ستاره روزهای تاریک سینما؛ درخشش غافلگیرکننده انگاشته نولان در گیشه

به گزارش هنجس بلاگ، فیلم سینمایی انگاشته (Tenet) جدیدترین اثر کریستوفر نولان این آخر هفته اکران بین المللی خود را شروع کرد و با وجود همه گیری بیماری کرونا پیروز شد به فروش چشمگیر 53 میلیون دلاری دست پیدا کند.

ستاره روزهای تاریک سینما؛ درخشش غافلگیرکننده انگاشته نولان در گیشه

این اثر علمی-تخیلی و جاسوسی مدت ها به عنوان فیلمی در نظر گرفته شده است که به وسیله آن می توان رونق مجددی به سینماها بخشید. انگاشته قوی ترین عملکرد تجاری را در بریتانیا نشان داد؛ جایی که پیروز شد فروش 7/1 میلیون دلاری را تجربه کند.

فیلم جدید نولان در 41 بازار بین المللی اکران شد از جمله در فرانسه (فروش 6/7 میلیون دلاری)، کره جنوبی (فروش 5/1 میلیون دلاری) و آلمان (فروش 4/2 میلیون دلاری). قرار است استودیوی برادران وارنر آخر این هفته فیلم را در آمریکا، روسیه و چین نیز روی پرده ببرد.

توبی امریچ رییس گروه سینمایی برادران وارنر درباره عملکرد فیلم گفته است: فیلم در حال تجربه یک شروع فوق العاده بین المللی است و ما نمی توانیم از این راضی تر باشیم. کریستوفر نولان مجددا یک اثر ارزشمند ارائه نموده که ضروری است روی پرده عظیم دیده گردد و ما هیجان زده ایم که مخاطبان در سراسر دنیا قرار است از این فرصت برای دیدن فیلم انگاشته استفاده نمایند.

  • شاید آمریکایی ها دیرتر از همه فیلم نولان را ببینند

انگاشته یک فیلم پرپیچ و خم است که مفهوم زمان را به چالش می کشد. فیلم با بازی چهره هایی چون جان دیوید واشنگتن، رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی همراه است و قرار بود در ماه ژوئیه اکران گردد اما همه گیری بیماری کرونا مانع از پخش آن شد.

گرچه تاریخ اکران فیلم بارها جابه جا شد اما شروع بهتر از انتظار فیلم در گیشه ها همچون نشانه ای امیدبخش برای سینما در این دوره سخت در نظر گرفته خواهد شد.

فروش پیروز جدیدترین فیلم نولان در شرایطی رخ می دهد که منتقدان نسبت به آن نگاهی در مجموع مثبت اما نه چندان تحسین برانگیز داشتند. عمده منتقدان انگلیسی زبان معتقد بودند اثر نولان یک تجربه بصری شگفت انگیز است که در سطح روایت و فیلم نامه مشکلاتی دارد؛ از جمله اینکه بیش از حد پیچیده است و نمی تواند یک جریان منسجم را در ذهن مخاطبش ایجاد کند.

بر اساس آنچه رئیس گروه سینمایی برادران وارنر اعلام نموده بیشترین تمهیدات بهداشتی در سالن ها به کار رفته تا مخاطبان فیلم سینمایی انگاشته با بیشترین آسودگی خیال به تماشای فیلم بنشینند. سالن های زنجیره ای عظیم و معروف در سطح دنیا همچون ای ام سی (AMC) و رگال (Regal) استفاده از ماسک را برای تماشاگران اجباری نموده اند، بر فاصله گذاری اجتماعی تأکید دارند و از روندهای جدید نظافت سالن بهره می برند.

به گفته امریچ اکران انگاشته به مسابقه دو ماراتن شباهت دارد نه دو سرعت و استودیو به دنبال اکران طولانی مدت فیلم برای هفته های پیش رو است.

نکته ای که رئیس گروه برادران وارنر به آن اشاره می نماید احتمالا درباره عموم آثاری که در این دوره اخیر به نمایش درمی آیند صادق است. در شرایط فعلی استودیوها کوشش می نمایند در طی زمان طولانی تری امکان بازگشت سرمایه خود را فراهم نمایند.

  • فیلم جدید نولان مردم را به سالن ها برمی گرداند؟

برخی از استودیوها ترجیح می دهند بازگشت سرمایه را به وسیله یک دوره اکران کوتاه و سپس شروع موازی پخش فیلم در سرویس های VOD جبران نمایند اما برای فیلم جدید نولان که یک تجربه منحصرا سینمایی است یک دوره اکران طولانی بهترین و احتمالا پربازده ترین گزینه روی میز است.

پیش از این خبردار شده بودیم که استودیوی برادران وارنر برای پخش فیلم جدید نولان با سینماداران قراردادهای جدیدی بسته و بر اساس این قراردادها درصد بیشتری از فروش فیلم به استودیو می رسد در عین حال که انگاشته زمان بیشتری نیز روی پرده سینماها باقی خواهد ماند.

با توجه به کیفیت خاص بصری فیلم جدید نولان و فراوری آن به شیوه آی مکس طبیعی به نظر می رسد که بخشی از مخاطبان ترجیح دهند فیلم را روی پرده های آی مکس ببینند؛ به همین دلیل نیز فروش بلیت سالن های آی مکس و سایر فرمت های خاص پخش فیلم در برخی از بازارهای دنیای تا یک چهارم درآمد فیلم را به خود اختصاص داده است.

با وجود محدودیت های فعلی و استفاده نکردن از ظرفیت کامل سالن ها فروش دنیای فیلم جدید نولان برخی از رکوردهای قبلی این فیلم ساز را جابه جا نموده است. در 9 کشور از مجموعه بازارهایی که فیلم در آن ها اکران شده از جمله هلند، اوکراین و مجارستان فیلم بهترین شروع را در میان کل آثار نولان داشته. در عربستان سعودی انگاشته رکورد عظیمترین افتتاحیه یک اثر هالیوودی را شکسته و با اکران در 131 سالن بیش از 1.47 میلیون دلار فروخته است.

با شروع اکران فیلم در چند بازار مهم دیگر از جمله ایالات متحده که در حال حاضر از حدود 60 درصد سالن ها استفاده می نماید آمار فروش فیلم از این هم بالاتر رفته و اخبار عملکرد تجاری پیروز فیلم احتمالا به یکی از معدود نقطه های روشن صنعت سینما در این روزهای تیره تبدیل خواهد شد.

  • نقدهای فیلم جدید نولان منتشر شد؛ جلوه های بصری تأثیرگذار، فیلم نامه ناامیدنماینده

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1663

به "ستاره روزهای تاریک سینما؛ درخشش غافلگیرکننده انگاشته نولان در گیشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاره روزهای تاریک سینما؛ درخشش غافلگیرکننده انگاشته نولان در گیشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید