صفحه کهنه یادداشتهای من گفت دوشنبه روز میلاد منه!

به گزارش هنجس بلاگ، دوباره 29 دی ماه و میلاد فرهاد مهراد فرا رسید. اما این بار تولد این هنرمند درست مصادف شد با روز دوشنبه؛ روزی که فرهاد در آهنگ معروفش با عنوان هفته خاکستری، از آن به عنوان روز میلادش یاد می نماید. هرچند در ادامه می شنویم که فرهاد شرایط را به نوعی نمی بیند که در آن برهه تولد خود را جشن بگیرد!

صفحه کهنه یادداشتهای من گفت دوشنبه روز میلاد منه!

به گزارش خبرنگاران، فرهاد مهراد در سال های فعالیتش آثار درخشان زیادی از خود به جای گذاشت و می توان از هفته خاکستری (فراوری سال 53) به عنوان یکی از بهترین آثار او نام برد؛ اثری که شاید همانند اغلب کارهای او، در نتیجه شرایط اجتماعی آن موقع ساخته شده باشد.

فضای اثر به گونه ای است که مخاطب با خواننده کاملا همراه شده و آنقدر تصاویر که توصیف می گردد، قدرتمند است که گویی که یک فیلم، آن هم از نوع سیاه و سفیدش در مقابل چشمان مخاطب پخش می گردد.

در تک تک لحظات آهنگ، می توان با خواننده همگام شد، خود را به جای او گذاشت و با او همدردی کرد. شاید هم به شنیدن هفته خاکستری برای یک بار، بسنده نکنید و بارها و بارها آن را گوش دهید تا تمام جملات کاملا برایتان مفهوم گردد.

هفته خاکستری از همان ابتدا که پیانو نواخته می گردد، مخاطب را با خود همراه می نماید و از همان ثانیه های ابتدایی به دنبال این خواهید بود که چه حرفی برای گفتن دارد؟

در همان ابتدا که صدای با صلابت فرهاد را می شنویم، از آغاز بد هفته می گوید که برای او ماجرای جدیدی به همراه ندارد و حتی حوصله او را سر برده است.

رفته رفته هنرمند در اوج می خواند تا اینکه این مرحله در توضیح روز دوشنبه، یعنی روز میلاد او به اوج خود می رسد و در حالی که عبارت آخ اگه بارون بزنه را تکرار می نماید، فضای اثر آرام می گیرد.

پیانو در سراسر کار تقریبا ریتم یکنواختی دارد و تنها در اواسط کار ریتمش همگام با صدای خواننده تغییر می نماید.

به روز پنجشنبه می رسیم، خواننده آغاز می نماید به سوت زدن ؛ آوایی که برای افرادی که آثار فرهاد را دنبال نموده اند، آشناست.

اکنون دیگر به آدینه رسیده ایم؛ خاتمه هفته. روزی که سراسر سکوت و غم است، همراه با غروب های اندوهگین. خواننده از این روز به عنوان روزی که حرف تازه ای برایش نداشته و قبلا گفته ها را گفته، یاد می نماید. پیانو به آرامی همانند آغاز اثر نواخته و لحظاتی بعد خاموش می گردد.

در این قسمت می توانید به اثر هفته خاکستری گوش دهید:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: audio/mp3

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2479

به "صفحه کهنه یادداشتهای من گفت دوشنبه روز میلاد منه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفحه کهنه یادداشتهای من گفت دوشنبه روز میلاد منه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید