نیمسال جاری در دانشگاه اصفهان حذف ترم نمی گردد

به گزارش هنجس بلاگ، خبرنگاران/اصفهان رئیس دانشگاه اصفهان گفت: در سند پیشنهادی وزرات علوم صحبتی از حذف کل ترم نشده و در دانشگاه اصفهان نیز حذف ترم جاری مطرح نبوده و نیست. تلاشمان بر اتمام این ترم نهایتا تا اواخر تیرماه است.

نیمسال جاری در دانشگاه اصفهان حذف ترم نمی گردد

هوشنگ طالبی، در گفت و گو با خبرنگاران در مورد دستورالعمل وزارت علوم برای فرایند نیمسال دوم 99-1398، اظهار کرد: کل سند 20 بندی که به دانشگاه ها ابلاغ شده، پیشنهادی از سوی وزارت علوم است و نکته مهم آن است که هر دانشگاه متناسب با شرایط خود تصمیم گیری خواهد نمود.

وی با اشاره به بند مجوز حذف ترم بدون درج در سنوات، اضافه کرد: در این بند هیچ صحبتی از حذف کل ترم نشده است و بنا بر ارتباطاتی که میان دانشگاههای عظیم برقرار شد به این نتیجه رسیده ایم که تا حد امکان حذف ترم انجام نگردد. اکنون اصل بر آن است که این ترم به عنوان نیمسال دوم به انتها برسد که این تصمیم نیز مورد تایید وزارت علوم نیز قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه اصفهان در مورد امکان حذف واحد و درس در این نیمسال، شرح داد: حذف درس بنابر شرایطی امکان پذیر است و دانشجو می تواند به هر دلیلی درخواست خود را ارائه کند تا آنالیز گردد. اما این به معنای امکان حذف کل دروس نیست.

طالبی درباره فرایند در نظر گرفته شده برای ادامه این نیمسال نیز اضافه کرد: دانشگاه اصفهان جز دانشگاه هایی است که سیستم و زیرساخت لازم برای آموزش های آنلاین و الکترونیکی از راه دور را دارد و این آموزش ها نسبتا به خوبی انجام می گیرد. با توجه به رصدهای انجام گرفته در یک ماه گذشته، دانشجویان و اساتید در دوره های مجازی به خوبی فعال بوده اند و از این نظر پوشش دهی خوبی داشته ایم.

وی ادامه داد: بنابراین تا زمان تشخیص و صدور مجوز برگزاری کلاس های حضوری توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا، با همین فرایند و به طور مجازی دروس تدریس خواهند شد.

رئیس دانشگاه اصفهان خاطر نشان کرد: کلاس هایی که به خوبی در آموزش های غیر حضوری برگزار شوند، لزومی برای برپایی کلاس های جبرانی نخواهند داشت. به همین منظور از دانشجویان می خواهیم که به طور منظم در این کلاس ها شرکت نمایند.

طالبی میزان مشارکت در کلاس های مجازی را خوب ارزیابی کرد و گفت: بیش از 65 درصد کلاس ها تا دوشنبه گذشته به خوبی برگزار شده و حدود 90 درصد اعضای هیئت علمی نیز مطالب درسی را در سیستم دانشجویی Lms بارگذاری نموده اند.

وی با تاکید بر عدم ادامه ترم تا مرداد ماه، یادآور شد: کلاس هایی که به خوبی و با درصد مناسبی از دانشجویان برگزار شده باشد جبرانی نداشته و این ترم نیز تا مدت طولانی در تابستان جاری ادامه نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به کلاس هایی که تا به امروز برگزار نشده نیز شرح داد: کلاس های نظری که تا به امروز به طور الکترونیکی برگزار نشده باید آنالیز شده و ممکن است که کلاس های جبرانی فشرده برگزار شوند تا بتوانیم این ترم را با تعمیم زمانی مورد قبول 2تا 3هفته ای یا نهایتا تا اواخر تیرماه به انتها برسانیم.

طالبی با بیان عدم امکان برگزاری کلاسهای عملی به صورت از راه دور، توضیح داد: قصد داریم دروس عملی مانند آزمایشگاه را در تابستان ارائه کنیم و در غیر این صورت به ترم آینده منتقل خواهند شد. واحدهای عملی منتقل شده به ترم بعد جز واحدهای آن ترم محسوب نشده و اضافه بر سقف واحدها هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 550

به "نیمسال جاری در دانشگاه اصفهان حذف ترم نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیمسال جاری در دانشگاه اصفهان حذف ترم نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید