نگهداری از کاغذ دیواری با ترفندهای بسیار موثر و عالی

به گزارش هنجس بلاگ، نگهداری از کاغذ دیواری نکته بسیار مهمی است که در داشتن طول عمر برای این دیوار پوش موثر است. مراعات برخی از نکات در کنار راهکارهایی برای شست و شو، به این امر کمک شایانی خواهد رساند. با ما همراه باشید تا در ادامه برایتان این نکات بسیار کاربردی را ارائه کنیم.

نگهداری از کاغذ دیواری با ترفندهای بسیار موثر و عالی

بهترین راهکارها برای نگهداری از کاغذ دیواری

با نصب کاغذ دیواری جلوه ویژه ای می توان به دیوارهای منزل و دکوراسیون داخلی یا حتی خارجی برخی از فضاها داد. گاهی ممکن است هزینه های بالایی برای این کار صرف شود یا حتی علاوه بر هزینه ها، زمان و فضای مورد نیاز در حال چسباندن کاغذ دیواری باشد.

برای اینکه از هزینه مجدد و اشغال شدن مکان و زمان برای اجرای کاغذ دیواری جلوگیری شود، بهتر است نکاتی برای نگهداری از کاغذ دیواری و یا شست و شوی آن را آموزش دید. در ادامه نکات مهمی در این زمینه را برایتان بیان خواهیم کرد.

نکته: قبل از شروع به لک زدایی و یا تمیز کردن کاغذ دیواری باید آنرا غبار روبی کنید. استفاده از یک دستمال تمیز یا استفاده از جارو برقی این کار را ساده تر می کند.

جنس کاغذ دیواری را در نظر داشته باشید

انواع طرح ها و جنس های مختلفی از کاغذ دیواری وجود دارد که بسته به سلیقه، نیاز فضا و بودجه انتخاب می شود. برخی از کاغذ دیواری ها قابلیت شست و شو با آب را دارند یا برخی دیگر از انواع آنها الیافی هستند و نسبت به شست و شو مقاوم نیستند و فقط باید با یک دستمال نرم سطح آنها را پاک کرد.

برای نگهداری از کاغذ دیواری و دریافتن این موضوع بهتر است هنگام خرید این اطلاعات را کسب کنید و در غیر این صورت لازم است تا قسمت کوچکی از کاغذ دیواری را امتحان کنید.

با لکه ها چه باید کرد؟

وقتی روی سطح کاغذ دیواری لکه ایجاد شد، بهتر است سریعا، همان لحظه لکه را رفع کنید. برای این کار یک دستمال مرطوب آغشته به مقدار خیلی کم از کف مواد شوینده لازم است. در غیر این صورت ممکن است لکه ایجاد شده سخت تر پاک شود که در این حالت لازم است از یک اسفنج آغشته به آب و مایع شوینده استفاده کنید.

نکته مهم: از شست و شو یا ساییدن بیش از حد کاغذ دیواری پرهیز کنید. زیرا استفاده بیش از حد از شوینده و یا ساییده شدن کاغذ دیواری، سبب تغییر رنگ آن قسمت نسبت به سایر قسمت ها خواهد شد.

پاک کردن انواع لکه

  • پاک کردن لک چربی از روی کاغذ دیواری: یک کاغذ روی آن قسمت لک قرار دهید و با اتو روی آنرا کشید تا چربی را به خود جذب کند
  • پاک کردن لک اتوماتیک و مداد: مقدار خیلی کمی مایع ظرفشویی را روی پارچه ریخته و روی لک بکشید و با یک دستمال تمیز خشک کنید.
  • پاک کردن رد دست و انگشت: برای نگهداری از کاغذ دیواری رفع رد دست که روزانه ایجاد می شود با یک پارچه یا ابر نم دار پاک خواهد شد.
  • پاک کردن مداد شمعی: ابتدا مقداری که ممکن است را با یک کاردک پاک کنید. سپس یک حوله روی لک قرار داده و با اتو روی آنرا بکشید تا مداد شمعی جذب حوله شود.

کارهایی که برای نگهداری از کاغذ دیواری نباید انجام داد

  • به هیچ وجه از وایتکس و انواع سفید کننده پارچه برای پاک کردن لک یا اتوماتیک استفاده نکنید
  • بعد از پاکسازی باید سریعا کاغذ دیواری را خشک کنید
  • از آب زدن بیش از حد پرهیز کنید تا از متورم و کنده شدن آن جلوگیری شود
  • برای پاکسازی به هیچ وجه از اسکاج و یا سیم زبر استفاده نکنید (بهترین گزینه دستمال پارچه ای یا ابر است)
  • رطوبت، تابش نور مستقیم خورشید، برخورد اجسام و استفاده از شوینده و اسکاج زبر برای شست و شو عمر کاغذ دیواری را کاهش خواهد داد

نگهداری از کاغذ دیواری های غیر قابل شست و شو

تا جای ممکن باید برای مراقبت از کاغذ دیواری های غیر قابل شست و شو از استفاده آب و هر جسم مرطوبی پرهیز کرد. در بسیاری از موارد لک ایجاد شده روی این نوع از کاغذ دیواری ها به طور کامل از بین نمی رود.

پس با استفاده از آب بیش از حد و مواد شوینده زیاد شکل ظاهری آنرا بدتر نکنید. از یک اسفنج و یا گوش پاک کن برای قسمت هایی که لک شده اند استفاده کنید. تا جای ممکن از مواد شوینده استفاده نکنید.

نکات پایانی

در این متن در مورد نگهداری از کاغذ دیواری به موارد موثری اشاره کردیم که بتواند به طول عمر این دیوار پوش بیافزاید. بهتر است هر هفته زمانی را برای گردگیری و لک زدایی کاغذ دیواری اختصاص دهید تا بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید.

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: کوئیک سازه
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 806

به "نگهداری از کاغذ دیواری با ترفندهای بسیار موثر و عالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگهداری از کاغذ دیواری با ترفندهای بسیار موثر و عالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید