاران، تاکید کرد: دولت جمهوری آذربایجان با وجود همه مسائل حمایت خیلی خوبی از مردم داشته و با نظارت قوی خیلی خوب توانسته این ویروس را کنترل کند تا جایی که فکر می کنم فقط حدود 20 نفر تا امروز آن هم افراد سنین بالا که در بخش های مرزی بودند در کشور آذربایجان جان خود را از دست داده اند و در داخل شهرها یا پایتخت آنچنان فوتی نداشتیم.

سرمربی تیم ملی تکواندوی آذربایجان با اشاره به تمهیدات ویژه دولت این کشور برای بستری کردن و درمان مبتلایان به کرونا، گفت: دولت خیلی سریع مکان بزرگی خارج از بیمارستان را به همین منظور دایر کرده و اطراف این بیمارستان نیز توسط نیروهای نظامی به شدت تحت کنترل است تا هیچ فردی نتواند به آنجا نزدیک شود. کسب و کارها تعطیل است اما کارمندان و نظامیان حقوق خود را دریافت می کنند. فروشگاه ها نیز دایر است تا مردم مسئله ای برای تامین مایحتاجشان نداشته باشند. در مجموع اوضاع تحت نظارت و کنترل شدید است تا از شیوع ویروس جلوگیری شود.

وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به لغو تمامی مسابقات عجله ای برای از سرگیری تمریناتمان نداریم، گفت: از طریق اینترنت به نفرات تیم ملی برنامه می دهیم. از سوی دیگر نیز سالن تمرینات با شرایط و ضوابط خاص دایر است و بچه ها می توانند در روزهایی مشخص شده در آنجا تمرین کنند. ورزشکارانی هم که خارج از باکو هستند از طریق اینترنت تحت نظارت قرار دارند.

وی درباره شرایط دریافت حقوق خود نیز گفت: حدود 9 ماه است من و هیچ کدام از اعضای تیم بخاطر مسائل مالی حقوق نگرفته ایم و امیدواریم این مشکل هر چه زودتر برطرف شود.

مهماندوست در خاتمه گفت: تا زمانیکه واکسن این ویروس تولید نشود فکر نمی کنم شرایط به حالت عادی بازشود. امیدوارم هر چه سریعتر شر این ویروس کنده شود و واکسن و درمان آن پیدا شود. برای مردم جهان و مخصوصا هموطنانم آرزوی سلامتی دارم. کرونا هم مثل ویروس سرماخوردگی همیشه خواهد بود اما امیدوارم درمان آن سریعتر پیدا شود تا همه مردم جهان از شر آن راحت شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 689

به "روایت مهماندوست از کنترل کرونا در آذربایجان، 9 ماه کار بدون حقوق!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت مهماندوست از کنترل کرونا در آذربایجان، 9 ماه کار بدون حقوق!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید