ژنتیک و مقاومت بدنی در برابر کرونا

به گزارش هنجس بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس انجمن بیوتکنولوژی ایران: بر اساس مطالعات بین المللی، ژنتیک هر انسان می تواند معین کننده احتمال مرگ یا مقاومت بدنی او در مقابل هر ویروس عفونی به خصوص کرونا باشد.

ژنتیک و مقاومت بدنی در برابر کرونا

به گزارش خبرنگاران؛ دکتر سیروس زینلی در این خصوص شرح داد: نوع ژنتیک می تواند مانع ورود ویروسی به بدن باشد یا اینکه در صورت آلودگی به ویروس ژنتیک افراد که بیماری را به صورت خفیف یا شدید بروز می دهد.

وی اضافه کرد: موضوع ژنتیک و تاثیر آن در مقاومت بدن در برابر انواع ویروس ها پایه علمی قوی دارد که تا به امروز در کشور ما هم این مهم با انجام تست های مختلف به اثبات رسیده است.

دکتر زینلی تاکید نمود: در زمینه تاثیرگذاری ژنتیک در مقدار ابتلا و درگیری فرد به بیماری ها، سن، جنس یا حتی نوع بیماری تاثیر خاصی ندارد و این موضوع در همه زمینه ها صادق است و یکی از معتبرترین مقالات به چاپ رسیده در خصوص تاثیرگذاری ژنتیک در مقام سازی بدن، مقاله علمی نیچر است.

رئیس انجمن بیوتکنولوژی ایران ادامه داد: نوع قومیت ها هم همچون قومی که در شمال آفریقا هستند و به ویروس ایدز مبتلا نمی شوند، به واسطه همان نوع ژنتیک در مقابله با آلودگی به ویروس های عفونی مقاوم هستند و مرگ و میر در این زمینه ندارند.

وی گفت: به طور کلی نوع ژنتیک در زندگی انسان ها از قبیل رفتار های اجتماعی، حساسیت ها، بیماری و سلامت و نقش معین کننده ای دارد و به وسیله نوع ژنتیک حتی می توان شخصیت افراد را مورد آنالیز و ارزیابی قرار داد.

دکتر زینلی با اشاره به اینکه امروزه در آمریکا قبل از تجویز دارو برای بیماران، نوع ژنتیک آن ها را مورد ارزیابی قرار می دهند، اضافه کرد: ژن افراد می تواند تاثیر و نقش معین کننده ای حتی در خصوص رنگ پوست، چشم، زیبایی و رفتار های تند یا آرام داشته باشد.

رنگ پوست تاثیری در ابتلا به کرونا ندارد

دکتر زینلی در خصوص برخی مطالب مطرح شده در فضای مجازی که گفته می گردد رنگ پوست در جلوگیری از آلودگی به ویروس نقش دارد، گفت: اینگونه مطالب پایه و اساس علمی ندارد بلکه به صورت عامیانه در بین برخی از مردم دست به دست می گردد.

وی با تاکید بر اینکه در هر صورت اگر اینگونه مطالب بر فرض مثال درست بوده و اثبات علمی گردد، گفت: در این صورت باید نوع ژن پوست اینگونه افراد مورد آنالیز علمی قرار گیرد که چرا سبب مقاومت شده است.

گروه خونی در ابتلا به کرونا تاثیر ندارد

رئیس انجمن بیوتکنولوژی ایران در خصوص برخی اخبار منتشرشده مبنی بر اینکه برخی از گروه های خونی در برابر ابتلا به کرونا مقاوم هستند، تاکید نمود: تا به امروز هیچ مرجع علمی این موضوع را تایید نکرده است و طبق مقالات علمی منتشر شده گروه خونی تاثیری در مقاومت مقابل بیماری ها ندارد.

آقای زینلی گفت: افراد دارای گروه خونی B و B+ در کشور ما بیش از دیگر گروه های خونی هستند. در چنین شرایطی اگر به اسم مثال یک بیماری در گروه خونی B یا B+ زیاد گردد، نمی توانیم بگوییم این بیماری ارتباطی به این گروه خونی خاص دارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3445

به "ژنتیک و مقاومت بدنی در برابر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژنتیک و مقاومت بدنی در برابر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید