مقایسه عمر باتری گلکسی اس 20 پلاس مبتنی بر تراشه اسنپ دراگون و اگزینوس

به گزارش هنجس بلاگ، شما می توانید تمام روز را با اشتیاق در مورد ویژگی های جذابی مانند نمایشگر 120 هرتز، دوربین های فوق العاده یا تراشه همه فن حریف صحبت کنید اما در نهایت این انرژی باتری است که کارکرد آن ها را امکان پذیر می کند. عمر باتری عالی ستون فقرات تجربه کاربری گوشی های مدرن است و به همین خاطر ما همواره خواستار عمر باتری بیشتری هستیم. در این میان گلکسی اس 20 پلاس یک پرچم دار جذاب محسوب می شود ولی مدل مبتنی بر تراشه اسنپ دراگون فقط در چند کشور عرضه شده است و کاربران بسیاری از کشورها از مدل مجهز به تراشه اگزینوس 990 استفاده می کنند.

مقایسه عمر باتری گلکسی اس 20 پلاس مبتنی بر تراشه اسنپ دراگون و اگزینوس

برای مقایسه عملکرد تراشه های اگزینوس 990 و اسنپ دراگون 865 می توانید این مطلب را مطالعه کنید. روی هم رفته مانند سال های گذشته، شاهد عملکرد بهتر تراشه اسنپ دراگون هستیم و از آنجایی که بسیاری از کاربران به گلکسی اس 20 مبتنی بر اسنپ دراگون دسترسی ندارند، این موضوع بار دیگر اعتراضات برخی کاربران را به همراه داشته است.

اما در مورد عمر باتری این دو مدل چه می توان گفت؟ در گذشته، مدل اگزینوس از لحاظ عمر باتری با مدل اسنپ دراگون همخوانی نداشته است و باید ببینیم آیا این بار هم شاهد تکرار این اتفاق هستیم یا نه.

عمر باتری چگونه مورد بررسی قرار گرفته است؟

راه های زیادی برای آزمایش طول عمر باتری وجود دارد. ساده ترین کار، بررسی زمان لازم برای روشن ماندن نمایشگر است اما این معیار به شدت به نحوه استفاده کاربر از گوشی بستگی دارد. اگر شما یک گیمر هستید، عمر باتری گوشی شما به احتمال زیاد بسیار بدتر از کسی است که صرفا برای تماس های تلفنی یا گوش دادن به موسیقی از موبایل خود استفاده می کند.

سایت Android Authority برای این آزمایش، از روشی موسوم به Speed Test G استفاده کرده که در آن حداکثر توان پردازنده و پردازنده گرافیکی مورد آزمایش قرار می گیرد. همچنین روشنایی نمایشگر هر دو مدل هم بر روی 200 نیت تنظیم شده و پردازش های پیچیده و اقداماتی دیگر می توانند بدترین شرایط را برای باتری شبیه سازی کنند. بار دیگر باید خاطرنشان کنیم این آزمایش قرار نیست عمر طبیعی باتری گلکسی اس 20 در شرایط عادی را نشان دهد و فقط می خواهیم بدانیم در چنین شرایط پرفشاری، باتری کدام مدل حرف بیشتری برای گفتن دارد.

مقایسه عملکرد دو مدل گلکسی اس 20 پلاس

خانواده گلکسی اس 20 اولین گوشی های سری گلکسی اس هستند که از نمایشگر 120 هرتز بهره می برند و این رفرش ریت مطابق انتظار با سرعت زیادی شارژ باتری را خالی می کند. برای آزمایش، هر سه حالت نمایشگر یعنی فول اچ دی 60 هرتز، فول اچ دی 120 هرتز و WQHD با رفرش ریت 60 هرتز مورد مقایسه قرار گرفته است. تمام این تست ها هم چند بار انجام شده اند تا برای نتیجه گیری داده های کافی وجود داشته باشد. در ادامه می توانید نتیجه این آزمایش را مشاهده کنید.

نتایج این آزمایش غافلگیرکننده هستند. در هر سه حالت، باتری مدل اگزینوس گلکسی اس 20 پلاس پیروز شده عمر باتری بیشتری نسبت به مدل اسنپ دراگون 865 ارائه کند.

در رزولوشن فول اچ دی و رفرش ریت 60 هرتز، باتری مدل اسنپ دراگون 865 توانسته 253 دقیقه دوام بیاورد که بیش از 4 ساعت محسوب می شود. از طرفی دیگر، عمر باتری مدل اگزینوس به 284 دقیقه می رسد که این یعنی نسبت به مدل اسنپ دراگون 31 دقیقه طول عمر بیشتری ارائه می کند.

حالا وقت آن است نتایج این آزمایش در حالت رفرش ریت بالاتر مورد بررسی قرار دهیم. با انتخاب رفرش ریت 120 هرتز اگرچه عمر باتری هر دو مدل کاهش یافته، ولی این کاهش به شدت مورد انتظار نیست. در حقیقت، عمر باتری مدل اسنپ دراگون 865 در این حالت 247 دقیقه به حساب می آید که فقط 6 دقیقه کمتر از حالت 60 هرتز است. مدل اگزینوس در این حالت کاهش بیشتری را تجربه کرده و عمر باتری 262 دقیقه ای به ارمغان آورده است و در کل 15 دقیقه بیشتر از مدل اسنپ دراگون محسوب می شود.

در نهایت باید به نتایج مربوط به رزولوشن WQHD و رفرش ریت 60 هرتز اشاره کنیم که عمر باتری در این حالت تقریبا مشابه با حالت فول اچ دی 60 هرتز است. در این بررسی، مدل اسنپ دراگون 865 عمر باتری 253 دقیقه ای و مدل اگزینوس عمر باتری 286 دقیقه ای ثبت کرده است.

کدام مدل گلکسی اس 20 پلاس عمر باتری بهتری دارد؟

در نهایت این آزمایش چه معنایی برای شما دارد؟ به صورت خلاصه در شرایط پرفشار مدل اگزینوس 990 این گوشی طول عمر باتری بیشتری نسبت به مدل اسنپ دراگون 865 ارائه می کند ولی تفاوت بین آن ها چندان گسترده نیست. در همین رابطه، باید خاطرنشان کنیم در این بررسی ها حداکثر توان سخت افزاری مورد استفاده قرار گرفته است. از آنجایی که اسنپ دراگون 865 تراشه قدرتمندتری محسوب می شود، در استفاده معمولی به اندازه تراشه اگزینوس 990 به خود فشار وارد نمی کند و به همین خاطر در شرایط عادی عمر باتری آن ها تقریبا برابر خواهد بود.

در هر صورت این آزمایش نشان می دهد که سامسونگ برای اگزینوس 990 توانسته شرایط عمر باتری را بهبود ببخشد ولی از طرف دیگر از نظر عملکردی نسبت به رقیب خود حرف کمتری برای گفتن دارد. نسخه اسنپ دراگون 865 گلکسی اس 20 پلاس اگرچه ممکن است عمر باتری نسبتا ضعیف تری داشته باشد، ولی نباید عملکرد بهتر آن را فراموش کنیم.

مقایسه سرعت شارژ گلکسی اس 20 اولترا، هواوی P40 پرو و اوپو فایند ایکس 2 پرو

منبع: Android Authority

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 590

به "مقایسه عمر باتری گلکسی اس 20 پلاس مبتنی بر تراشه اسنپ دراگون و اگزینوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه عمر باتری گلکسی اس 20 پلاس مبتنی بر تراشه اسنپ دراگون و اگزینوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید