چگونه یک مصاحبه کاری پیروز داشته باشیم

به گزارش هنجس بلاگ، داشتن ذهنیتی قدرتمند می تواند به متقاضیان کمک کند تا مصاحبه های کاری موفقی داشته باشند. تقاضا برای یک شغل تازه پر چالش و انرژی بر است.

در گام اول شما باید مدیر منابع انسانی سازمان مورد نظر را روی کاغذ متقاعد کنید که شایسته رفتن به مرحله مصاحبه هستید. اگر این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید، در جلسه مصاحبه رئیس آینده خود را رو در رو ملاقات می کنید، آنگاه تنها چند دقیقه کوتاه فرصت دارید تا چنان تاثیر مثبتی بر او بگذارید که از بین تمام کاندیداهای موجود شما را برای آن شغل انتخاب کند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

چگونه یک مصاحبه کاری پیروز داشته باشیم

دِرِک روکر، استاد بازاریابی مدرسه مدیریت کلاگ می گوید: زمانی که شما در یک جلسه مصاحبه کاری حضور می یابید، در ضعیف ترین حالت خود قرار دارید. و این می تواند به ضرر شما تمام شود. با این حال او و همکارانش در مطالعه ای که اخیرا انجام داده اند دریافته اند که در چنین شرایط دشواری، فکر کردن به زمانی در گذشته که در اوج قدرت خود قرار داشتید، امکان دارد به میزان زیادی به شما کمک کند. در این مطالعه متقاضیانی که پیش از تهیه تقاضانامه یا شرکت کردن در مصاحبه خود چند لحظه به زمان قدرت خود فکر کرده اند، نسبت به افرادی که دوران ضعف خود را تصور کرده اند یا اصلا مرور خاصی از گذشته نکردند، به نرخ استخدام بالاتری دست یافته اند.

قدرت در گذشته

روکر با همکاری سایر استادان به مطالعه تأثیر قدرت بر افراد پرداخت. این محققان در مطالعات خود قادر بودند یک استراتژی آسان طراحی کنند که با به کار بردن آن فرد سریعا احساس قدرت، یا عدم قدرت کند. آنها دریافتند که در شرایط قدرت یا ضعف قرار گرفتن قادر است کاملا بر نحوه رفتار افراد اثر گذار باشد و به آنها اعتماد به نفس، احساس قدرت و کنترل دهد. علاوه بر این افراد با ذهنیتی خوشبینانه تر و رقابتی تر در صحنه حضور می یابند و تسلط در عملشان نمود پیدا می کند.

آگاهی داریم که این موارد خصوصیات کلیدی است که در یک جلسه مصاحبه مورد نیاز است، مخصوصا با توجه به اینکه اغلب افراد در این شرایط به علت فشار و اضطراب عمدتا به میزان قابل توجهی آسیب پذیرتر می شوند و سطح اعتماد به نفس و مهارتی پایین تر از حالت معمول خود را به نمایش می گذارند. اما آیا این روش برای تمامی افراد نتیجه مثبتی می دهد. در ادامه به بررسی این پرسش پرداخته ایم. قدرت سبب بالا رفتن احتمال استخدام شما روی کاغذ می شود.

آزمایش اول روکر و همکارانش روی هشت دانشجوی هلندی بود که از آنها درخواست شده، یک متن کوتاه مرتبط با موضوع قدرت در خصوص خود بنویسند: نیمی از آنها متنی در خصوص زمان قدرت (برای مثال ارتقا در شغل پاره وقت خود) و نیمی دیگر در خصوص زمان عدم قدرت خود (برای مثال زمانی که به اجبار به استاد یا صاحب کار خود گزارش کار داده اند) نوشتند. پس از این متن از آنها درخواست شد تا یک درخواست کاری (برای شغل مدیریت فروش که با تحصیلات آنها همخانی داشته و از نیازمندی های یک روزنامه گرفته شده بود) نیز بنویسند.

پس از پایان کار، درخواست ها از دانشجویان گرفته شد و بین یک گروه دیگر که در مطالعه شرکت داشتند، توزیع شد. این گروه دوم هیچ آگاهی در خصوص متن اولیه دانشجویان در خصوص قدرت یا عدم قدرت شان نداشتند. بلکه تنها از آنها خواهش شده بود تا نامه ها را مورد مطالعه قرار دهند و نظر دهند که چه کسی یا کسانی از بین آنها برای استخدام مناسب هستند.

با بررسی نتایج محققان این مطالعه متوجه شدند که این گروه عمدتا به سمت متقاضیانی گرایش داشتند که پیش از درخواست، در خصوص زمان قدرتمندی خود فکر کرده بودند. این بدین معنی است که آن متن کوتاه غیرمرتبط در خصوص احساس قدرتمندی شان سبب شده بود تا درخواست گیراتری ارائه دهند.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: henjesblog.ir شناسه مطلب: 3673

به "چگونه یک مصاحبه کاری پیروز داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه یک مصاحبه کاری پیروز داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید