خواص ماسک خیار چیست؟

به گزارش هنجس بلاگ، از مهمترین خواص ماسک خیار می توان به روشن کردن پوست، از بین برنده چین و چروک، مرطوب نگه داشتن پوست، یاری به بازسازی بافت ها، کاهش حلقه های سیاه دور چشم و... اشاره نمود. ماسک خیار یکی از بهترین ماسک های خانگی به شمار می آید.

خواص ماسک خیار چیست؟

خبرنگاران | سرویس آرایش و زیبایی - ماسک خیار معروف به ماسک سبز، روشی کلاسیک برای مراقبت از پوست در منزل است که هر شخصی بسته به جنسیت خود می تواند از آن استفاده کند. از دلایل عمده استفاده از این ماسک بی نظیر خانگی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

1. تهیه آسان و دسترسی راحت به این ماسک

این ماسک دارای طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد معدنی است و تاثیرات مثبتی بر روی پوست می گذارد. در این مقاله از خواص درمانی ماسک خیار اطلاعاتی را در اختیار شما می گذاریم و بعضی از دستورالعمل ها را نیز ارائه می دهیم.

2. مواد مغذی موجود در خیار

خیار در کنار دارا بودن مقدار زیادی آب، ترکیبات شیمیایی مفیدی نیز دارد که باعث می شوند لایه های داخلی و خارجی پوست تغذیه شده و ظاهر پوست شما را بهبود ببخشند. همین ویژگی های باعث بوجود آمدن خواص ماسک خیار برای پوست شما می شود.

  • آب: بخش عمده ای از خیار را آب تشکیل می دهد و باعث مرطوب نمایندگی پوست می شود. همچنین از پوست در برابر گرمای تابستان محافظت می نماید.
  • ویتامین E: خیار همچنین دارای ویتامین E است که می تواند باعث درخشندگی و سالم ماندن پوست شما شود.
  • رادیکال های آزاد: رادیکال های آزاد موجود در خیار، عامل ضد اکسید نمایندگی هستند و می تواند لکه های تیره ای که روی پوست هستند را از بین ببرد و حتی بعد از یک دوره مصرف منظم، می توانید شاهد روشن شدن پوست خود شوید.
  • روغن های سالم: این سبزی دارای روغن هایی است که پوست خشک را تغذیه می نماید.

خواص ماسک خیار

روشن نماینده پوست: پالپ خیار اثر روشن نمایندگی دارد. استفاده منظم از ماسک خیار برای صورت، باعث می شود که کاملا از شر لکه های صورت خلاص شوید. برای تمیز کردن پوست و از بین بردن رنگدانه ها، از این ماسک می توانید بهره ببرید. این ماسک مخصوصا برای افراد مستعد به واکنش های آلرژیک که نمی توانند از دارو های شیمیایی استفاده نمایند بسیار مناسب است.

پوست را مرطوب نگه می دارد: خیار سرشار از ویتامین A. می باشد و استفاده از ماسک خیار باعث می شود که پوست مرطوب شده و مواد مغذی به پوست برسد و مانند یک لایه بردار، زبری و سختی پوست را از بین می برد. این ماسک اثر بیشتری نسبت به مرطوب نماینده های گران قیمت، بر روی پوست می گذارد.

از بین برنده چین و چروک پوست: ماسک خیار یکی از موثر ترین مدافعین پوست در برابر پیری است. خیار خاصیت مرطوب نمایندگی دارد و سرشار از مواد معدنی است. همچنین حاوی اسید پانتوتنیک که نوعی ویتامین B. است، می باشد و می تواند چین و چروک های پوست که به پنجه کلاغی معروف هستند را از بین ببرد. با توجه به مطالعات اجرا شده استفاده از ماسک خیار، به معنی استفاده نکردن از محصولات مناسب برای رفع چین و چروک، نیست.

یاری به بازسازی پوست: از دیگر خواص ماسک خیار یاری به بازسازی پوست صورت می باشد. ماسک خیار نه تنها باعث صافی پوست می شود، بلکه به علت وجود توکوفرول (ویتامین E.) به بازسازی آن نیز یاری می نماید. علاوه بر این تحت تاثیر اسید آسکوربیک (ویتامین C) و پیریدوکسین (ویتامین B6) متابولیسم سلولی پوست را فعال نموده و فرایند بازسازی را شروع می نماید. همچنین به دلیل دارا بودن نیاسین (ویتامین B) به پوست طراوت و تازگی می بخشد؛ بنابراین اگر از ماسک خیار، 1 تا 2 بار در هفته بهره ببرید، پوست شما جوان و بدون علائم پیری، خواهد بود.

چربی پوست صورت را کنترل می نماید: افرادی که پوست چربی دارند باید به صورت دوره ای از ماسک خیار استفاده نمایند، زیرا بیاری این ماسک پوست، پاک و تمیز شده و بهتر می تواند نفس بکشد. با توجه به این ویژگی، منافذ پوست بسته کاهش یافته و التهابات پوستی کمتر می شود.

حلقه های سیاه دور چشم را کاهش می دهد: حلقه های تیره و کیسه های چربی که در دور چشم به وجود می آیند، به سن و سال افراد بستگی ندارد. با این حال با یاری ماسک خیار، به دلیل مواد ارزشمندی مانند فیلوکوئین (ویتامین K) که در آن وجود دارد، می توان از پف کردن و قرمزی پوست جلوگیری کرد. استفاده منظم در طول دو هفته، پوست زیر چشم ها را روشن نموده و تیرگی های زیر آن را از بین می برد.

از بین برنده آکنه: از بین بردن آکنه یکی دیگر از خواص ماسک خیار است که می توانید از این ماسک بی نظیر انتظار داشته باشید. اگر به دنبال درمانی موثر و ارزان برای از بین بردن آکنه هستید، قطعا باید ماسک خیار را امتحان کنید؛ اما اگر مشکل شما خیلی حاد باشد نمی توانید بدون یاری متخصصان و دارو های شیمیایی، این مشکل را حل کنید. با این حال اگر بر روی صورت تعداد محدودی آکنه دارید، به راحتی می توانید با استفاده از آب خیار به علت دارا بودن اسید فولیک (اسید B9) این مشکل را رفع کنید.

اثرات سلامتی و بهبود دهندگی دارد: اگر به دنبال لوسیونی برای بهبود زود هنگام پوست خود هستید، می توانید از آب خیار یا ماسک آن بهره ببرید. ترکیبات بیوتین (ویتامین B7) که در این میوه وجود دارد، بازسازی بافت های آسیب دیده را تسریع می نماید و باعث بهبودی سریع پوست می شود. علاوه بر این با یاری آب خیار می توانید هرگونه تحریکات پوستی را از بین ببرید البته پاکسازی و بازسازی پوست با استفاده از ماسک خیار، به کمی صبر و تحمل احتیاج دارد.

شاید برایتان جالب باشد: انواع ماسک خنک نماینده پوست برای بهار و تابستان

دارای خاصیت روشن نمایندگی پوست: یکی دیگر از خواص ماسک خیار، روشن کردن پوست صورت شما می باشد. روشن نماینده های پوست، با رساندن آب و مواد مغذی به پوست، ظاهر شما را نرم و روشن می نماید و این درخشش با استفاده منظم از این ماس به دست می آید. استفاده منظم از این ماسک، لکه های پوستی را از بین می برد و ملانین اضافی یا آلودگی های پوستی را از روی پوست می زداید.

مبارزه با پیری پوست: خیار بر علیه پیری نیز به مبارزه می پردازد و باعث سفت شدن پوست و در نتیجه کاهش چین و چروک می شود و از پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می نماید. در واقع خاصیت آبرسانی خیار باعث کاهش چربی پوست شده و تعادل بین آب و چربی را برقرار می سازد.

درمان جوش های سرسیاه: پوست چرب عامل بوجود آمدن جوش و جوش های سرسیاه است و ماسک خیار این مشکل را رفع می نماید. خیار یکی از رایج ترین مواد طبیعی ضد آکنه است که می تواند چربی و آلودگی های روی پوست را کاهش دهد و در نتیجه از گسترش جوش های پوستی ممانعت کند.

نحوه استفاده از ماسک خیار برای انواع پوست

خیار را می توان به راحتی با هر ماده دیگری ترکیب و ماسک تهیه کنید. در اینجا تهیه بعضی از ماسک ها را ذکر می کنیم:

ماسک صورت بر پایه خیار: این ماسک یکی از روش های مفید استفاده از خیار می باشد که می توانید با استفاده منظم در نوع بافت و ظاهر پوست خود، تغییراتی به وجود آورید. در اینجا به شما میگوییم که چگونه این کار را انجام دهید: چند عدد خیار را پوست بگیرید و آن ها را خرد نموده و به شکل خمیر درآورید. این خمیر را به مدت 20 دقیقه، روی پوست گذاشته و سپس بشوئید. بدین طریق می توانید به راحتی از خواص ماسک خیار بهره مند شد.

ماسک خیار، آبلیمو و عسل: مقداری آبلیمو و عسل را به آب خیار اضافه کنید و به عنوان ماسک بر روی صورت خود بگذارید. این ماسک به روشن شدن پوست شما یاری می نماید طرز تهیه آن را بدین صورت است: چند عدد خیار را پوست گرفته و خرد کنید و به شکل خمیر درآورید. مقداری آبلیمو و چند قاشق عسل را به آن اضافه نموده و خوب مخلوط کنید. این ماسک را به مدت 20 دقیقه روی صورت بگذارید و سپس بشوئید. برای دریافت نتیجه بهتر، این عمل را 2 تا 3 بار در هفته انجام دهید.

ماسک خیار، آووکادو و شیر: وجود مقدار زیاد ویتامین E. در آووکادو، مواد مغذی بسیاری را به پوست شما می رساند و زمانیکه با شیر و خیار ترکیب شود، مواد مغذی آن افزایش می یابد. این مراحل را انجام دهید تا بتوانید از خواص ماسک خیار و آووکادو بهره مند شوید: تعدادی خیار را پوست گرفته و خرد کنید سپس آووکادو و شیر را اضافه نموده و این مواد را خوب ترکیب کنید. این خمیر را به مدت نیم ساعت روی صورت خود بگذارید و سپس بشوئید.

ماسک خیار، آلوئه ورا و یک روغن پایه: خواص دارویی آلوئه ورا و ویژگی آبرسانی خیار ترکیبی عالی به شمار می فرایند. در اینجا طرز تهیه این ماسک را شرح می دهیم:

خیار را خرد نموده و با مقدار آلوئه ورا ترکیب کنید. چند قطره از روغن های پایه مانند روغن لاوندر یا روغن درخت چای که برای پوست مناسب هستند، اضافه کنید و خوب ترکیب کنید و حدود نیم ساعت روی پوست صورت بگذارید و سپس بشوئید.

ماسک خیار برای آکنه و جوش هایی که پشت کمر و روی باسن می زند:

  • 1 عدد خیار
  • 2 عدد پیاز سفید
  • 1 قاشق غذاخوری بلغور جو دو سر پخته یا دانه شنبلیله

طرز تهیه: پیاز و خیار را مخلوط نموده و عصاره آن ها را بگیرید و سپس یک قاشق غذاخوری جو پخته یا دانه های شنبلیله را اضافه کنید. این ماسک را به مدت 30 تا 40 دقیقه روی پشت خود بگذارید و سپس با آب بشوئید.

همچنین می توانید در سایت خبرنگاران با دیگر انواع ماسک صورت آشنا شوید.

برگرفته از: naturalantidote , homeremediesforlife , healthinputs

منبع: setare.com
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 2476

به "خواص ماسک خیار چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص ماسک خیار چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید