نتیجه آنالیز مسمومیت دانش آموزان قم با آمونیاک ، هیچگونه مورد کما و مرگ نداشتیم

به گزارش هنجس بلاگ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم فرضیه مسمومیت دانش آموزان این استان ناشی از گاز آمونیاک را رد کرد.

نتیجه آنالیز مسمومیت دانش آموزان قم با آمونیاک ، هیچگونه مورد کما و مرگ نداشتیم

به گزارش خبرنگاران، مجید محبی گفت: هیچ علامتی دال بر مسمومیت با آمونیاک در دانش آموزان بستری در مراکز درمانی مشاهده نشده است.

وی گفت: 31 نفر از دانش آموزان تا عصر روز گذشته در بیمارستان های شهید بهشتی و فرقانی قم بستری بودند که طی سرکشی که انجام شد، حال عمومی آنان خوب و مشکل حادی وجود ندارد و به مرور از مراکز درمانی مرخص خواهند شد.

وی گفت: تمام امکانات لازم برای درمان دانش آموزان درقم وجود دارد و تا الان مشکل حادی که باعث ضایعه پایداری باشد، مشاهده نشده و هیچ گونه موردی که موجب مرگ، کما، فلج شدگی و یا خونریزی گوارشی نداشته ایم.

وی درخصوص دلیل حادثه مسمومیت دانش آموزان دربرخی مدارس قم نیز گفت: علیرغم اینکه حتی دستگاه های مسئول خارج از استان با تمام امکانات تخصصی و فوق تخصصی درقم حضور یافتند اما هنوز به عامل معینی درخصوص این حوادث دست نیافته ایم.

مدیرعامل آتش نشانی قم نیز با رد هرگونه مسمومیت دانش آموزان به وسیله گاز آمونیاک گفت: با آنالیز های اجرا شده، مسمومیت دانش آموزان به وسیله آمونیاک مورد تایید نیست.

عباس جعفری اضافه کرد: براساس مصوبات آخرین جلسه مدیریت بحران استان مقرر شد سازمان آتش نشانی، مدارس را از نظر ایمنی آنالیز کند که ما از روز سه شنبه هفته جاری کار را شروع کردیم و تا به امروز 115 مدرسه را بیشتر از لحاظ گازهای ضد حریق و ضد انفجار را آنالیز کردیم، بعلاوه موتورخانه های مدارس آنالیز شده است که تا به امروز به مورد خاصی دست نیافته ایم.

وی گفت: کارشناسان آتش نشانی در مدارس چهار گاز CO، CO2، اسید سلفوریک و اندازه اکسیژن را آنالیز می نمایند.

وی گفت: آنالیز بقیه مدارس نیز به وسیله آتش نشانی امروز و در روزهای آینده ادامه خواهد یافت.

سریال مسمومیت دانش آموزان مدارس قم که بیش از دو ماه شروع شده بود و هنوز دلیل آن معین نشده تا روز دوشنبه هفته جاری ادامه داشت، در گزارش مسمومیت های روز دوشنبه هفدهم بهمن ماه هشت مدرسه به اورژانس 115 قم اعلام شد، پس از آنالیز و حضور تیم های امدادی در مدارس 61 دانش آموز به مراکز درمانی منتقل شدند.

با توجه به نظر کارشناسان مبنی بر ضرورت آنالیز جوانب مسائل پیش آمده در مدارس و درخواست تعدادی از اولیا، روزهای سه شنبه و چهارشنبه 18 و 19 بهمن ماه کلاس های آموزشی تمامی مدارس استان بصورت غیرحضوری برگزار گردید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1401 بروزرسانی: 21 بهمن 1401 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3887

به "نتیجه آنالیز مسمومیت دانش آموزان قم با آمونیاک ، هیچگونه مورد کما و مرگ نداشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتیجه آنالیز مسمومیت دانش آموزان قم با آمونیاک ، هیچگونه مورد کما و مرگ نداشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید