سند اشتغال در 5 روستای آذربایجان شرقی در حال اجراست

به گزارش هنجس بلاگ، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: مطالعه سند اشتغال روستایی در این استان به انتها رسیده و در پنج روستا در حال اجراست.

سند اشتغال در 5 روستای آذربایجان شرقی در حال اجراست

تقی کرمی با اشاره به این که بر اساس قانون برنامه ششم، هر سال باید برای پنج هزار روستا در کشور سند اشتغال تدوین و در طول این برنامه 25 هزار سند اشتغال نهایی شود، اضافه نمود: هم اکنون مطالعه این طرح در 65 روستای دارای ظرفیت منحصر بفرد استان اجرا شده و در قالب سایت عرضه محصولات و صنایع روستایی در روستاهای لیقوان تبریز، علویان مراغه، پیام مرند، قزلجه میدان بستان آباد و ورنکش میانه در حال انجامست.

وی اظهار کرد: برای اجرای این طرح در هر کدام از این روستاها یک میلیارد و 250 میلیون تومان اعتبار به عنوان منابع اولیه و زمین از سوی دهیاری تامین شده و طراحی سایت آن ها در حال انجام است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با بیان این که در این سایت ها محصولات و صنایع دستی به صورت مستقیم تولید و عرضه می شود، گفت: در صورت اجرا و بهره برداری از این سایت ها برای تعدادی از روستاییان زمینه اشتغال ایجاد و بخشی از واسطه گری حذف می شود و سود اولیه به خود روستاییان تعلق می گیرد.

وی، ادامه داد: سایت روستای قزلجه میدان بستان آباد به عنوان نخستین سایت صنایع دستی کشور دارای 123 غرفه برای تولید و عرضه محصولات و صنایع دستی است که هم اکنون خیابان کشی و اجرای معابر آن تمام شده و تاسیسات زیربنایی آن نیز در حال انجامست.

وی با بیان این که برای اجرای سایت روستای قزلجه میدان حدود 60 میلیارد تومان هزینه می شود، یادآوری کرد: تا به امروز برای اجرای بخش هایی از این سایت حدود 6 میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به وجود زیرساخت ها در این سایت در صورت طی مراحل واگذاری، این سایت به بهره برداری می رسد.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی وی، با اشاره به اینکه سایت های تولید و عرضه محصولات و صنایع دستی روستایی در زمینی به وسعت یک تا 4 هکتار در این شهرستان ها اجرا می شود، اضافه نمود: سایت های پیام مرند و علویان مراغه نیز در حال طی مراحل اجرا بوده و تلاش می شود تا سال 1400 تکمیل و به بهره برداری برسد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1939

به "سند اشتغال در 5 روستای آذربایجان شرقی در حال اجراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند اشتغال در 5 روستای آذربایجان شرقی در حال اجراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید