ویژگی سنگ های ساختمانی و کاربرد هریک را بشناسید: گرانیت، مرمر و تراورتن

به گزارش هنجس بلاگ، هنگامی که بحث دکوراسیون و طراحی داخلی در میان است، سنگ حرف اول را می زند. با این وجود سنگ های ساختمانی انواع مختلفی دارند. گرانیت، مرمر و تراورتن، 3 نمونه از پرکاربردترین و معروف ترین سنگ های ساختمانی هستند. که برای نمای داخلی و خارجی استفاده می شوند. در این مطلب قصد داریم ویژگی سنگ های ساختمانی را مورد آنالیز قرار دهیم و کاربرد هر کدام این سنگ های ساختمانی را معرفی کنیم. در ادامه مطلب با خبرنگارن همراه باشید.

ویژگی سنگ های ساختمانی و کاربرد هریک را بشناسید: گرانیت، مرمر و تراورتن

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

ویژگی سنگ های ساختمانی

سنگ گرانیت، مرمر و تراورتن هرکدام ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. از عایق حرارت و قابلیت استفاده در بخش های پر رفت و آمد منزل گرفته تا زیبایی منحصر به فرد را می توان در این سنگ ها جستجو کرد. ساختار هرکدام از این سنگ ها به گونه ای است که از دیگری متفاوت است. به همین دلیل بهتر است تفاوت اساسی، ویژگی ها و کاربرد هرکدام را بهتر بشناسیم.

ویژگی های سنگ مرمر

سنگ مرمر جزو سنگ های زیبا و پرکاربردی است که در بسیاری از سبک های معماری استفاده می گردد. نمونه های باشکوهی همچون تاج محل (Taj Mahal) نیز در گوشه و کنار دنیا یافت می گردد که از این سنگ در معماری آنها استفاده شده است.

سطح صاف و صیقلی مرمر در کنار خطوط مورب زیبا در ساختار آن بسیار چشم نواز است. سختی و استحکام مرمر بسیار بالا است و از این رو در بخش های پر رفت و آمد منزل قابل استفاده است. کف ساختمان، پشت سینک ظرفشویی و بیشتر از همه روی اپن آشپزخانه، پرکاربردترین صندلی مرمر در نمای داخلی است.

ظاهر مجلل سنگ مرمر باعث می گردد که طراحان دکوراسیون و معماران، علاقه زیادی به آن داشته باشند. سنگ مرمر نسبت به دیگر سنگ ها به نگهداری و مراقبت بیشتری احتیاج دارد. مرمر یک سنگ متخلخل است و از این رو باید مراقب آن بود تا ظاهر آن به مرور زمان تغییر نکند. برای مثال لکه مایعات و بخصوص پاک کننده ها باید بلافاصله از روی آن پاک گردد تا وارد واکنش با سنگ نگردد.

ویژگی های سنگ تراورتن

اگر به دنبال سنگی باشکوه و در عین حال ساده و کلاسیک هستید، تراورتن را به شما پیشنهاد می کنیم. تراورتن همچنین به دلیل استحکام بالا می تواند در بخش های پر رفت و آمد منزل نیز استفاده گردد. تراورتن یکی از قدیمی ترین سنگ های ساختمانی دنیا است و در بیشتر منازل می توان از آن استفاده کرد. کولوسئوم (Colosseum) یکی از نمادهای باشکوه دوران روم باستان است که در آن از سنگ تراورتن استفاده شده است.

همان طور که عنوان شد یکی از ویژگی های سنگ تراورتن استحکام بسیار بالای آن است و به همین دلیل برای استفاده در کف ساختمان سنگی ایده آل است. بر خلاف دیگر سنگ ها، مرور زمان و فرسایش بر زیبایی و ارزندگی تراورتن می افزاید. تراورتن نیز یک سنگ متخلخل است و بهتر است جهت محافظت بیشتر، عایق بندی شده و لکه های روی آن بلافاصله پاک گردد. تراورتن عایق حرارت بوده و بازسازی آن کار ساده ای است.

ویژگی های سنگ گرانیت

با توجه به این که حالا مشخصات و ویژگی سنگ های ساختمانی را می دانید و کاربرد هریک از آن ها را تشخیص می دهید، می توانید بهتر در خصوص سنگ ساختمانی مورد نظر خود تصمیم بگیرید.

اگر به دنبال یک سنگ بسیار بادوام، مستحکم و البته باشکوه هستید، سنگ مرمر می تواند جوابگوی احتیاجهای شما باشد. رنگ بندی و الگوهای متفاوت سنگ گرانیت، به لحاظ تنوع در دکوراسیون منزل دست شما را بسیار باز می گذارد. بخش عمده هرم عظیم جیزه (Great Pyramid of Giza) از سنگ آهک و گرانیت ساخته شده است.

به دلیل استحکام بسیار بالای سنگ گرانیت می توان بی درنگ از آن در پیشخوان ها (مثل اپن آشپزخانه)، حمام، پشت سینک و کف منزل استفاده کرد. گرانیت را می توان در اطراف استخر و همچنین ایوان منزل نیز به کار برد چراکه نور خورشید روی رنگ آن تأثیری ندارد. با این وجود بهتر است جهت جلوگیری از نفوذ لکه های قدرتمند، آن را عایق بندی کرد.

سنگ مورد نظر شما کدام است؟ از کدام یک در دکوراسیون منزل خود استفاده نموده اید؟ به نظر شما در میان این سه سنگ، کدام یک فزونی دارد؟ دیدگاه های خود را با ما و دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.

منبع: هومینگ
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 729

به "ویژگی سنگ های ساختمانی و کاربرد هریک را بشناسید: گرانیت، مرمر و تراورتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی سنگ های ساختمانی و کاربرد هریک را بشناسید: گرانیت، مرمر و تراورتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید