ویتنام در جستجوی بازار برنج ایران

به گزارش هنجس بلاگ، خبرنگاران - گروه استان ها: سفر هیئت تجاری و مالی ویتنام به مازندران با هدف آنالیز قابلیتهای مختلف استان از روز دوشنبه شروع شد و این هیئت ظهر سه شنبه در نشست با استاندار مازندران، زمینه های همکاری دو طرف را آنالیز کردند.

ویتنام در جستجوی بازار برنج ایران

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین آشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

احتیاج به محصولات کشاورزی، گوشت قرمز و سفید، توسعه گردشگری و کشاورزی و جستجوی ویتنام برای بازار جدید برنج ایران از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد.

استاندار مازندران ظهر چهارشنبه در نشست هیئت تجاری استان کانتو ویتنام که در سالن شماره 2 استانداری برگزار گردید، گفت: کشور ویتنام به عنوان یک دوست انقلابی که سالها با آمریکا مبارزه نموده در یاد مردم ایران ماندگار است.

تعمیق روابط مالی بین مازندران و کانتو

ربیع فلاح جلودار با بیان اینکه هیئت تجاری ویتنام از دوشنبه وارد مازندران شده است اضافه نمود: هدف از بازدیدهای این هیئت تعمیق روابط مالی مازندران و کانتو است که امیدوارم مفید واقع گردد.

استاندار مازندران گفت: ما اعتقاد داریم هر چه روابط ایران و ویتنام پیروز تر باشد با تبادل اطلاعات و همکاری همه جانبه، احتیاجهای دو طرف مرتفع می گردد.

وی با بیان این که مازندران هیچ محدودیتی برای همکاری با کشور ویتنام ندارد توضیح داد:با بازدیدهای به عمل آمده توسط هیئت تجاری ویتنام در هر زمینه ای که این کشور اعلام احتیاج و همکاری داشته باشد ما پاسخ مثبت خواهیم داد.

ربیع فلاح جلودار با اشاره به جمعیت 90 میلیونی کشور ویتنام و جمعیت 17 میلیونی استان کانتو اظهار داشت:این میزان جمعیت نشان دهنده این است که در زمینه فعالیتهای کشاورزی مبادلات دو کشور می تواند پیروزیت آمیز باشد.

استاندار مازندران همچنین در نشست با معاون استاندار کانتو کشور ویتنام آمادگی خود را برای همکاری در همه زمینه ها به شکل مستقیم و غیرمستقیم با استان کانتو کشور ویتنام خاطرنشان کرد و گفت: برای واردات برنج باید درخواست خود را به دولت ارائه تا در این زمینه همکاری نمایند.

مازندران صادرنماینده ماهی و میگو به سایر کشورهاست

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران و استان مازندران صادر نماینده ماهی و میگو به سایر کشورها هستند اما در این خصوص می توانیم به روش های مختلف با هم همکاری کنیم.

وی در مورد صادرات مرغ به استان کانتو کشور ویتنام، توضیح داد: مازندران با توجه به پذیرش این استان در مورد صادرات مرغ، می تواند در یک برنامه 5 ساله بخش قابل توجهی از احتیاج استان کان تو را تامین کند.

فلاح جلودار اعلام کرد: مازندران به عنوان پایلوت می تواند تامین نماینده گوشت قرمز و سفید استان کانتو کشور ویتنام باشد.

وی در مورد بخش گردشگری، اذعان داشت: برای توسعه گردشگری می توانیم با آژانس های خدمات مسافرتی برای سفر به کشور ویتنام و استان کانتو برنامه ریزی کنیم.

استاندار مازندران در مورد استفاده از ظرفیت های مختلف برای توسعه توضیح داد: برای توسعه دو کشور می توانیم از ظرفیت های مختلف کشورهای همسایه در همه زمینه ها استفاده کنیم و با هم همکاری و مشارکت داشته باشیم.

فلاح جلودار خواهان انعقاد تفاهمنامه بین معاون دو استان مازندران و کانتو برای همکاری و برنامه ریزی شد و اضافه نمود: تفاهمنامه باید به صورتی منعقد گردد که زمینه، فرایند و استمرار آن در آینده اجرایی گردد.

معاون استاندار کانتو کشور ویتنام با بیان اینکه مازندران از نظر اجتماعی، فرهنگی و مالی رشد قابل توجهی داشته است، گفت: در این دو روز بازدید از این استان، تحت تاثیر گسترش و توسعه علم، دانش و تکنولو ژی آن قرار گرفته ایم و آمادگی خود را در همه زمینه ها برای همکاری و ادامه آن گسترده تر اعلام می کنیم.

دائو آین زونگ با اعلام آمادگی خود برای همکاری در زمینه گردشگری و کشاورزی با استان مازندران گفت: در زمینه کشاورزی تحقیقاتی در مورد برنج، کاشت و برداشت آن و دیگر محصولات کشاورزی همچون گوشت قرمز، مرغ می توانیم با همدیگر همکاری و فعالیت کنیم.

ویتنام در جستجوی بازار برنج ایران است

وی در مورد بخش کشاورزی بویژه برنج، توضیح داد: 800 هزار تا یک میلیون تن برنج به کشور ویتنام صادر می کنیم و در حال حاضر در جستجوی بازار برنج با ایران و کشورهای آسیایی هستیم و تا به امروز پیروز به این امر نشده ایم و خواهان ارتباط با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

نائب رئیس کمیته خلق شهر کانتو خواهان کاشت و برداشت گونه های مختلف برنج مازندران در استان کانتو شد و اضافه نمود: این استان پس از کاشت و برداشت برنج به ایران صادر و جمهوری اسلامی ایران به کشورهای دیگر صادر کند.

دائو آین زونگ آمادگی خود را برای صادرات انواع ماهی و میگو جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد و اذعان داشت: ویتنام در زمینه کشاورزی و محصولات گوشتی از دیگر کشورهای جهان وارد می نماید چرا که برای تامین احتیاجهای خود احتیاج به واردات دارند.

وی اعلام کرد: ویتنام بزرگترین بازار را برای داشتن گوشت سفید و قرمز در کشور خود دارد و می تواند محصولات دامی کشور ایران را به کشورهای دیگر صادر کند.

دائو آین زونگ در بخش توریسم در کشور ویتنام، اذعان داشت: سالانه 1.5 میلیون بازدید نماینده از این کشور بازدید می نمایند که بیشتر آنها خارجی هستند و برای بازدید آنها از جاذبه های تاریخی و گردشگری به سه گروه مذهبی، فرهنگی و گردشگری تقسیم می کنیم.

وی به درآمد بالای حضور گردشگران خارجی به کشور و نقش مهم صنایع دستی اشاره نمود و اضافه نمود: در زمینه صنایع دستی دو کشور و استان با هم همکاری و تبادل آن داشته باشند.

دائو آْین زونگ اعلام کرد: با توجه به تمام اطلاعات و تبادل اطلاعات همکاری خود را در همه زمینه ها اعلام می کنیم.

هیئت مالی ویتنام برای بازدید از ظرفیت ها و توانمندی های مازندران از روز دوشنبه به استان سفر نموده است و بازدید از اماکن گردشگری ساری از جمله مسجد فرح آباد و موزه کلبادی از برنامه های روز اول حضور این هیئت در مازندران بوده است.

در دومین روز حضور این هیئت نشست مشترک با مدیران کل جهاد کشاورزی، شیلات، میراث فرهنگی، صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارایی در محل جهاد کشاورزی مازندران برگزار گردید و در ادامه هیئت ویتنامی از مجتمع بزرگ کشتارگاههای مرغ پرستو بازدید می نمایند و نشستی با رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 176

به "ویتنام در جستجوی بازار برنج ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتنام در جستجوی بازار برنج ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید