روحانی دستور داد؛ ایران واکسن کرونا را از کجا و چه کشوری می خرد؟

به گزارش هنجس بلاگ، رئیس جمهور در گفتگوی تلفنی با وزیر بهداشت دستور داد ایران واکسن کرونا را تهیه کند. اما کدام واکسن به ایران می رسد؟

روحانی دستور داد؛ ایران واکسن کرونا را از کجا و چه کشوری می خرد؟

به گزارش خبرنگاران آنلاین، واکسن کرونا در 8-7 ماه گذشته مهمترین دغدغه جوامع علمی جهان بوده و البته همه مردم دنبال خبری از کشف و تایید آن هستند. کشورها و مراکز علمی مختلفی نیز روی واکسن کرونا تحقیق می نمایند؛ از جمله کشور خودمان ایران.

تا به امروز روسیه یک واکسن را رونمایی و تست نموده است. چین هم از آغاز تزریق گسترده یک واکسن برای کرونا خبر داده است. دانشگاه آکسفورد نیز خبرهای مختلفی از واکسن کرونا منتشر نموده است. دانشگاه کمبریج هم از واکسن متفاوتی برای کرونا خبر داده است. شرکت مدرنا هم از موفقیت آمیز بودن واکسنش خبر داده است. هندی ها هم گفته اند تا آخر سال واکسن کرونا را عرضه می نمایند. ایتالیا هم چنین خبرهایی را منتشر نموده و موارد مختلفی از این دست ...

هر چند که در چند کشور اروپایی علیه تحقیقات واکسن کرونا و حتی ماسک زدن تظاهراتی پی درپی راه افتاده است اما رسیدن به واکسن، فعلا بهترین راه برای پیشگیری از بیماری توسعه یافته ای مثل کرونا شناخته شده است.

حسن روحانی رئیس جمهور ظهر امروز نهم شهریور ماه در گفتگویی با وزیر بهداشت دستور داد هر چه سریع تر اقدامات لازم برای خرید واکسن کرونا و انجام مراحل آزمایشی و تشخیصی معمول انجام گردد. این درحالی است که ایران در هفته های گذشته از فراوری واکسن کرونا و رسیدن به مرحله تست انسانی خبر داده است.

  • دستور مهم روحانی به وزیر بهداشت درباره واکسن کرونا

با این حال تا تایید نهایی واکسن ایرانی، مسئولان دولتی برای کدام واکسن زنبیل گذاشته اند؟

با توجه به روندی که تا به امروز برای کرونا در ایران وجود داشته، برای تایید و خرید یک یا چند نوع واکسن قاعدتا باید ستاد ملی کرونا و کمیته علمی این ستاد تصمیم گیری نمایند. پیش از این دکتر مینو محرز درباره واکسن های ادعا شده در جهان برای پیشگیری از کرونا به خبرنگاران آنلاین گفته بود: 2، 3 جا (در ایران) دارند کار می نمایند. از واکسن روسی که بهتر است. روسیه برای فراوری واکسن تایید هیچ جا - حتی سازمان جهانی بهداشت - را نمی گیرد و فقط خودش را قبول دارد. نه تنها FDA آمریکا بلکه تایید EU اروپا را هم نمی گیرد. کارخانه ای که واکسن روسی کووید را فراوری می نماید همان است که قبلا واکسن آنفلوآنزا را ساخته بود و یک عده هم آن را وارد کردند. از من که درباره آن می پرسیدند، می گفتم وزارت بهداشت واکسنی را تایید می نماید که تاییدیه جاهایی را که گفتم داشته باشد و آن واکسن این تاییدیه ها را نداشت.

  • محرز: واکسن روسی را فقط خودشان قبول دارند!

دکتر مینو محرز امروز و پس از دستور رئیس جمهور به وزیر بهداشت برای خرید واکسن کرونا به خبرنگاران آنلاین گفت: هنوز برای خرید هیچ واکسنی تصمیم گیری نشده است.

او تاکید نمود: تا به امروز برای خرید واکسن کرونا در کمیته علمی ستاد ملی کرونا بحثی نشده است. با توجه به دستور رئیس جمهور احتمالا در اولین جلسه کمیته علمی دراین باره آنالیز و گفتگو خواهیم داشت.

  • هفت واکسن امیدبخش برای کرونا

البته پیش از این مسئولان وزارت بهداشت گفته بودند برای خرید واکسن کرونا در صف هستند، اما تا به امروز هیچ کس نگفته ایران واکسن را از چه کشوری می خرد. هرچند دکتر حریرچی معاون کل وزارت بهداشت پس از رونمایی از واکسن روسی کرونا گفته بود: مطمئن باشید اگر واکسنی برای کرونا در جهان فراوری گردد و کیفیت لازم را داشته باشد، آن را برای مردم مان تهیه خواهیم کرد. البته نکته مهم آن است که بیشتر واکسن هایی که مطرح شده و کار می گردد، تاثیرشان در حد 50 الی 60 و یا 70 درصد است و مدت ایمنی طولانی ندارند.

  • واکنش وزارت بهداشت به واکسن کرونای روسی | 165 واکسن کرونا در جهان در حال ساخت است

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1643

به "روحانی دستور داد؛ ایران واکسن کرونا را از کجا و چه کشوری می خرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی دستور داد؛ ایران واکسن کرونا را از کجا و چه کشوری می خرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید