هشدار انتقال کرونا با مچ بند هوشمند

به گزارش هنجس بلاگ، ارتعاشات ایجاد شده در این مچ بند، کاربر را از لمس ناخوداگاه صورت مطلع کرده و با این شیوه یکی از راه های انتقال ویروس کرونا به بدن مسدود می شود.

هشدار انتقال کرونا با مچ بند هوشمند

بیتا میرعظیمی| یک کارآفرین نوجوان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، مچ بند هوشمندی VybPro را طراحی و ساخته است که هنگام لمس ناخوداگاه صورت هشدارداده و کاربران را از انتقال احتمالی این ویروس مرگبار به بدن از طریق دهان و بینی مطلع کند.

با گسترش شیوع ویروس کرونا، سازمان بهداشت جهانی یکی از راه های انتقال کرونا را تماس دست ها با صورت معرفی کرده و توصیه کرد تا به منظور جلوگیری از انتقال این ویروس مرگبار از لمس چشم و بینی و دهان جلوگیری کنند.

اما واقعیت این است که اغلب مردم به صورت ناخودمطلع صورت خود را در طول روز لمس کرده و با این اقدام سلامت خود را به خطر می اندازند. برای حل این مشکل یک نوجوان انگلیسی دست به کار شده و این مشکل را با شیوه ای فناوارنه حل و فصل کرده است.

مکس ملیا نوجوان 15 ساله ساکن در شهر بریستول انگلیس، اخیرا مچ بند هوشمندی را ابداع کرده است که در هنگام لمس صورت هشدار می دهد. این فناوری پوشیدنی در هنگام لمس ناخودگاه صورت توسط کاربران ارتعاش ایجاد کرده و آن ها را از احتمال انتقال ویروس کرونا به ناحیه صورت و دهان مطلع می کند.

این مچ بند با بهره گیری از فناوری ارسال موقعیت و الگوریتم های هوشمند لمس صورت با دستان را تشخیص داده و در صورت نزدیک شدن به ناحیه صورت هشدار می دهد. ارتعاشات ایجاد شده در این مچ بند، کاربر را از لمس ناخوداگاه صورت مطلع کرده و با این شیوه یکی از راه های انتقال ویروس کرونا به بدن مسدود می شود.

این نوجوان باهوش از دو سال پیش طراحی این فناوری را به عنوان راهی برای کاهش شیوع ویروس آنفولانزا و سرماخوردگی آغاز کرده بود. اما ابتلای پدر و مادر این نوجوان انگلیسی به کووید 19 ساخت نمونه واقعی از این فناوری را عملی کرد.

مکس ملیا می گوید: ابتلای پدر و مادرم به کرونا انگیزه ساخت این فناوری پوشیدنی را بیشتر کرده و در نهایت ساخت نمونه اولیه این سیستم کلید خورد. وی به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت: من فکر کردم که زمان آن رسیده تا محصولی به بازار عرضه شود تا در شرایط کنونی مردم را از شر این ویروس مرگبار ایمن نگهدارد.

مچ بند هوشمند VybPro در حال حاضر در سایت کیک استارتر عرضه شده و در هفته اول 16 هزار پوند کمک مالی جمع آوری کرده است. پیش بینی شده است طی چند ماه آینده این فناوری پوشیدنی به تولید انبوه رسیده و در بازار های جهانی عرضه شود.

منبع: ایران آنلاین

شیرگاه نیوز: شیرگاه نیوز | آخرین اخبار و رویدادهای روز دنیا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: فرادید
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1257

به "هشدار انتقال کرونا با مچ بند هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار انتقال کرونا با مچ بند هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید