مرگ دو نفر در ژاپن پس از تزریق واکسن مدرنا

به گزارش هنجس بلاگ، در ژاپن دو نفر پس از دریافت واکسن کرونای ساخت شرکت مدرنا جان خود را از دست دادند که این اتفاق باعث شده است دولت ژاپن از روی احتیاط استفاده از واکسن های ارسالی بعضی شرکت های توزیع کننده را متوقف کند.

مرگ دو نفر در ژاپن پس از تزریق واکسن مدرنا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت بهداشت ژاپن امروز (شنبه) بیان کرد که دو نفر در پی تزریق واکسن مدرنای ارسالی به این کشور ـ که آلودگی آنها معین شده است ـ جان خود را از دست دادند.

این افراد که بین 30 تا 40 سال داشتند در ماه جاری میلادی پس از دریافت دومین دوز واکسن مدرنا فوت کردند. هر یک از آنها از واکسن های فراوریی سه فراوری کننده ای استفاده نموده بودند که روز پنجشنبه تعلیق شدند. علت مرگ این دو نفر درحال آنالیز است.

دولت ژاپن استفاده از 1.63 میلیون دوز واکسن کرونای ارسالی به 863 مرکز در سراسر این کشور را یک هفته پس از آن متوقف کرد که شرکت دارویی تاکدا گزارشاتی مبنی بر آلودگی بعضی ویال ها دریافت کرد،

بااین حال مدرنا و تاکدا در بیانیه ای مدعی شدند: در زمان حاضر هیچ مدرکی مبنی بر اینکه علت مرگ این افراد واکسن کرونای شرکت مدرنا بوده است وجود ندارد.

دولت ژاپن بیان کرد که هیچ مسئله ای از نظر ایمنی و اثربخشی شناسایی نشده است و علت تعلیق استفاده از این واکسن ها از روی احتیاط بوده است.

خبرگزاری ان اچ کی ژاپن به نقل از منابع وزارت بهداشت گزارش داده است که آلودگی یافت شده در بعضی ویال ها به علت ذرات فلزی بوده است.

ژاپن تا به امروز 124 میلیون دوز واکسن کرونا بین مردم این کشور تزریق نموده است و تا به امروز نزدیک به 44 درصد از کل جمعیت این کشور واکسینه شده اند.

طبق گزارش وزارت بهداشت از ماه آگوست 8991 نفر پس از دریافت واکسن های فایزر و 11 نفر هم پس از دریافت واکسن مدرنا فوت شده اند.

در دو مورد مرگ گزارش شده در روز شنبه هر یک از این افراد روز بعد از دریافت دوز دوم به تب دچار شده و دو روز پس از تب جان خود را از دست داده اند. یک منبع وزارت بهداشت به رویترز اعلام نموده است که هیچ مدرکی مبنی بر آلودگی دوزهای واکسن وجود ندارد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3453

به "مرگ دو نفر در ژاپن پس از تزریق واکسن مدرنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ دو نفر در ژاپن پس از تزریق واکسن مدرنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید