روستای قاهان بهشت گمشده قم Ghahan

به گزارش هنجس بلاگ، روستای قاهان قم

روستای قاهان پس اگر در پی دیدنی های اطراف شهر قم میگردید تا انتهای این مقاله با مجله سفر و گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

روستای قاهان بهشت گمشده قم Ghahan

قم یکی از کلان شهرها و دومین شهر مذهبی ایران پس از مشهد می باشد که در 140 کیلومتری جنوب تهران در کنار رودخانه قمرود و دشت قم واقع شده است که مرکز استان قم میباشد. این شهر در گذشته به علت قرار گرفتن در مسیر راه ابریشم دارای اهمیت ارتباطی بوده و بیشتر ساکنین این شهر از دیگر شهرهای ایران مثل (زنجان ، اراک و تبریز و…) به این شهر مهاجرت نموده اند. بیشتر ساکنین این شهر مسلمان و شیعه هستند و تعدادی از اقلیت های دیدنی زرتستی و مسیحی نیز در قم ساکن هستند.به شهر قم لقب های مختلفی نسبت داده می گردد که لقب های رسمی و مورد استفاده در رسانه های و همینطور شهرداری این شهر (مرکز مذهبی ایران و قطب فرهنگی) است

قاهان

دره قاهان، دره ای به طول 30 کیلومتر، که در مرز استان قم و استان مرکزی و 35 کیلومتری جاده ساوه - سلفچگان قرار گرفته است؛ از جمله جاذبه های مهم گردشگری قم به شمار می رود.

این دره شامل روستاهای متعددی با نام های بنابر، نویس، انجیله، آقلک، جمزقان، کاسوا و قاهان است و روستاهای پایین ترِ دره یعنی کاسوا، نویس و انجیله فضای کوهستانی تری دارند. این منطقه دارای قنات های زیادی است که آب منطقه به وسیله آن ها تأمین می گردد. رفتن به این دره بکر و زیبا که هر فصلِ آن زیبایی های منحصر به فردی دارد و بازدید از روستاهای بی نظیر آن را به دوستداران طبیعت پیشنهاد می کنیم.

طبیعت قاهان اینگونه است که شما مطمئنا هیچ فکرش را نمی کردید که بعد از بیرون آمدن از دل کویر، به یک منطقه خوش آب و هوا وارد شوید و به جای وارد شوید که گردشگران بسیار زیادی از جمله خود شما را عاشق خودش بکند.

آدرس دره قاهان قم : شهر قم، 35 کیلومتری جاده ساوه-سلفچگان

منبع: تاپ تراول
انتشار: 23 مهر 1403 بروزرسانی: 23 مهر 1403 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 4016

به "روستای قاهان بهشت گمشده قم Ghahan" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای قاهان بهشت گمشده قم Ghahan"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید