ضبط تصاویر و بهم چسباندن آن ها هنر نیست

به گزارش هنجس بلاگ، بابک بهداد عضو هیات داوران جشنواره مهر سلامت اعلام کرد که محتوای فیلم زمانی می تواند اثرگذاری داشته باشد که در قالب هنری درستی عرضه گردد نه اینکه صرفاً ضبط تصاویر و بهم چسباندن آن ها باشد.

ضبط تصاویر و بهم چسباندن آن ها هنر نیست

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، بابک بهداد مستندساز و عضو هیات داوران جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت با اشاره به لزوم برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری موضوع محور به خبرنگار مهر گفت: اهمیت برگزاری این قبیل جشنواره ها در نگاه اول به رویکرد آن ها مرتبط است.

وی با بیان اینکه هر جشنواره ای یک جریان فکری و عملی در جامعه ایجاد می نماید، اضافه نمود: جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت به دلیل موضوع مهمی که به آن می پردازد، جشنواره ای قابل تأمل است خاصه اینکه کوشش دارد در قالب فیلم کوتاه و مستند، نقش مهمی در آگاهی بخشی به جامعه ایجاد کند.

بهداد با اشاره به اهمیت فیلم و سینما در ارائه آموزش های لازم و کاربردی به مخاطبان برای بهبود کیفیت زندگی فردی و اجتماعی، اظهار کرد: خوشبختانه سینمای مستند به عنوان یک هنر مستقل توانسته است پیشروتر از سینمای داستانی در حوزه آموزش عمل کند و علاوه بر آن به کیفیتی در ساخت برسد که در عرصه های بین المللی نیز حضوری جدی و فعال داشته باشد.

این مستندساز اضافه نمود: گرچه در اغلب جشنواره های سینمایی، آثار مستند حضور دارند، اما تمرکز جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت روی سینمای مستند و فیلم کوتاه سبب می گردد این دو گونه از سینما بیشتر رشد نمایند. از سوی دیگر، موضوع سلامت که در این جشنواره به عنوان محور اصلی مورد توجه است، از دغدغه های مهم فیلمسازان این نوع از سینماست.

عضو هیات داوران جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت تأکید کرد: این جشنواره بر مبنای یکی از احتیاج های واقعی و اصیل جامعه انسانی بنا شده و کوشش دارد با استفاده از ظرفیت خیرین نقش خود را در بازتعریف مفهوم سلامت، تبیین ابعاد گسترده آن و ارتقای کیفی زندگی فردی و اجتماعی ایفا نماید؛ از سوی دیگر، این موضوعات از رسالت های ذاتی وزارت بهداشت است؛ بنابراین این وزارتخانه می تواند در قالب همکاری و کمک رساندن به این جشنواره، به شکل بهتری اهداف خود را محقق کند.

این مستندساز در ادامه با اشاره به فیلم های رسیده به جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت گفت: کیفیت این آثار در بخش اصلی بسیار خوب بود؛ تنوع موضوعات و محتوا و خلاقیت در ساخت، از مواردی بود که در بعضی از فیلم های به وضوح دیده می شد. باید دانست محتوای فیلم زمانی می تواند اثرگذاری بهینه در مخاطبان داشته باشد که در قالب هنری درستی عرضه گردد نه اینکه صرفاً ضبط تصاویر و بهم چسباندن آن ها باشد.

وی در سرانجام اعلام کرد: امروزه فیلم از بهترین ابزار های آموزش است که باید به بهترین شکل از آن استفاده کرد خاصه در موضوعاتی مانند سلامت و مهرورزی سلامت که گستره معنایی بالایی دارند؛ به همین دلیل، توجه به کیفیت فیلم های جشنواره می تواند اثرگذاری آن را ارتقا داده و جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت را به یک رویداد جریان ساز تبدیل کند.

دومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت با هدف ارتقای فرهنگ نیکوکاری در حوزه سلامت به وسیله پیوند هنر و عمل خیر با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجمع خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 24 تا 27 آبان به دبیری سیدمهدی سیدین نیا با شعار هر ایرانی یک مهروز سلامت به صورت آنلاین برگزار می گردد.

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2073

به "ضبط تصاویر و بهم چسباندن آن ها هنر نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضبط تصاویر و بهم چسباندن آن ها هنر نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید