ساخت بزرگ ترین نیروگاه برق دنیا برای تامین انرژی مجتمع گردشگری سبز در عربستان سعودی

به گزارش هنجس بلاگ، به زودی بزرگ ترین نیروگاه برق و تاسیسات ذخیره سازی انرژی در دنیا به منظور تامین انرژی پاک برای یک مجتمع بزرگ گردشگری لوکس سبز در عربستان سعودی احداث خواهد شد.

ساخت بزرگ ترین نیروگاه برق دنیا برای تامین انرژی مجتمع گردشگری سبز در عربستان سعودی

عربستان سعودی به تازگی اعلام نموده است که به زودی بزرگ ترین تاسیسات ذخیره سازی انرژی در دنیا را برای ذخیره انرژی باد و انرژی خورشیدی احداث خواهد نمود؛ پروژه ای که قرار است انرژی یک مجتمع بزرگ گردشگری لوکس در دریای سرخ که شامل 50 هتل و یک فرودگاه اختصاصی می گردد را تامین کند.

کمپانی توسعه دریای سرخ (Red Sea Development Company)، طبق بحث و گفتگوهای صورت گرفته در نظر دارد تا یک نیروگاه برق را با قدرت تامین یک گیگاوات انرژی بر ساعت، در این منطقه مستقر کند. پروژه دریای سرخ قرار است به بزرگ ترین مقصد تعطیلات و گردشگری در دنیا تبدیل گردد که تمام انرژی خود را در طول 24 ساعت روز با انرژی های تجدیدپذیر و پاک تامین می نماید.

نیروگاه برق ACWA عربستان سعودی که در مناقصه پیروز به گرفتن امتیاز ارائه خدمات تاسیساتی به این مجموعه شد، یک نیروگاه 210 مگاوات بادی و خورشیدی اولیه نیز برای تامین انرژی فاز اول پروژه دریای سرخ در سال 2022 خواهد ساخت. طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است در سال 2022، دوازده هتل و فرودگاه این مجموعه به اتمام برسند و عملیاتی شوند.

طبق گفته توسعه دهنده این طرح، پروژه دریای سرخ با مساحت 28 هزار کیلومتر مربع، پس از اتمام در سال 2030، شامل 50 هتل و 1300 ملک اقامتی در 22 جزیره و شش منطقه داخل خشکی خواهد بود؛ پروژه ای که مورد حمایت دولت عربستان سعودی است و یک تجربه لوکس و فراموش نشدنی را به بازدیدکنندگان ارائه خواهد داد.

از دیگر جاذبه های ارائه شده در این پروژه گردشگری می توان به دره های کوهستانی، آتشفشان های خاموش و مکان های فرهنگی و میراث باستانی اشاره نمود. گفته می گردد بودجه کل پروژه دریای سرخ به 10 میلیارد دلار خواهد رسید.

جان پاگانو (John Pagano)، مدیر عامل شرکت توسعه دریای سرخ گفت که پس از ساخت بزرگ ترین مرکز ذخیره سازی انرژی در دنیا، آن ها در پی این هستند که فراوری انرژی در 24 ساعت روز و 365 روز سال به صورت صد درصدی از انرژی تجدیدپذیر تامین گردد؛ دستاوری که تا به امروز هیچ پروژه ای در دنیا به آن نرسیده است.

طرح احداث بزرگ ترین نیروگاه هیدروژن سبز دنیا که شامل نیروگاه ACWA نیز می گردد، یکی از سیاست های بلندپروازانه عربستان سعودی در زمینه انرژی پاک است و پروژه دریای سرخ نیز قرار است به این طرح بپیوندد. گفته می گردد هزینه های این پروژه بزرگ گردشگری بسیار زیاد و ماورای تصور است.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3676

به "ساخت بزرگ ترین نیروگاه برق دنیا برای تامین انرژی مجتمع گردشگری سبز در عربستان سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت بزرگ ترین نیروگاه برق دنیا برای تامین انرژی مجتمع گردشگری سبز در عربستان سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید