وزیر خارجه ارمنستان: جنگ راه چاره برطرف مسائل نیست

به گزارش هنجس بلاگ، وزیر خارجه ارمنستان در مصاحبه با یک شبکه فرانسوی ضمن تاکید بر لزوم برقراری آتش بس در نقاط مرزی با آذربایجان گفت که جنگ راه رفع کردن مسائل نیست.

وزیر خارجه ارمنستان: جنگ راه چاره برطرف مسائل نیست

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر امور خارجه ارمنستان در گفت وگوبا یک شبکه خبری فرانسوی گفت که ایروان برای جلوگیری از درگیریهای بیشتر متعهد به اجرای آتش بس است. او همچنین گفت جنگ راه چاره برطرف مسائل نیست.

زهراب منتساکانیان وزیر خارجه ارمنستان در گفت وگو با فرانس 24 جمهوری آذربایجان را به کوشش برای شعله ور کردن آتش نبرد با کشورش متهم کرد اما گفت که کوشش برای بی ثبات کردن ایروان به دلیل واکنش نظامی قاطع کشورش شکست خورده است.

منتساکانیان گفت: از حجم درگیریها طی چند روز گذشته به لطف وساطت روسیه ، فرانسه و آمریکا کاسته شده است. ارمنستان برای جلوگیری از درگیریهای بیشتر متعهد به اجرای آتش بس و ساز و کار نظارت است و بر این باور است که جنگ راه چاره برطرف مسائل نیست.

وزیر خارجه ارمنستان با ابراز نگرانی از حمایت ترکیه از جمهوری آذربایجان هشدار داد که نفوذ در قفقاز جنوبی مملو از خطر است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ارمنستان در سرانجام ضمن درخواست از جامعه بین المللی در یاری برای یافتن راه چاره مسالمت آمیز، برگزاری نشست بین سران ارمنستان و جمهوری آذربایجان پس از موفقیتهای دیپلماتیک در برطرف تنش را رد نکرد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز یکشنبه ارتش ارمنستان را به نقض مکرر آتش بس در خطوط مرزی متهم کرد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان بیان کرد که روز یکشنبه نیروهای ارمنستانی با استفاده از مسلسلهای کالیبر عظیم و اسلحه های تک تیرانداز 70 بار آتش بس را در مناطق مختلف نقض نموده اند.

ریشه درگیریهای این دو کشور همسایه بر سر منطقه ناگورنو- قره باغ است. قره باغ، منطقه ای در همسایگی ایران در ناحیه شمالی واقع شده و اختلاف این دو کشور بر سر مسئله ارضی است و جمهوری آذربایجان و ارمنستان هرکدام این منطقه را جزئی از خاک خود می دانند. نبرد در این منطقه تا به امروز صدها کشته و مجروح برجا گذاشته است. در تازه ترین درگیریها بین طرفین هر کشور مدعی فزونی بر طرف دیگر است. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 867

به "وزیر خارجه ارمنستان: جنگ راه چاره برطرف مسائل نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه ارمنستان: جنگ راه چاره برطرف مسائل نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید