پکن: دریای چین جنوبی، هاواییِ آمریکا نیست

به گزارش هنجس بلاگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به این که دریای چین جنوبی، هاواییِ آمریکا نیست گفت کوشش آمریکا برای بی ثبات کردن منطقه موفقیت آمیز نخواهد بود.

پکن: دریای چین جنوبی، هاواییِ آمریکا نیست

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش به نقل از پایگاه خبری سی جی تی ان، چین امروز سه شنبه بار دیگر مخالفت خود را با دخالت های آمریکا درباره مسئله دریای چین جنوبی اعلام و تاکید نمود دریای چین جنوبی، هاواییِ آمریکا نیست و کوشش آمریکا برای بی ثبات کردن منطقه موفقیت آمیز نخواهد بود.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: ما باید به پمپئو بگوییم، دریای چین جنوبی هاوایی آمریکا نیست. کشور های منطقه و کسانی که عاشق صلح هستند، اجازه نخواهند داد تا سیاستمداران آمریکایی باعث تشویش این مسئله شوند.

پمپئو در یک پیغام توئیتری گفته بود: سیاست آمریکا کاملا واضح است، دریای جنوبی چین جزو امپراتوری دریایی چین نیست. اگر پکن قوانین بین المللی را نقض کند و ملل آزاد هیچ اقدامی صورت ندهند، تاریخ نشان داده که چین به سادگی سرزمین های بیشتری را به قلمرو خود الحاق می نماید.

وانگ با تاکید مجدد بر اینکه موقعیت چین در دریای چین جنوبی همواره سازگار است، اتهام زنی پمپئو را رد کرد و گفت: چین هرگز این ادعا در خصوص گسترش قلمرو خود در این منطقه را نمی پذیرد و همواره به قوانین بین المللی متعهد مانده و آماده است به طور مشترک با همه طرفین به وسیله مذاکره، اختلافات خود را حل نماید.

وانگ ضمن بیان اینکه این آمریکاست که همواره قوانین بین المللی را نقض می نماید، اظهار کرد: چین آماده همکاری با انجمن ملل جنوب شرقی آسیا (ASEAN) برای تسریع در اجرای آیین نامه رفتار (COC) در دریای چین جنوبی است.

در اقدامی تحریک آمیز، آمریکا نیروی دریایی خود شامل دو ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز و یو اس اس رونالد ریگان را به دریای چین جنوبی اعزام کرد تا همزمان با رزمایش نظامی چین، رزمایش بزرگی برگزار کند.

پیش از این وزارت امور خارجه چین ضمن متهم کردن آمریکا به ایجاد شکاف میان کشور های منطقه اعلام نمود واشنگتن عمدا کشتی ها و ناو های خود را به دریای جنوبی چین ارسال می نماید تا قدرت نمایی کند.

چین مدعی مالکیت 90 درصد از دریای جنوبی چین است که منطقه ای انرژی خیز است، اما برونئی، مالزی، فیلیپین، تایوان و ویتنام نیز مدعی مالکیت بخش هایی از این منطقه هستند. تنش های بین چین و آمریکا طی ماه های اخیر به دلیل تصویب قانون امنیت ملی چین در هنگ کنگ، مناقشه دریای جنوبی چین و شیوع ویروس کرونا شدت گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 1410

به "پکن: دریای چین جنوبی، هاواییِ آمریکا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: دریای چین جنوبی، هاواییِ آمریکا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید