منابع موجود به سمت توسعه گردشگری راهنمایی گردد

به گزارش هنجس بلاگ، رئیس اتاق کرمان گفت: به اعتقاد همه ارکان استان، گردشگری نقشی مؤثر در توسعه استان و جایگزینی مناسب برای ذخایر معدنی استان است که باید به صورت جدی به آن پرداخته گردد.

منابع موجود به سمت توسعه گردشگری راهنمایی گردد

سیدمهدی طبیب زاده در همایش گرامیداشت روز دنیای دنیاگردی با حضور فعالان این حوزه اضافه نمود: متأسفانه تا به امروز پیشران بودن دنیاگردی در اقتصاد استان در حد شعار به جای مانده درحالی که دنیاگردی می تواند با کمترین هزینه، ایجاد اشتغال بیشتر و در سریع تر زمان توسعه یابد.

طبیب زاده، برطرف مسائل و جبران عقب ماندگی های دنیاگردی استان را مستلزم تکمیل زیرساخت ها و افزایش تبلیغات دانست و گفت: برای به نتیجه رسیدن صنعت دنیاگردی در استان باید ضمن باور این مهم، حرکت جدی شروع گردد.

در ادامه این آئین استاندار کرمان، فعال کردن ظرفیت های مغفول و پنهان استان در حوزه دنیاگردی را لازم اسم کرد و اضافه نمود: برای آنکه با تغییر مدیران تصمیمات و اقدامات تغییر پیدا نکند، باید سند دنیاگردی استان هر چه زودتر تدوین و مصوب گردد.

علی زینی وند، اعلام کرد: زمان مناسب برای معرفی کرمان به اسم محور دنیاگردی همین دوران کروناست زیرا پس از آن، دوره نو دنیاگردی به صورت انفجاری شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: اقدام دیگر در راستای توسعه دنیاگردی استان، برندسازی کرمان به اسم مرکز مقاومت اسلامی است که تا به امروز در این زمینه کوتاهی شده است.

رئیس کمیسیون مالی مجلس در ادامه این همایش از اعمال معافیت مالیات بر ارزش اضافه نموده واحدهای دنیاگردی، اقامتگاه ها و هتل های یک تا سه ستاره اطلاع داد.

محمدرضا پورابراهیمی، با اشاره به اینکه در استان کرمان توجه کمتری به دنیاگردی بوده است، توضیح داد: در شرایط نو دنیاگردی اگر کرمان از هدف دنیاگردان کنار گذاشته گردد باید 10 سال برای بازگرداندن آن به محور دنیاگردی کوشش کرد.

در ادامه این همایش مدیرکل دفتر تبلیغات معاونت دنیاگردی وزارت میراث فرهنگی، دنیاگردی و صنایع دستی کرمان گفت: جاذبه های کشاورزی، معدن، تمدنی و تاریخی رویکرد نو دنیاگردان است که جاذبه های کرمان ذائقه های نو دنیاگردان را پاسخ می دهد.

محمد قاسمی، اضافه نمود: سال جاری سیاست وزارتخانه برگزاری رویدادهای مهم و تمرکززدایی است که بر این اساس مراسم سال جاری هفته دنیاگردی در پنج استان کشور به صورت پایلوت و نمادین برگزار گردید.

در ادامه این همایش رئیس کمیسیون دنیاگردی و صنایع دستی اتاق کرمان، با بیان اینکه ایران از نظر جاذبه های دنیاگردی جزء 10 کشور برتر دنیاست، گفت: اما از نظر حضور دنیاگرد رتبه 80 دنیا را داراست.

محمدرضا بهرامی اضافه نمود: استان کرمان با 7 اثر ثبت شده دنیای رتبه نخست را در این زمینه در کشور داراست اما مقصد دنیاگردان نیست که مهم ترین علت این رویداد در اولویت نبودن دنیاگردی در دیدگاه مسئولان است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3507

به "منابع موجود به سمت توسعه گردشگری راهنمایی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع موجود به سمت توسعه گردشگری راهنمایی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید