مصاحبه با زوجی که با ون به دور جهان سفر می نمایند!

به گزارش هنجس بلاگ، سفر با ون

در این نوشتار قصد داریم تا زوجی خارجی به نام تسا و دیلون را به شا معرفی کنیم که کاری که آن ها انجام داده اند از جالب ترین کارهایی بوده که کسی می توانسته انجام دهد، آن ها یک ون خریده و تصمیم گرفته اند تا با آن به دور جهان سفر نمایند و اگر شما هم داستان آن ها را بشنوید نه تنها عاشقشان می شوید بلکه حتی به احتمال خیلی زیاد از آن ها می توانید الهام بگیرید. شاید تا حالا رویای خیلی از شما سفر با ون با دور جهان بوده است و فکر می نموده اید که این کار عملی نیست پس مصاحبه با آن ها را بخوانید تا ببینید کار نشد ندارد! با خبرنگاران همراه شوید:

مصاحبه با زوجی که با ون به دور جهان سفر می نمایند!

اول از همه دوست دارم کمی از خودتان و شیوه سفر جالبتان بگویید

ما تسا و دیلون هستیم، اهل آلاسکا هستیم و از سال 1975سفر با ون را از آلاسکا به مقصد آرژانتین آغاز کردیم. تا قبل از اینکه سفر را آغاز کنیم هر دویمان در اداره کار می کردیم و مرتب و منظم به سر کار می رفتیم به خانه برمی گشتیم تا این که تصمیم گرفتیم یک ون بخریم و مقداری از پولمان را ذخیره کنیم و بعد از مدتی سفرمان را آغاز کردیم. ما فهمیدیم که اگر چه کارمان را به برترین نحو ممکن انجام می داده ایم اما این چیزی نبوده که برای آن ساخته شده ایم و این گونه بود که تصمیم گرفتیم تا از کارمان استعفا بدهیم.

بعد از گذراندن یک سال تمام در جاده فهمیدیم که هیچ تصمیمی به مقدار این تصمیم نمی توانسته ما را خرسند کند و سبک زندگی مان را تغییر دهد اما قبل از اینکه سفرمان را آغاز کنیم به مقدار کافی پول هایمان را ذخیره نموده بودیم و فرض را بر این گذاشته ایم که در طول این سفر طولانی قرار است تا فقط بگردیم و اصلا قرار نیست کار کنیم. ما اولین سفر با ون را از همان آلاسکا آغاز کردیم و از کشورهایی مثل کانادا، آمریکا، مکزیک، گواتمالا، بلیز، هندوراس، السالوادور، نیکاراگوئه، کاستاریکا، پاناما، کلمبیا، اکوادور، پرو، بولیوی و شیلی گذشتیم تا این که بالاخره به آرژانتین رسیدیم!

چرا اقدام به خرید تور نکردید و تصمیم گرفتید تا با شیوه کوچ نشینی و اردوگاهی سفر کنید؟

درست است که سفر به وسیله تور و اقدام به خرید بلیط هواپیما و سفر با هواپیما باعث می گردد تا مسافرت بسیار راحت گردد اما ما همواره در رویایمان یک ون اتوبوسی کوچک را تصور می کردیم. از آن جایی که در آلاسکا نمی توان خیلی ماشین هایی این چنین پیدا کرد، به محض این که ون خاک خورده ای در حیاط یکی از خانه ها پیدا کردیم فکر کردیم که برترین وقت است! به هر حال قرار بود که این ون تبدیل به خانه نو ما گردد پس کمی روی آن کار کردیم و در آخر خانه نو ما شد!

در سفربا ون قطعا آزادی بیشتری درباره این که دوست داشته باشید به کجا بروید دارید و علاوه بر این، این به آن شیوه سفر ما که دنبالش بودیم هم نزدیک تر بود. علاوه بر این دیگر لازم نیست تا نگران رزرو هتل و چیزایی از این قبیل باشیم و مسئله مهم تر پول!

برترین و بدترین چیزی که درباره این روش سفری وجود دارد چیست؟

برترین چیزی که درباره آن وجود دارد قطعا آزادی در سفر است و یکی دیگر از مسائل بامزه این است که هر جا بروید خانه تان همراهتان است و این موضوع باعث می گردد تا اجازه بدهید باد هر جا می خواهید شما را هم با خودش ببرد و این برای انسان هایی که خیلی همه چیز را برنامه ریزی شده دوست ندارند عالی است.

اما چالش برانگیزترین بخش سفرها این چنینی راجع به امنیت است به هر حال شما دارید در جاده سفر می کنید یکی از اصلی ترین ویژگی های سفرهای جاده ای هم همین است این که اصلا نمی توانید مطمئن شوید که چه چیزی برایتان رقم می خورد. مثلا زمانی که مجبور بودید تا در جاده ای در السالوادور شب را بمانیم، یک لحظه واقعا به افرادی که در هتل و یا هاستل اقامت می نمایند حسودیم شد.

می توانید فراموش نشدنی ترین لحظه سفرتان را به یاد بیاورید؟

یکی از فراموش نشدنی ترین لحظات سفرمان در همین السالوادور ورق خورد، جوانی در این کشور به نام مانوئل بود که اخبار سفر ما را در اینستاگرام دنبال نموده بود و به محض این که فهمیده بود که ما در کشور و در شهر او هستیم، سوار ماشینش شده و ما را دنبال نموده بود. واقعا مهربانی و انسان دوستی او به مقدار ای بود که با اطمینان می گوییم در تمام زندگی چنین احساس قوی ای را تجربه ننموده ام.

از بین تمام این جاهایی که به آن ها رفته اید کدام یک از نظرتان برترین بوده است؟

واقعا انتخاب از بین آن ها کار مسئله ای است! واقعا به هر کدام از این مقاصد که سفر کردیم، یک جور خاص ما را عاشق خود کرد ولی به دلایلی 3 مورد از تاپ ترین آن ها کلمبیا، پاتاگونیا و باجا بوده است. برای مثال کلمبیا به خاطر چشم اندازی عالی و متنوع، مهربانی و خونگرمی و مردم وفرهنگ غنی اش واقعا دل ما را برد! یا مثلا در خصوص پاتاگونیا یخچال های طبیعی و کوه هایی که درست روبروی اقیانوس بودند از جادویی ترین جاهایی بودند که در سفر با ون دیدیم و به جرات می توان گفت که در این مورد صد در صد بی رقیب هستند.

برترین توصیه سفری که تا حالا دریافت نموده اید چه بوده است؟

یک بار در یکی از سفرهایمان خانمی را دیدار کردم که برترین توصیه سفری تمام عمرم را داد: اولین کیلومتر، سخت ترین است. وقتی که تصمیم می گیرید تا چنین مسافت طولانی ای را سفر کنید و تا این مقدار برای آن موقع بگذارید، واقع مشکل است و هزاران اگر و اما در ذهنتان شکل می گیرد که واقعا ترسناک است. اما همین که پایتان را در جاده بگذارید خود به خود انگار همه چیز حل می گردد و جواب سوال های ندانسته تان را می گیرید.

منبع: adventureinyou.com

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3703

به "مصاحبه با زوجی که با ون به دور جهان سفر می نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه با زوجی که با ون به دور جهان سفر می نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید