هشدار مرکز بهداشت ریگان نسبت به افزایش آمار عقرب گزیدگی

به گزارش هنجس بلاگ، سرپرست شبکه و مرکز بهداشت شهرستان ریگان بیان نمود: از ابتدای سال 99 تا به امروز 60مورد عقرب گزیدگی گزارش شده است. با توجه به گرم شدن دمای هوا مردم باید بیشتر مراقبت نمایند.

هشدار مرکز بهداشت ریگان نسبت به افزایش آمار عقرب گزیدگی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، اسماعیل حقیقی اضافه نمود: به دنبال افزایش دما، مراجعه نمایندگان به مراکز درمانی و بیمارستان طی روزهای اخیر به علت عقرب گزیدگی افزایش یافته است.

وی اعلام کرد: تا به امروز 60 مورد عقرب گزیدگی و 7مورد مارگزیدگی به مراکز درمانی مراجعه نموده اند. خوشبختانه فوتی در این زمینه نداشته ایم.

سرپرست شبکه و مرکز بهداشت ریگان اظهار کرد: شهروندان ریگانی در مناطق کوهستانی و روستایی محل زندگی خود را سم پاشی نمایند که در این زمینه اکیپ های شبکه بهداشت در مناطق کوهستانی مستقر هستند و این اقدام را انجام می دهند.

حقیقی گفت: شهروندان در روستاها و مناطق کوهستانی مکان های جلوگیری و نفوذ عقرب را مسدود نمایند تا شاهد خطرات این حشره مرموز برای شهروندان نباشیم.

وی توضیح داد: تمامی مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان شهرستان تجهیز به سرم و واکسن عقرب گزیدگی است و در این خصوص جای نگرانی نیست.

سرپرست شبکه و مرکز بهداشت ریگان اضافه نمود: یک نوع عقرب خطرناک در مناطق کوهستانی به نام الماس وجود دارد که بسیار خطرناک است. با توجه به احتمال افزایش گزش ها در فصل تابستان باید موارد ایمنی، بیش از گذشته مد نظر مردم قرار گیرد.

سال 98 تعداد 120مورد عقرب زدگی در ریگان وجود داشت که 7 نفر از آنان فوت کردند. ریگان تا مرکز کرمان 285کیلومتر فاصله دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1155

به "هشدار مرکز بهداشت ریگان نسبت به افزایش آمار عقرب گزیدگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مرکز بهداشت ریگان نسبت به افزایش آمار عقرب گزیدگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید